zwangerschapscholestase, nog meer mama's?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door lynnetjee, 1 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lynnetjee

lynnetjee Bekend lid

30 jan 2014
    647
    0
    16
    verzorgende ig
    limburg
    hallo,

ik vorige week zondag opgenomen met jeuk klachten, dinsdag heb ik de uitslag gekregen dat ik zwangerschapscholestase heb en dat de kleine uiterlijk met 37 weken gehaald word. het was al geen onbezorgde zwangerschap ivm het hellp syndroom de vorige keer. maar nu zijn ze erachter dat ik dit de vorige keer waarschijnlijk ook nog eens erbij heb gehad. ik word gek van de jeuk, al neem ik het voor lief zolang de baby het goed heeft.
    maar het plotseling kunnen overlijden in mn buik maakt me gek van onzekerheid!!! als ik dr 1 uur niet voel ga ik me al zorgen maken. herkenbaar voor jullie?

2. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik heb cholestase gehad, maar werd bij mij helaas pas bekend bij 38+3 weken en werd direct ingeleid, dus heb me niet veel zorgen kunnen maken over de cholestase (behalve dan de vraag heb ik het wel of niet).
    Maar kan me goed voorstellen dat je je zorgen maakt, alleen houden ze je nu goed in de gaten, dat is prettig.
    Heb je al medicatie tegen de jeuk?

3. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Hier twee keer gehad. Echter de bezorgdheid niet. Eerste keer bevallen bij 28 weken. En nu zouden ze met 37.3 ballon plaatsen en inleiden. Door de ballon kwam de bevalling op gang. Hier ursachol geslikt, geen vettig eten, 3 kopjes brandnetelthee en acupunctuur ter ondersteuning. Dat heeft dit keer goed geholpen. Waarden liepen niet op maar namen steeds af. Vorige keren lag ik in bed met een frisdrankfles koud water tegen de jeuk.
    Probeer je geen zorgen te maken meid. Is makkelijker gezegd dan gedaan ;)
    Bij twijfel altijd bellen natuurlijk. Maar het echte gevaar komt pas voorbij de 37/38 weken.

4. Bushbaby

Bushbaby Actief lid

12 dec 2013
    117
    5
    18
    Veluwe
    Hoi Iris, ik heb je even een berichtje gestuurd met wat vragen mbt de acupunctuur en het niet vettig eten

5. Bushbaby

Bushbaby Actief lid

12 dec 2013
    117
    5
    18
    Veluwe
    Hoi Iris, ik heb je even een berichtje gestuurd met wat vragen mbt de acupunctuur en het niet vettig eten

Deel Deze Pagina