herstel na de bevalling

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door mama24, 27 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama24

mama24 Lid

16 nov 2007
    21
    0
    0
    Hoi,

Ik heb een vraag over het herstel na de bevalling, wanneer is de onderkant normaal gesproken weer een beetje 'normaal'. Ik ben nu een half jaar geleden bevallen en het is nog steeds gevoelig ( 4 hechtingen gehad waarvan 1 is losgegaan na een dag en 1 te strak gezet is ). Met sex is het gewoon nog gevoelig, hoe ontspannen ik ook ben. Ook was de wand van binnen een paar weken na de bevalling wat verzakt, het ging wat beter maar nu lijkt het wel alsof het nu weer zo is. Ik durf eigenlijk niet zo goed hiermee naar de HA, zou ik nog de VK kunnen bellen? Toen ik met de 6 weken controle die verzakking liet zien zei de VK dat ze me eventueel nog wel kon doorsturen naar de gynaecoloog. Omdat het in die weken daarna beter leek te gaan heb ik verder niet meer gebeld. Is dit normaal een half jaar na de bevalling dat de plek van de hechtingen zo gevoelig blijft? En als ik idd een verzakking heb valt er nog wat aan te doen? Is de gynaecoloog daar de aangewezen persoon voor of misschien wel een bekkenfysio?

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Mama24,

ik dacht bij jouw verhaal ook direct aan de bekkenbodem fysio. De vk kan je er niet meer mee helpen en evt kun je toch via de HA naar de gyn worden verwezen. Als je echt last hebt bij het vrijen is wellicht een goede controle bij de gyn wel op zijn plaats. Al is het alleen maar om tips te krijgen. Wat je ook kunt doen, en dat klinkt misschien raar, maar eens te bellen met een sekstherapeute, want die helpen namelijk vaak mensen met deze klachten! Het is dus niet echt raar wat je beschrijft, er zijn wel meer mensen die het blijven voelen waar de hechtingen hebben gezeten, maar als je er last van hebt, zou ik er wel iets mee doen.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina