Hey iedereen! Ik vroeg me af: Hoe kan je het verschil zien tussen een vetbuik en een zwangerschapsbuik? (Rond de 10e à 15e week natuurlijk, hoogzwanger is natuurlijk overduidelijk). Citueert de "ronding" zich rond de navel of lager? Het zit namelijk zo: ' Smorgens sta ik op met een redelijk platte buik. Ik heb van mezelf wel al een vetlaagje, maar toch. Tegen de avond heb ik echt een gigantische buik! Sinds enkele weken nog groter dan voorheen. Ik merk ook dat het gebied boven mijn venusheuvel (dus waar de baarmoeder ligt) erg gezwollen is. Of dit vet is of wat anders, ik weet het niet. Ik wil graag herkennen of dit gewoon een vetbuik is, of een zwangerschapsbuik (het is namelijk wel mogelijk, denk ik.) Wanneer ik op mijn buik druk voelt het allemaal wel heel soepel en zacht aan. Maar goed, hoe kan ik het verschil merken tussen een zwangerschapsbuik en een vetbuik?
Je hebt gewoon een zwangerschapsbuik. Of eigenlijk een darmenbuik..! Tot een week of 12 zit je baarmoeder nog achter je schaambeen, dus drukt het je darmen al wat weg. En sochtends heb je een platte buik, omdat je al een poos niet gegeten hebt. In de loop van de dag eet je en komt je buikje weer tevoorschijn! Maar dat is gewoon je buikje van het begin..! Lekker van genieten!
Maar ik kan mijn buik wel helemaal plat intrekken enzo, heb gehoord dat dat tijdens zwangerschap niet kan?
Dat is als je verder zwanger bent niet meer mogelijk nee. Maar nu is het nog gewoon klein en pril. Je hebt echt een zwangerbuikje hoor! Kijk anders eens bij de topics waar mensen foto's plaatsen van hun zwangere buikjes.
Ja , dat heb ik gedaan en mijn buik lijkt niet echt op hun buik... De "bol" is veel lager, echt helemaal onderaan mijn buik, terwijl dat van een zwangere vrouw ongeveer ter hoogte van haar navel is, toch? Oh ja en even ter verduidelijking, ik weet ook helemaal niet of ik zwanger ben of niet, daarom maak ik me zo'n zorgen..
Ahaaa..! Nou dan zit er maar één ding op: een testje doen! Begrijp ik goed dat je niet zwanger wilt zijn..? Als je nog maar net zwanger bent, hoef je natuurlijk niets te zien. Maar ik ging er vanuit dat je zwanger was, dus dan is je buikje automatisch een zwangerschapsbuikje. Ook al lijkt het misschien wel een beetje een vetbuikje. Je baarmoeder komt pas met 20 weken tot aan je navel en daarna pas erboven. Dus de buik zal lange tijd vrij laag zitten.
Ik kon zelf op den duur, rond 16-20 weken een bal onderin mn buik voelen, de baarmoeder. Daarvoor is je buik vaak gezwollen van je darmen maar dat is idd zacht. Als je twijfelt, kruidvat heeft goede en goedkope zwangerschapstesten, 2 in een doosje voor 5 euro
Yep, die testen van kruidvat zijn super! Dus niet die in het gekleurde (paarse?) maar in het witte doosje!
Ik loop momenteel ook met die vraag. Ik heb echt al een buik die zichtbaar begint te worden, verbergen is echt lastig. Ben pas 11 weken. Nu heb ik zelf altijd al een aardig buikje gehad, terwijl ik voor de rest slank ben (kenmerk van PCOS-ers trouwens). Maar nu puilt ie toch wel erg uit. Het onderste deel is zacht (ik noem het blubberig) en sinds een paar dagen zit er van net onder mijn borsten ook een bolling, die is wel hard. In de avond wordt het groter en steekt mijn buik echt al een eind voor mijn borsten uit. Ik ben toch bang da als ik over twee weken mijn buik kan/wil laten zien, dat mensen denken dat ik mijn vet loop te showen en niet zien dat ik zwanger ben.
hihi zo ging ik zwemmen rond 15 weken, schaamde me bijna, zag er echt uit alsof ik gewoon dik was maar in het begin was mn buik savonds dikker dan in de morgen, savonds zaten ook mijn broeken ineens niet meer lekker...
Ik heb een testje gedaan en deze was 2x negatief. Lijkt me wel duidelijk dat ik nu wat aan mijn lijn moet gaan doen ....