Zóó onzeker!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Arian, 22 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Meiden,

Hier een hele onzekere dame..
    Na 1,5 jaar, ronde 15, had ik afgelopen zondag een positieve CB in handen, Zwanger 1-2.. (op 14 of dpo)

Blij, maar ook heel erg onzeker.
    Ik voel me namelijk helemaal niet zwanger.. Niks geen kwaaltjes, geen pukkeltjes, geen pijnlijke borsten, HE-LE-MAAL- niks..

Ik heb geen test meer gedaan, doe ik ook niet.. Ik ben veel te bang, dat de test nu in eens zegt, Niet Zwanger, of weer 1-2 weken.. Terwijl het hcg al moet stijgen natuurlijk...

Ik heb ook nog geen HA of VK gebeld.. Ik ben er gewoon verdrietig over.. Ben zo bang, dat ik helemaal gewoon niet zwanger ben.. :)

Vaak lees ik, wees blij dat je niet misselijk bent.. Maar het liefst was ik het wel, zodat ik zeker weet dat er wat gebeurt in mijn lijf...
    Als het goed is ben ik nu 4.4 weken zwanger...

Ook ben ik zo onzeker over mijn CB test.. Die zei 1-2 weken, (op 14/15dpo) terwijl bij andere mensen de test dan al 2-3 of zelfs 3+ zegt..!

Ik zeur nu ook wel een beetje misschien, maar kan gewoon niet blij zijn, en ben alleen maar onzeker.. Ga liever ook niet te bloed prikken, want ben bang dat ik dan slecht nieuws krijg..

Meer mensen die dit hebben? (vast niet;);))

2. cupcake85

cupcake85 Actief lid

16 jul 2011
    457
    0
    16
    Zuid-Holland
    Als eerste; Gefeliciteerd!!!!!!!!!!:D

Ik had geen last van die onzekerheid...maar net als jij had ik ook totaaaaaal geen "klachten" van een zwangerschap!

Die kwamen pas veeeeeeel later....na 12 weken misselijkheid/moe zijn. En last van mijn borsten pas vanaf een week of 20.

Dus meid, het zegt helemaal niks dat je nog geen klachten hebt.
    Net zoals het hcg gehalte waar de test op reageert...iedereen maakt het in een ander tempo aan. Elk lichaam is nou eenmaal anders.

3. TiTaRa

TiTaRa Fanatiek lid

25 aug 2008
    1.016
    0
    0
    Interieurverzorgster (mooie naam voor poetsvrouw)
    Lanaken (Rekem)
    proficiat met de zwangerschap, geniet er maar van hoor!!!!
    toen ik op 4 a 5 weken zwanger was had ik belange nog geen kwaaltjes die zijn pas gekomen rond de 6e week ongeveer... Dus ge hebt nog tijd genoeg om misselijk te worden!! GENIET ER MAAR GEWOON VAN!!!! :D

4. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    GEFELICITEERD meid. En idd zoals al gezegd wordt. Bij mij kwamen de kwaaltjes ook later pas. Je hcg moet toch eerst stijgen en dat gebeurd naarmate je vorderd in het begin stadium van je zwangerschap. Dus nog niks om je druk om te maken hoor....ik heb in het begin heel wat testjes gedaan om even te checken of het echt wel zo was hihihi....

5. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Je bent echt niet de enige die zo onzeker is en het is heel normaal dat je nog geen kwaaltjes hebt zo vroeg. Je wil niets verder doen om te bevestigen dat je slecht nieuws krijgt maar je bent nu ook niet bepaald blij. Ik zou de hand van mijn man stevig vastpakken en samen nog een testje doen en daarna samen heerlijk gaan genieten.
    Gefeliciteerd!

6. jojo32

jojo32 Fanatiek lid

26 nov 2008
    1.871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn
    ik kreeg pas met 6 week zwangerschap kwaaltjes hoor

7. kalli

kalli Niet meer actief

Je hebt wel een kwaaltje!! Je menstruatie blijft ui! :D

Maar ik begrijp je erg goed hoor. De vorige keer voelde ik niets, dit ging toen ook mis (dat wil niks zeggen hoor!!!!!!!!). Toen ik vorige week mijn positieve test in handen had, voelde ik me vreselijk onzeker of het deze keer wel goed zal gaan. Ik heb nu wel allerlei kwaaltjes en voel mezelf een wandelende positieve zwangerschapstest, ik ben er echt blij mee. Helaas geeft ook dit geen garantie, maar psychisch helpt het...

8. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Dankje meiden, ik wacht het maar af, en probeer maar te gaan genieten..
    Zwanger ben ik wel, want mijn onig blijft idd uit, en de test was positief.. :);)

Ik kan toch niks anders doen dan afwachten, en als het goed gaat, gaat goed, en zoniet, merk ik dat vanzelf!

