hoi, ik ben een beetje zoekende naar een passende cursus om toch een beetje te bewegen en ook om gezellig in contact te komen met andere zwangeren uit mijn omgeving... Alleen ik heb geen idee waar ik moet beginnen! ik heb al een beetje gegoogled en kan er niet echt wijs uit worden (wat een muts he! ) Het leek mij leuk om yoga te gaan doen en na een beetje onderzoek blijkt dat we dat hier niet hebben (niet waar ik een leuk gevoel bij krijg)... Ook zwemmen lijkt me leuk alleen heb ik het idee dat je dan minder snel in contact komt met de andere zwemmers en je moet er de stimulans voor hebben... Dus als er iemand tips heeft en uit Hoorn (nh) of omgeving komt... ik sta open voor suggesties gr marloes
Je kunt het bij je vk vragen of de plaatselijke thuiszorg bellen. Die bieden het aan. Succes met het vinden van de juiste cursus! (al weet je van tevoren niet of je de juiste hebt )
Hoi Marloes, Je kan het bij je verloskundge vragen die weten ook wel wat goed meestal hebben ze een eigen site waar het op staat. ik heb/doe zelf gym echt heerlijk was dat je komt lekker in beweging en als je vragen hebt je kan er alles kwijt en zo'n leuke partneravond ook altijd leuk. Ik ben nu ruim 3 mnd geleden bevallen en nog steeds heb ik gym dat is ook wel lekker want je wordt erg goed beleid met wat je wel niet kan doen. Groetjes Radna
Ikzelf doe zwangerschapsgym. Erg gezellig, je doet ontspanningsoefeningen en echt heel goede tips met name naar de bevalling toe Partneravond was ook heel leuk.
Ik heb zwangerschapsyoga gedaan en er niets aan gehad bij de bevalling. Je leert er dat je nooit je adem vast mag houden tijdens het persen omdat anders adertjes in je hoofd kunnen kanppen ofzo. Je moet persen op een uitademing. En tijdens ontsluitingsweeën buikademhaling. Nou, echt flauwekul. Tijdens heftige rugweeën kom je nergens met gewone buikademhaling en als dat kind er uit moet moet je gewoon kracht kunnen zetten en dat lukt het beste als je je adem vast houdt. In het ziekenhuis heb ik toen nog het mapje zitten lezen wat een zaalgenote van mij had gekregen tijdens haar (gewone standaard) zwangerschapscurus, daar had ik veel meer aan.
Ik heb erg getwijfeld waarvoor ik me wilde opgeven, maar heb uiteindelijk gekozen voor de zwangerschapsgym. Dit met name omdat je dan ook partneravonden hebt, zodat je hem er ook bij kunt betrekken. Mijn man is vreselijk trots, maar vindt het ook erg onwerkelijk omdat hij (nog) niets voelt en (bijna) niets kan zien.. Succes met kiezen!
Ik kreeg van de VK een enorme stapel met folders mee (yoga, haptonomie, mensendieck, gym...) en zag ook door de bomen het bos niet meer. Ik wilde wel Mensendieck doen, maar dat is bij ons vaak individueel of met 1 of 2 anderen. Aangezien het me ook een beetje om de gezelligheid gaat heb ik me nu voor gym opgegeven....Ben erg benieuwd. Als het goed is krijg je daar ontspanningsoefeningen, tips, maar ook wat bewegingsoefeningen. Succes met kiezen!
Ik volg ook zwangerschapsyoga en wij krijgen oefeningen hoe je dat moet doen bij de persweeen, zodat je je kracht naar je buik zet en niet naar je hoofd (door alleen al je kin op je borst te zetten scheelt een hoop). Ik denk dat het per cursus enorm verschilt wat je leert. Wij krijgen ook heel veel andere informatie (wat zit er in een kraampakket en wat kan je daarvan ook gebruiken als je niet thuis bevalt, zoals de celstofmatjes, die erg handig zijn, avond over borstvoeding, etc. etc.) Anyway, ik dacht dat je standaard van de VK (of het ziekenhuis, als je onder controle bent van een gynaecoloog) een lijst kreeg met soorten cursussen? Anders zou ik er zeker naar vragen!