12 weken weinig zwangerschapssymptomen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ikke1990, 11 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikke1990

Ikke1990 Actief lid

6 dec 2015
    198
    1
    0
    Dames,

Morgen ben ik alweer 12 weken zwanger. De laatste echo met 10 weken en 5 dagen was de kleine super druk en actief! Over 1.5 week heb ik een controle afspraak bij de VK en gaan we naar het hartje luisteren. Maar ergens begint weer een stukje onzekerheid. Ik merk verder namelijk helemaal niets. Geen last onder in mijn buik, geen bandenpijn. Niets... en dat met 12 weken. Je zou toch zeggen dat je dan wel iets gaat voelen of merken? Het maakt me een beetje onzeker en denk dan: 'is alles nog wel goed met de kleine? Leeft het nog wel?'. Word een beetje gek van die onzekerheden. Ze zeggen dat je met 11 weken je baarmoeder boven je schaambot voelt, maar ook die lijk ik niet te voelen?

Zijn er dames die rond dit termijn ook niets merkte? Maak me een beetje druk. Waarschijnlijk om niets maar het is allemaal zo nieuw . Het is mijn eerste kindje en weet dus niet wat ik wel en niet moet voelen.
    Nog neer meiden die dit ervaren hebben?

2. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    hii.
    t is dat ik kots misselijk was en nog elke ochtend moest spugen anders had ik er ook niks van gemerkt.
    aan mn buik voelde ik namelijk niks. nog steeds geen banden pijn gehad trouwens en ben de 31weken gepasseerd.

3. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    meid wees blij. ik ben 18 weken misselijk en moe geweest 😦 geniet er van dat jij je goed voelt. Snap je onzekerheid! had ik ook hoor!

4. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Probeer een beetje te relaxen! Die stress is niet goed...
    Heb meerdere topics van je gelezen en heeft allemaal te maken om de onzekerheid.
    Het is normaal dat je onzeker bent! Symptomen zeggen helemaal niks die kunnen komen en gaan.
    Maar zo kan je je de hele zwangerschap door blijven gaan met stressen!
    Want er is altijd wel iets en er kan op elk termijn wel iets gebeuren. Vertrouw op je lijf.....
    Met 12 weken zwangerschap is de kans dat het goed blijft gaan 99% dus vertrouw daarop en op je eigen lichaam.
    Hoop dat je het een beetje los kan laten en straks kan gaan genieten! Succes

5. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Hier precies hetzelfde. Wel lopen gelijk op, maar voel ook echt nog niks van de zwangerschap. Soms denk ik ook wel eens, zal het nog goed zitten, maar sinds deze week kan ik thuis met de doppler het hartje horen.
    Gewoon lekker van genieten dat jij je zo goed voelt en je vooral geen zorgen maken!

6. Annelke

Annelke Actief lid

14 jun 2015
    383
    0
    16
    Hier amper symptomen gehad hoor :)
    Ik voelde mijn baarmoeder pas met 16 weken.

Ik ben altijd heel onzeker geweest.
    Dan voelde ik het weinig bewegen, dan was het weer dit, dan dat :)

Ik ga pas gerust zijn, als ik het in mijn armen heb :-D
    Maar ondanks de vele onzekerheden, geniet ik ook enorm

Geniet er allesinds ook van, de 9 maanden zijn voorbij gevlogen :)

7. Braam0

Braam0 Fanatiek lid

23 sep 2015
    1.104
    1
    38
    Hier ook nergens last van.. Soms wat hoofdpijn maar of dat van de zwangerschap komt? Laatste echo's waren prima maar snap de ongerustheid wel, heb ik zelf ook.. Denk dat dat wel wat weg gaat zodra de kleine te voelen is in je buik. Kan dan ook niet wachten tot dan moment!

