Hoi dames, Ik ben vandaag 17 weken en 1 dag en ik merkte ineens dat m'n buik op en neer beweegt! Van die kleine schokjes waardoor m'n buik zo op en neer gaat. Kan dat al de baby zijn? Is het daar eigenlijk niet veel te vroeg voor? Of kan het ook iets anders zijn? Ik moet ook zeggen dat ik er een apart gevoel van krijg van binnen. Kan het gevoel niet echt omschrijven haha.
Haha, ja echt? Vind het wel heel bijzonder om te zien. De bewegingen zijn ook heel constant eigenlijk. Mijn buik beweegt nu al heel de tijd op en neer, dus niet af en toe een schokje zeg maar. Dat is gewoon normaal?
Constant?! Dan betwijfel ik het... Je baby is nog zo klein dat hij/zij alle ruimte heeft dus constant op dezelfde plek. Voel je het ook van binnen? Ik had het zelf niet zo vroeg hoor ( placenta aan voorkant) Maar als je kleine bewegingen ziet lijkt me dat de baby! Wat zal het anders zijn?
Ja, dus niet af en toe een schokje maar nu al een tijdje schokjes achter elkaar zeg maar. En van binnen voel ik wel iets ja. Een apart gevoel, van die plopjes. Dat voel ik sinds een paar dagen. Zou het niet m'n hartslag kunnen zijn? Heb nooit gemerkt dat m'n buik op en neer beweegt door m'n hartslag, maar wellicht lette ik er voorheen natuurlijk niet zo op!
Ik heb eerlijk gezegd geen idee! Maar er is een mogelijkheid dat het de baby is. Rond dit termijn is het toch een beetje gissen wat het is. Ik was rond jou termijn verzekerd dat ik mijn baby voelde... Achteraf waren het mijn darmen die een nieuwe plek zochten in mijn buik. Ik zal gewoon een paar dagen eens geboeid naar je buik blijven kijken dan kom je er misschien achter wat het is. Bij mij is het niet meer te missen! Mijn buik heeft een eigen leven apart van mijn lijf 😅
Ik voelde en zag het ook met 17 weken. Ineens ging me buik omhoog en voelde wat. Baby schrok ergens van zegmaar maar daarnaast zie ik nu nog steeds me buik met de hartslag meebewegen. Dus denk eerder dat het je hartslag is. Voel je iets en beweegt je buik anders zal het de baby zijn maar baby heeft nog zoveel ruimte dat constant weinig voorkomt denk ik
Als je (redelijk) slank van figuur bent kan het je hartslag zijn, Als je op je rug ligt. Dat is je aorta. Heb ik ook altijd gehad
Hier ook al lichte bewegingen gehad van de kleine. Maar bij mij is het niet continue en niet op dezelfde plek. Nou heb ik wel alle kindjes vroeg in de zwangerschap gevoeld.
Nou daar hoef je niet slank voor te zijn hoor Hier toch wel klein laagje buikvet en mijn hartslag was onwijs goed te zien bij mijn buik. Echt op de plek van de baarmoeder. Kan hem ook heel goed voelen. Ts: ik denk als het een constante beweging is, je er denk ik vanuit kan gaan dat het je hartslag is.
Hier hoef je niet slank voor de zijn. Ik met m'n 100 kilo inmiddels zie dit ook rond m'n navel en idd constant
Schopjes begonnen op 16 weken (vrij laat voor een derde kindje), vanaf 17 weken schopte hij me 's nachts al wakker
Als het constant is is het waarschijnlijk je hartslag.. en ik heb van mezelf ook geen plat buikje en zag het ook al vrij vroeg heel duidelijk Ik voelde de kleine met 18 weken voor het eerst met mijn handen en toen zag ik mijn buikje ook echt bewegen.. was maar 1 keer gebeurd daarna met 20 weken weer ongeveer..
Ik ben ook niet super slank haha! Maar ik zie ook heel duidelijk mijn hartslag in m'n buik. Mijn buik beweegt continu. Dat had ik bij mijn dochtertje ook. Pas later ging ik haar echt voelen, maar zou bij jou natuurlijk ook een combinatie van de hartslag en de plopjes van de baby kunnen zijn. Spannend hé!?