zwangerschapscurcus

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door alkievalkie, 11 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Ik ging vandaag bellen om me op te geven voor een zwangerschapscurcus. Via mijn kraamcentrum hoef ik dan alleen de administratie kosten te betalen van 15 euro. Dat is mooi, dus opgeven maar. Waarschijnlijk ga ik wel onregelmatig werken, dus ik zeg.....het kan voorkomen dat ik er een keer misschien een avond niet bij kan zijn, hoewel het hoogstwaarschijnlijk wel op mijnw werk te regelen is. Begint dat mens een heel verhaal dat dat eigenlijk niet kan, en dat hun veel geld betalen, moeilijk moeilijk moeilijk allemaal. Dus ik zeg.....ik kan het waarschijnlijk allemaal wel regelen hoor, maar het zou een keer kunnen voorkomen dat ik niet kan. Weer moeilijk doen. maarja je kan toch ook een keertje ziek zijn ofzo?
    Ik heb er nu dus al geen zin meer in, wat een gezeik zeg!
    Zo, dit wilde ik even kwijt. Alsof ik de enige vrouw op aarde ben die onregelmatig werkt!

Oja....over onregelmatig werken gesproken. Hebben vrouwen dit een beetje volgehouden, of zijn ze later in hun zwangerschap overgestapt op dagdiensten?

Groetjes!

2. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    ik werk alleen in de nachtdienst oorspronkelijk 6 op 8 af, vanaf 20 weken ben ik gehalveerd in mijn uren en de helft in de ziektewet. ik kan niet overdag werken ivm medische reden.

ik doe ook geen zwangerschaps cursus wel doe ik aan zwangerschapszwemmen.
    ik doe geen cursus omdat ik veel te veel avonden er aan kwijt ben en als ik in de nacht zit is het zo rennen en vliegen en ik heb mijn rust hard nodig in die werk dagen, zwemmen is niet zo erg als je een keer mist, mijn vk vond het prima zo, ze bevallen immers in afrika ook onder een boom zonder cursus

3. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Ja dat is waar. Er zijn genoeg vrouwen die het zonder curcus doen, ook in Nederland!
    Zijn jou uren gehalveerd omdat het echt te zwaar werd voor je? Ik hoor namelijk verhalen dat het onregelmatig werken zo zwaar kan worden. Maar ik denk nu nog, hoeveel zwaarder is dan het avondwerk dan het dagwerk? Je werkt toch hetzelfde aantal uren? Als werken te zwaar wordt snap ik dat je minder uren gaat werken. Maar het verschil tussen avond en dagdiensten zie ik nog niet zo.

4. Niet meer actief

Ik werk ook onregelmatig en heb in mijn onregelmatigheid nog een onregelmatigheid, snap je?
    Zo kan ik ineens laat/vroeg of nacht/vroeg hebben.
    Ik heb op het werk aangegeven dat dat iets te pittig voor me is.
    (ze doen er niks mee, maar dat is weer een ander verhaal!)

Slingding, is dat zwangerschapszwemmen wat? Wat is dat?

5. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Ja dat kan ik wel voorstellen ja. Dat laat/vroeg erg zwaar is. Dat is gewoonlijk al zwaar. Lullig dat ze daar niks mee doen!

6. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    zwemmen is erg leuk (ik ben een waterrat) je doet oefeningen in het water en door je gewichteloosheid is het fijn want je buik zit dan bijna niet in de weg, het is ook nog goed want je bent toch een poosje in beweging en je bent alleen met zwangere dus ook sociale contacten, het water is ook iets warmer dus dat is ook wel fijn!
    Ik betaal ook per keer dus kan je een keer niet is het niet zoe erg, de meeste zewmbaden geven wel zwangerschapszwemmen

7. Niet meer actief

Dan denk ik dat ik ga zwemmen. Ik wil wel wat doen, maar gym lijkt me niks. Yoga iets te zweverig, maar ik wil wel wat doen...
    Ga eens informeren of ze dat hier ook hebben!! Klinkt goed!!!

En op m'n werk willen ze eerst door de bedrijfsarts vast hebben gesteld dat ik zwanger ben...
    hahaha als je m'n pens ziet, snap ik niet dat ze nog twijfelen. Maar goed, ik heb lieve collega's die met me ruilen!!!

8. sam

sam Fanatiek lid

11 sep 2005
    1.543
    0
    0
    hallo, ik heb zwangerschaps gym gedaan, en ik vond het waardeloos we zouden een groepje van ongeveer 8 vrouwen zijn er waren meestal maar 5 of 6. het lag denk ik ook veel aan de vrouw die de cursus gaf zo suf. een half uur puffen en dan mocht je ook niet lachen nou het ziet er dus heel lach wekkend uit al die dikke buikjes puffend in kleermakers zit. dus ik ga dit nooit meer doen een evt volgende keer zoek ik wel iets anders succes :)

Deel Deze Pagina