8. Ikke1990

Ikke1990 Actief lid

6 dec 2015
    198
    1
    0
    Dankje voor die schop onder mijn kont!! Dat heb ik soms echt nodig! Weet je wat t is... ik ben niet gezond en mankeer veel, ze hebben bij mij flink onrustige cellen gevonden bij mijn baarmoeder daar vervolgt na mijn zwangerschap verder onderzoek aangezien er helaas baarmoederhalskanker bij mij in de familie voorkomt, fibromyalgie, chronisch vermoeidheidssyndroom, te korten in mijn bloed, problemen met mijn urinewegen, zwaar spastische darmen, en zo kan ik nog even doorgaan. Mijn lichaam heeft me de afgelopen jaar heel erg in de steek gelaten waardoor ik het vertrouwen in in mijn lichaam helemaal kwijt ben. Er gaat zo veel mis dat ik bang ben dat ook hier mijn lichaam in faalt. Vandaar di extreme onzekerheid en angst. Mijn lichaam moet een kindje laten groeien en ben heel bang dat mijn lichaam daar toch weer tegenin gaat. Ik lig nu al een hele week met flinke griep op bed, luchtweginfectie, keelontsteking en dubbele oorontsteking.. ik voel me verre van goed momenteel.

Hopelijk gaat dat snel veranderen en kan ik de schop onder mn kont toepassen en gaan genieten!
    Dankje!

9. Ikke1990

Ikke1990 Actief lid

6 dec 2015
    198
    1
    0
    Verder bedankt voor alle reacties! Fijn dat ik niet de enige ben die toch onzeker is en blijft. Haha!

10. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113

Haha graag gedaan hoor! Bedoelde het ook meer voor jezelf... Dit forum is er natuurlijk om dingen op te mogen zetten maar lijkt me zo vervelend dat je je zo voelt voor jezelf.
    En onzekerheid is normaal....
    Vervelend voor je dat je zoveel gezondheidsklachten hebt.
    Ik heb ook onrustige cellen in mijn baarmoederhals.
    Mocht je er iets over kwijt willen mag je altijd een pb'tje sturen.

Heel veel succes en hopelijk vind je snel wat rust!

11. Koetje85

Koetje85 Lid

5 nov 2014
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik herken precies wat je schrijft. Ik zit morgen op 13 weken en heb tot nu toe nog geen kwaaltje gehad. Ik werd er erg onzeker van en heb ook al eens een soortgelijk topic geopend.
    Ik heb volgende week een echo en kijk hier dan ook weer erg maar uit en hoop dan ook dat het weer goed zit.
    Ik begrijp je onzekerheid, maar je zult moeten proberen om positief te blijven. Hoe moeilijk ook. (Moet het mezelf ook steeds zeggen) maar raar is het dus niet dat je geen kwaaltjes hebt. Blijkbaar horen we bij 1 van de gelukkigen....

12. MarjoP

MarjoP Bekend lid

9 dec 2015
    853
    579
    93
    Vrouw
    Lees dat je al een beetje gerust bent gesteld, maar 12 weken is nog best pril hè dus niet gek hoor om niks te voelen! Ik ben 16 weken zwanger van een tweeling en heb ook erg weinig symptomen gehad en voel ook pas de laatste twee weken ongeveer echt wat verandering aan m'n buik. Maar ook nog geen bandenpijh dat komt allemaal nog! De ene heeft veel symptomen, de ander weinig.. Geniet vooral!:)

13. Happy91

Happy91 Bekend lid

4 aug 2014
    908
    247
    43
    Ik ben precies even ver als jij Ikke1990, en ook helemaal nergens last van.. geen buikpijn, niet misselijk... niets. Ook over 1,5 week controle. Ik snap best hoe je je voelt hoor, ik denk dat ook wel eens. Maar van de andere kant.. ik probeer me niet druk te maken en er vanuit te gaan dat alles gewoon goed is. Morgen zijn we 12 weken. De kans dat het nu nog mis gaat is maar heel erg klein!

Deel Deze Pagina