Wij hebben ook samen bevallen gedaan. Inderdaad, ik las al heel veel op internet waardoor ik al heel veel dingen herkende, maar er wordt toch wat dieper op de stof ingegaan. Daarnaast is het zo dat ik heel veel las, maar mijn man natuurlijk niet. Dus hij vond het heel erg interessant wat er allemaal aan theorie was. Tja, ik heb dan ook een man die het wel interessant vindt om te weten wat er in mijn buik en tijdens de bevalling gebeurd Het voordeel aan deze cursus vond ik ook dat het mij een gerust gevoel gaf dat mijn man ook precies wist wat te doen als.. Dus ik zou me lekker bezig houden met de pijn en hoefde mijn man niet ook nog eens instructies te geven. Maar, eerlijk gezegd heb ik er tijdens de bevalling weinig aan gehad. Dat kwam omdat ik alleen maar rugweeen had en het vanaf de 3e wee ook heel heftig was. Toch heb ik de cursus wel als iets heel positiefs ervaren en zou ik het iedereen aanraden. Wij zaten de laatste 3 maanden in een kleine verbouwing en dit was ook onze tijd samen even lekker met de zwangerschap bezig zijn. Kan je het niet zonder doen? Natuurlijk kan je dat wel. Maar de voorbereiding kan ook bepalen hoe ontspannen jij in je bevalling staat (en daarvoor!)
Ik zal eens informeren over de kosten. Wist niet dat het in sommige gemeenten gratis was. Dan is het toch het proberen waard !
ik heb alleen bij de eerste zwangerschapsgym gedaan was erg gezellig en hebben nog steeds contact!! verder kwa bevalling wel iets aan gehad. wou nu yoga doen ivm bekkenklachten maar heb er helaas geen tijd voor en eigenlijk ook niet veel zin
Ja hoor, gewoon doen, altijd handig en leuk. Bij onze zoon is het alweer even geleden, dus ik heb me nu weer opgegeven. Maandag begint het, heb er zin aan!
Ik ben naar Yoga geweest en heb er superveel aan gehad Moest uiteindelijk in het ziekenhuis bevallen en er waren daar nog 3 dames bezig waarddor de VK alleen af en toe kwam kijken. Heb de ontsluiting alleen moeten doen zeg maar. Door de yoga lag ik in mezelf goed te ademen en kon de weeën supergoed opvangen. Ook had ik zonder de yoga de persdrang denk ik niet kunnen opvangen toen dat moest omdat ik nog niet mocht persen.
Dat is ook een punt. Bij mijn bevalling is de vk in de tijd van 20 uur weeën misschien een uurtje bij mij geweest (ik ben thuis bevallen maar de vk had er meerdere tegelijk). Dan is het wel fijn om te weten hoe je (pers)weeën moet wegpuffen..