9. Stier11

Stier11 Bekend lid

26 mei 2008
    811
    0
    16
    Begeleider van jongeren met gedragsstoornissen
    Huisje Weltevree
    Hoi, ik ben na 3,5 jaar zwanger geraakt, via IUI.
    Ik was ook heel ongelovig dat de test eindelijk positief was.
    Maar het was toch echt zo.
    Ik heb ook helemaal geen last gehad van kwaaltjes, en voelde me ook helemaal niet zwanger.
    Pas toen ik de baby ging voelen, werd het "echt" voor mij.
    Ik ben nu 38 weken, en nog steeds heb ik weinig last. Ben niet misselijk geweest, lust nog steeds hetzelfde als eerst.
    Dus er is niets mis mee als je je niet meteen zwanger voelt, dat komt wel!

10. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    Probeer er maar wel van te genieten. Je bent hartstikke zwanger!

Zelf heb ik mijn hele zwangerschap zonder kwalen doorlopen (behalve moeheid, maar die kwam pas in week 6)
    Ook mijn zwangerschapstest knalde niet. Had pas een echte knaller met 5 weken. Op NOD was er wel een streep te zien, maar ook niet je van het.
    De digi heb ik pas met 5.6 weken gedaan en toen gaf die 3+ aan.

Onzekerheden horen bij een zwangerschap, maar laat die het geluk en het genieten niet overschaduwen.
    Bel gerust de VK, maak een afspraak en wellicht kan zij al wat van je onzekerheid wegnemen.

11. ladyw

ladyw Fanatiek lid

4 nov 2011
    1.233
    2
    0
    Bergen op zoom
    Ook bij mij kwamen de kwaaltjes pas na 6 weken. vanaf week 8 misselijk.echo gehad en hartje klopte goed dus niets om zorgen over te maken. Na een week was de misselijkheid weer over! Nu ruim 10 weken zwanger: de enige kwalen zijn, heeeeel erg moe en af en toe zere borsten. Dus ook ik ben nog wel eens onzeker;)

12. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    En die onzekerheid blijft gewoon negen maanden lang, vrees ik, bij mij althans zoals ik mezelf ken.....

Meis ik kreeg bij 5.5 weken vreselijk last van misselijkheid en was echt dood, maar dan ook doodmoe! Kon helemaal niets meer. Mijn zoontje werd elke dag gehaald doro mijn moeder omdat ik gewoon niet in staat was voor hem te zorgen. Dit duurde tot aan week 10.

Opeens ging het over. Ik in alle staten want nu zou het wel weer mis zijn ( 5 missed abortions hiervoor gehad).

Maar nee hoor, mooie termijn echo (ook echos met week 7,8,9 11 en 15, plus 17 pretecho) ondanks dat ik me stukken beter voelde.

Maar tussen echo week 15 en pretecho week 17 was ik weer ongerust. Voel me kiplekker, buik groeit, maar geen enkel gevoel van zwangerschap zeg maar...

Vanaf week 16 voelde ik eens per week zeg een blubje of plopje, week 17 een trilling erbij....en nu voel ik elke dag meerdere malen die kleine langskomen.

Maar als ik dan niets voel een dag, dan schrik ik alweer en wil ik eigenlijk weer op een controle..

Sinds drie dagen voel ik de kleine zo goed. De plopjes zijn nu duwtjes geworden zeg maar, schopjes. Althans dit is een heel nieuw gevoel dus ik ga er vanuit dat ik ons meisje voel.

Nu weer heel onzeker want ja, het gaat zo goed, wat zal de 20 weken echo dan voor ons in petto houden..

Blijft gewoon een hele lange spannende zit de zwangerschap.

Tussen de bedrijven door kan ik er wel van genieten gelukkig....maar dat moet ik echt wel leren!

Heel veel plezier met je zwangerschap en geniet ervan dat je klachtenvrij bent meis!

13. Ongeduldje31

Ongeduldje31 Fanatiek lid

16 jul 2011
    1.001
    29
    48
    Hier hetzelfde na 6x Iui zwanger geworden, heel onzeker, idd ook geen kwaaltjes, bleek ik zwanger te zijn van een tweeling dus ik zou nog veel klachten krijgen.. Nu 23 weken en nog steeds geen klachten, voel ze nu gelukkig wel regelmatig, maar heeft me echt heel onzeker gemaakt en soms nog steeds!
    Probeer te genieten

14. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!! :)

Ik vind het fijn om te lezen dat er ook veel mensen zonder kwaaltjes zijn, want ik ben nu net 5 weken zwanger en heb weinig kwaaltjes. Sommige dagen beetje zere borsten, andere dagen niets....
    Ook ik voel me vaak nog niet zwanger en vergeet ik het bijna weer!

Probeer je niet teveel zorgen te maken (lukt mij ook lang niet altijd) en te genieten van je zwangerschap!

Deel Deze Pagina