Zwangerschapscholestase?

Discussion in 'Gezondheid' started by Darliiing7, May 12, 2023.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Darliiing7

Aug 27, 2021
    68
    81
    18
    Female
    Hoi allemaal.
    Ik ben inmiddels 27w1d zwanger van ons eerste kindje, een dochtertje. En we zijn superblij hiermee <3

Helaas hebben we ook al veel moeten doorstaan, zoals hevige bloedingen op 8w, spoedoperatie op 16w,... En ons ongeluk lijkt nog niet voorbij te zijn. Zo´n 2 weken geleden moest ik in het ziekenhuis bloed laten trekken omdat ik extreme jeuk heb over mijn hele lichaam... overal sta ik vol wondjes en korstjes van het krabben en wat ik ook deed, de jeuk gaat niet weg.
    Helaas is uit het bloedonderzoek gebleken dat ik verhoogde galzuren en zouten in mijn bloed heb, wat niet goed is voor de baby natuurlijk :(
    Nu moet ik dus per direct 5x per dag medicatie (Ursofalk) nemen. En de komende 4 weken elke donderdag een nuchtere bloedname laten doen en aan de monitor gehangen worden... :(
    Ik vind dit allemaal zo enorm beangstigend en ben echt bezorgd om ons meisje en haar gezondheid... :(

Zijn er dames die hier ervaring mee hebben en/of me gerust kunnen stellen? Want het blijft nu toch echt enorm door mijn hoofd spoken helaas... :(

2. WWJD

WWJD Niet meer actief

Wat naar...geen makkelijke zwangerschap zo.

Zelf geen ervaring. Maar ik ken wel iemand die het had. Met de baby ging alles goed, ook goed gekomen allemaal. Ze heeft er zelf wel helaas last van gehouden na de zwangerschap nog (al paar jaar geleden).

Ze werd wel goed opgevolgd. Bij haar ontstond het al heel vroeg in de zwangerschap (begin 2e trimester).

Sterkte ermee.

Share This Page