Zwangerschapscursus nodig?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Vlinderbloem, 23 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Zwangerschapscursus nodig?

1. Ik heb geen cursus gevolgd

2. Ik heb wel een cursus gevolgd maar er niets aan gehad

3. Ik heb wel een cursus gevolgd en het heeft me echt geholpen

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Nou, 't lijkt mij juist hartstikke leuk! En dan vooral wel iets van fysio ofzo. Dus wel (houdings)oefeningen doen. Liever geen praatgroepje. Wel beetje actief dus.
    Maar... ik heb me nog niet opgegeven hoor... Komt dus nog wel.

15w6d

2. Foxter

Foxter Niet meer actief

Wat ik me afvraag, is waarom veel mensen denken dat yoga zweverig is. Ik had me er nog nooit in verdiept voor deze cursus, maar ik had dat vooroordeel niet eigenlijk, en in praktijk blijkt het ook niet zweverig te zijn.
    Vinden veel mensen het zweverig uit ervaring, of hoe komt dat nou?
    (is geen kritiek hoor, maar ik lees hier zoveel dat mensen dat zweverig vinden, terwijl mijn ervaring ermee totaal anders is)

3. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    ik heb bij onze zoon geen cursus gedaan en nu doe ik het weer niet, dit omdat ik met een geplande keizersnede ga bevallen.

4. Happy1980

Happy1980 Fanatiek lid

14 jun 2007
    2.015
    0
    0
    verpleegkundige
    Gelderland
    Ik heb een cursus zwanger en fit gedaan.
    Dit was een cursus van 10 lessen, na de bevalling hebben we nog 6 lessen.

Elke les hebben we een uur gesport. Ik vond dat wel lekker. Echt nog even in beweging blijven. Heerlijk was dat.
    Een keer in de twee weken hadden we dan nog een half uurtje, waarbij we wat uitleg kregen.
    Alleen veel wist ik al. Dus heb er niet zo veel aan.
    Heb de cursus vooral gedaan om op een gepaste tempo te sporten met andere zwangeren.

5. Bri

Bri Niet meer actief

Ik heb geen cursus gedaan, had ik helemaal geen zin in. Wel heb ik heel veel gelezen want ik wilde natuurlijk wel enigszins voorbereid zijn. Voor mij werkte dat prima.
    Verder heb ik een voorlichtingsbijeenkomst van de VK's gehad over de bevalling, vooral om te horen hoe zij bepaalde dingen zien en aanpakken en daarbij is m'n vriend ook mee geweest.
    Ook nog een voorlichtingsbijeenkomst over BV gevolgd, als je van plan bent BV te geven vind ik dat wel een aanrader.
    En voor de beweging heb ik tot 7,5 maanden bij de sportschool getraind (aangepaste oefeningen, dat wel).

De bevalling verliep prima, ik had meer dan genoeg aan alle informatie die ik had gelezen.

6. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Ik heb ook geen cursus gedaan en ik heb het niet gemist met mijn bevalling. Ik wist tijdens mijn bevalling eigenlijk gewoon wat ik moest doen en idd de verloskundige is er ook met aanwijzingen

7. Ik heb een cursus borstvoeding gedaan en zwangerschapsgym. Van de info wist ik toch wel veel al uit alles wat je te lezen krijgt, maar vond vooral de contacten erg prettig. Maar dat is natuurlijk voor iedereen persoonlijk.

Mijn vriend heeft wel veel opgestoken van de 2 partneravonden, die is heel blij dat ie nu weet wat ie een klein beetje kan verwachten.

8. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Bij de eerste wel een cursus gedaan,maar eigenlijk niet veel aan gehad.
    Bij deze zwangerschaps ben ik gaan zwangerschapszwemmen, je werkt dan aan je conditie en daarnaast doe je ook ontspanningsoefeningen erg leuk!

9. Nikkie800

Nikkie800 Niet meer actief

Wij hebben bij de eerste ook een cursus gedaan, samen bevallen, en dat vind ik persoonlijk echt een aanrader! Haptonomie is niks voor mij / ons, dat vind ik te "zweverig" en bovendien vind ik zo'n individuele cursus niks... :oops: Ik vind het juist prettig om in een groep cursus te volgen, zo leer je van elkaars ervaringen, kun je ervaringen uitwisselen en kom je leuk met andere zwangeren in contact en blijf je niet zo individueel op je eilandje zitten. :) Bovendien kun je ook met ouders / zussen / familie wel ervaringen uitwisselen maar dat is toch anders vind ik omdat ze zo dicht bij je staan. Ik zou het voor de tweede zo weer doen en heb er zeker bij de bevalling iets aan gehad, al was het maar dat ik me er minder druk om heb gemaakt!

10. Jenna85

Jenna85 Fanatiek lid

19 sep 2007
    1.497
    0
    0
    Mama en student
    Overijssel
    Ik heb het bij mijn eerste niet gedaan en het kind is er gewoon uitgekomen, hoor! :)

Bij deze ga ik het trouwens wel doen, maar dan met name om het te ervaren en wat meer mama's te ontmoeten.
    Het puffen zelf is hier bekend... ;)

11. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik ga de cursus voornamelijk volgen om contact te leggen met andere zwangere vrouwen. Verder doe ik bewust de cursus mensendieck omdat ik ook niet van dat zweverige gedoe hou. Van wat ik heb begrepen richt deze zich echt op het fysiotherapeutische aspect en het 'waarom', wat ik zelf wel interessant vind.

Deel Deze Pagina