Help! Ik heb even advies nodig! Mijn man en ik willen de zwangerschapscursus Samen Bevallen gaan volgen. Nu hebben we twee opties, en ik weet even niet zo goed wat nou het beste is: 1. De cursus in de buurt volgen, maar die begint al volgende week wanneer ik pas 23 weken zwanger ben (is dat niet een beetje vroeg? Want op hun website staat dat je meestal begint met 24-28 weken) 2. De cursus verder weg volgen (ruim 30min rijden), maar die begint pas wanneer ik 28-29 weken zwanger ben. Ik moet over een paar uur al aangeven welke cursus we willen gaan doen, dus.... Wat zouden jullie kiezen??
Hoeveel weken duurt de cursus? Ik zou denk ik voor de eerste kiezen. Dichterbij en die andere start best laat voor jou dan.
Wij hebben de korte cursus gedaan, moesten er een half uurtje voor rijden, maar was dus maar 4 x dus goed t doen. Weet niet of je contacten op wil doen bij de cursus maar dan is dichtbij misschien handiger? Ik ben de cursus begonnen met 33 weken.
Ik zou de eerste kiezen alleen al omdat deze dichterbij is. Ik weet niet hoe lang de cursus duurt maar als dit 10 weken is dan zit je bij die 2e optie al snel aan je beval datum. Bij 23 weken begin ik ook met een cursus van 5 bijeenkomsten. Bij 30e week is die dan weer voorbij. Later instappen kon niet want dan zou de 3e bijeenkomst al zijn op mijn bevaldatum.
ik zou ook voor de eerste optie gaan . In het derde trimester had ik weinig behoefte meer om er op uit te gaan
Haha, duidelijk de eerste optie dus De cursus duurt zo'n 10 weken (laatste keer zal ik dan 32 weken zijn bij optie 1; bij optie 2 ben ik dan 37 weken), en nog een bijeenkomst na de bevalling samen met de baby's. Ik vind het leuk om andere stellen te ontmoeten en wil graag ervaringen uitwisselen. Misschien is het dan inderdaad beter om dichter bij huis te blijven, mocht er echt goed contact ontstaan en wellicht zelfs nieuwe vriendschappen (beetje lastig om die te onderhouden als je ruim een half uur van elkaar woont en net een nieuwe baby hebt ).
De eerste optie. Ow en wij hebben die cursus ook gedaan bij mijn zoontje, vind het echt een aanrader!
Ik zou ook voor de eerste optie gaan. Ik ben ook met 24 weken begonnen met een cursus. Was juist leuk!
Zo, de knoop is doorgehakt hoor! Het wordt optie nummer 1. Net gebeld en aangemeld, en we kunnen komende maandag meteen beginnen samen met de rest van de groep. Spannend! Bedankt voor jullie snelle advies meiden, heeft erg geholpen!
Mooi je hebt al gekozen. Ikzelf heb de verkorte cursus gedaan en ben met 34 weken begonnen. Baby is week na de cursus geboren. Alles zat nog goed in mijn hoofd en dat vond ik wel prettig. Ik was trouwens niet alleen die zo ver was in mijn groepje. 1 heeft maar 2 lessen kunnen volgen en 2 andere waren net na mij uitgerekend.