Kraamcadeaus

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lara123, 2 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lara123

Lara123 Actief lid

27 okt 2013
    161
    43
    28
    Noord-Holland
    Weet even niet waar ik hem beter kan plaatsen dus maar hopen op zwangere vrouwen met hetzelfde probleem haha.
    Op het geboortekaartje van de eerste hadden we dat we graag bonnen wilden dit Ivm de beperkte woonruimte en dus geen plek hadden voor dozen kleding en speelgoed etc.
    Inmiddels verhuisd en ruimte zat.
    Maar de baby is weer een meisje en dus alle kleding van de oudste uitgezocht en uiteraard nog nieuwe kleertjes gekocht. Dit ben ik gaan wassen en we komen er echt in om. In alles, hydros, slaapzakken, rompers, kleding etc.
    Ik wilde nu eigenlijk niets erover op het kaartje zetten, maar ik ga echt huilen als mensen met kleding of rompers aankomen haha.
    Zat te denken om het anders naar de familie gewoon te appen nav alle gedraaide wassen, maar dan heb je nog de vrienden en collega's etc.
    En nee, ik wil echt niet ondankbaar zijn, maar als mensen iets kopen vind ik het zonde als zij hun geld spenderen aan iets dat hop ergens op zolder ongedragen eindigt.
    Dus wie heeft er ideeën om het of enigzins leuk op het kaartje naar voren te laten komen of van tevoren te melden?
    Ik ken mijn familie en vrienden en die vragen niet tijdens afspraak maken kraamvisite wat we willen hebben dus dat is geen optie.

Bedankt!

2. mutskuh

mutskuh Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.398
    1.176
    113
    Via lijstje.nl je eigen lijstje maken.. kun je zelf dingen opzetten die je nog nodig heb en graag zou willen. De link naar het lijstje op het geboorte kaartje.

zonnetje2015 vindt dit leuk.
  3. Lara123

Lara123 Actief lid

27 okt 2013
    161
    43
    28
    Noord-Holland
    Ja, dat heb ik idd gemaakt. Maar zou je het er gewoon zo opzetten of nog een tekstje erbij ofzo

4. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.823
    2.249
    113
    Op lijstje.nl staat wat onze meid nog mist! Zoiets zou ik doen.

5. Piraat

Piraat Actief lid

30 mei 2017
    173
    158
    43
    Vrouw
    Dat lijstje.nl had ik ook op mijn kaartje maar daar heeft niemand zich wat van aan getrokken. Dus ik zou het duidelijk vermelden,missi wat lomp maar wel met het beste resultaat

6. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Bij onze eerste hadden we al vreselijk veel kleding. We hebben echt iedereen ingeprent om vooral een kleding te kopen! Daarnaast een los kaartje bij geboortekaartje gedaan met een lijstje.nl! Bij ons vroegen ook veel mensen of we nog wensen hadden en die verwezen we direct naar het lijstje.

Vrienden en collega’s kun je toch gewoon even inseinen? En als iemand belt voor visite, meteen melden dat je om komt in de kleding! Gewoon actief zeggen!

7. Elocina

Elocina Actief lid

19 aug 2015
    472
    106
    43
    Een collega van mij had op het geboortekaartje staan dat als mensen graag iets wilde geven, ze de voorkeur gaven aan een donatie aan Unicef. Vond ik een nette manier om duidelijk te maken dat ze geen spulletjes meer hoefden voor de baby. Ik heb toen trouwens geen donatie gedaan maar voor de mama een rituals pakket meegenomen. Dat kan je altijd gebruiken dacht ik ☺️ Lekker ongehoorzaam

joepy vindt dit leuk.
  8. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Wij hebben ook een lijstje gemaakt daar, wij zetten op het kaartje onder de kraambezoek tekst (eerst even bellen) : Vrijblijvende cadeautips: link.

Zo komt het niet enorm ondankbaar over, hebben we bij de 1e ook gedaan. Veel mensen vonden het juist heel fijn zeiden ze, omdat ze nooit zo goed weten wat te geven :p

9. Besco

Besco Fanatiek lid

2 jun 2016
    1.154
    999
    113
    Bij ons werkte het lijstje heel goed. Alleen mijn schoonfamilie kon zich er niet aan houden, maar dat ligt meer aan hun dan aan t lijstje haha!

10. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Dit hebben wij idd ook gedaan. Met een extra kopje dat we een uitpuilende kast kleertjes hebben en dat hier niks meer bij past.

Deel Deze Pagina