Ik kon geen passend onderwerp vinden voor mijn vraag. Momenteel zwanger van mijn 2e kind. Ik heb nu een zoon die in december 6 jaar wordt. De bevalling zal in februari 2014 zijn, er zit dus een dikke 6 jaar tussen mijn 1e en 2e bevalling. Mijn 1e bevalling duurde 5 uur 45 minuten. Tijdens mijn bezoek bij de verloskundige is mij gevraagd of ik thuis of een ziekenhuisbevalling wil. Nu heb ik gekozen voor een ziekenhuisbevalling omdat me thuis onveilig en niet op mn gemak voel. Volgens mijn verloskundige moesten we ook rekening houden met een thuisbevalling, omdat meestal de 2e bevalling sneller gaat dan de 1e. (dit zijn haar woorden) Ik heb toch mijn twijvels, zijn er nog meer meiden waarbij veel jaar tussen de 1e en 2e bevalling is, en dat de 2e bevalling ook daadwerkelijk korter van duur is geweest. Ben heel erg benieuwd naar ervaringen van anderen.
Ik pas niet helemaal in het plaatje wat je zoekt. Wel kan ik reageren op de duur van de bevalling en wat mijn vk zegt. Ik ben dan bijna 3 jaar geleden bevallen in 1 uur. Wat voor een eerste bizar snel is. Ik heb veel zorgen over komende bevalling want hoe zou dat gaan? Gaat een tweede echt sneller? Maar volgens de vk weet je het toch niet! Ik wil nml ook echt in het ziekenhuis bevallen. Met andere woorden: je weet het natuurlijk niet! Zodra jij dus iets voelt moet je eigenlijk bellen en naar het ziekenhuis gaan...
Hier vijf jaar verschil, bij beide ingeleid. Eerste 3,5 uur en tweede 6,5 uur. Viel wel even tegen moet ik zeggen! Ik dacht dat doe ik wel even, niet dus! Hou er rekening mee dat het langer kan duren, anders valt dat zo vies tegen.
Hier wel alledrie de keren steeds sneller. Schijnt vaker zo te zijn, maar hoeft inderdaad niet. Valt weinig over te zeggen.
In het begin was ik er dan ook van bewust, dan dat elke bevalling anders is, en dat de 2e langer kan duren. Mijn verloskundige dringt erg aan om thuis te bevallen, en ze is erg van overtuigd dat het sneller zal gaan. Ze wil me echt overtuigen, persoonlijk vind ik dit niet leuk, voel me toch gedwongen... woensdag heb ik weer een afspraak, ik zag dat ze op mijn afspraken kaarje bevalling ziekenhuis had weggestreept.
Hier bijna 12 jaar tussen de eerste en de tweede bevalling. Maar de tweede bevalling h ging echt stukken sneller.
Jouw lijf, jouw baby, jouw bevalling..... Ik denk echt dat je nog eens duidelijk aan de verloskundige moet vertellen dat je, als het mogelijk is, toch echt in het zkh wilt bevallen! Kijk gaat het allemaal echt zo snel als zij denkt, dan heb je gewoonweg geen mogelijkheid en móet je thuis bevallen, maar als de mogelijkheid er wel is, waarom zou je dan thuis blijven als je dat niet wil? Zou het gewoon nog eens overleggen hoor!
Dit is iets wat mij ook wel bezighoud! Bij mij zit er 7 jaar tussen. Ik heb ergens een keer gelezen dat het "voordeel" van een eerste bevalling na 5 jaar niet meer opgaat...
hier een zoon van 18 en een zoon van 14 jaar en mijn dochter is 4 maar miujn dochter werd heel snel geboren allen met 3,5 uurtjes en er zat tussen de tweedde en derde 10 jaar tussen
Eerste natuurlijke bevalling.. Van eerste wee (geen pijnlijke) tot geboorte 14 uur... Waarvan 1,5 uur persen. Tweede, 10 jaar later, ingeleid door middel van vliezen breken en infuus. Zonder infuus na vliezen breken al gelijk om de 2 min weeen, uiteindelijk na 4 uurtjes bevallen. Vlot dus! Elk lichaam is anders.. Over het algemeen gaat een 2e vlotter ja, maar geen mens en lichaam is hetzelfde. Je kan er werkelijk niets over zeggen... Fijne zwangerschap!
1e dochter 12 uur 2e dochter 2 uur ze verschillen 13 maanden 3e na 5 jaar nu verwacht de verloskundige bij mij ook weer een snelle bevalling bij de eerste pijnlijke wee moet ik bellen want moet in het ziekenhuis bevallen
1ste 8 uur 2de 4.5 uur Verloskundige vind het prima dat ik in het ziekenhuis wil bevallen maar ze zei er wel bij dat ik er rekening mee moet houden dat we dat niet gaan redden. We zullen het wel zien..
Bij mijn oudste van 7 jaar heb ik 4 uur moeten persen en bij nummer twee van 3 maanden heb ik 2 minuten moeten persen. De weeën ervoor waren bij allebei ongeveer het zelfde. Hun gewicht was bij de 1ste 4500 gram en bij de 2de 4150. Aangezien ik allebei de keren medische indicatie had was thuis bevallen geen optie. De vk schatte bij mij op tijd in dat ik naar het ziekenhuis moest. Heel veel succes met je bevalling. Geef gewoon goed aan wat je wilt .
Mijn schoonzusje is 4 weken geleden bevallen van haar derde. De 1ste duurde 12 uur en was een hel, de 2e duurde ongeveer 4 uurtjes en verliep heel soepel en de 3e duurde 9 uur en was ook best zwaar. Tussen de 2 en 3 bevalling zat 6 jaar dus bij haar duurde de 3e bevalling langer en was zwaarder dan de 2e. Bij mij zelf zat er 3,5 jaar tussen. De eerste bevalling duurde 4 uur en de 2e 54 minuten van begin tot eind. