navelstreng afstaan

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Nathalie4, 14 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nathalie4

Nathalie4 Actief lid

13 apr 2014
    178
    33
    28
    Dag meiden,
    Misschien weten jullie hier meer van... en ik weet ook niet helemaal of ik het onder het goede topic open.
    Als je de stamcellen van je baby uit de navelstreng zou willen doneren, mag je dan de navelstreng wel eerst laten uitkloppen? Ben een beetje laat hiermee aangezien ik al 39 weken in verwachting ben, maar voor hetzelfde geld duurt het nog drie weken :)
    Hoop van jullie te horen!
    Liefs

2. Vdvl95

Vdvl95 Niet meer actief

Nee, want dan blijft er geen bloed meer over om te doneren. Maar volgens mij als je dat wil moet je dat altijd ruim van te voren aangeven dus weet niet of dat nu nog kan met 39wk

3. mama201

mama201 Bekend lid

25 feb 2015
    973
    1
    16
    Hai ik had ook een topic hierover geopend tijdje,teruf
    terug

Ik ben nu 37 weken

Ik had ook eerst met 30 wekem gezehd dat,ik het doen wou te impulsief

Maar nu blijkt dat je de navelstreng niet kam laten uitkloppen ben ik hierop terug gekomen em heb ik gezehd dat ik het toch niet doe. Had mog niks getekend

Heb jij dat wel gedaam? Een machtiging?

En ool nog goed om te weten het bloed de stamcellen zegmaar worden vaker voor onderzoek gebruikt dam dar er iemand mee geholpen word

Ik vind het uitkloppen voor me kindje belangrijk vandaar dat ik er vanaf zie

Als,je dot dus niet wilt zou je verloskundige even bellen maandag of evem bij eerstvolgende gesprek aangeven het is tenslotte jouw kindje jou keuze

4. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Ik heb het na veel twijfelen ook niet gedaan. Ik las, na een beetje googlen, dat de stamcellen bijna altijd voor onderzoek worden gebruikt, dus niet voor het 'direct' redden van een leven (onderzoek zorgt daar indirect natuurlijk wel voor).
    Daarbij wordt er van jou ook bloed afgenomen en ik ben bang voor naalden. Kwam bij dat de navelstreng niet kon uitkloppen, dus teveel redenen voor mij om het toch niet te doen. Laat je dus goed informeren voor je een besluit neemt!

5. Nathalie4

Nathalie4 Actief lid

13 apr 2014
    178
    33
    28
    Dank jullie wel! Vind het uitkloppen ook heel belangrijk, dus zeker een belangrijk punt :) liefs

Deel Deze Pagina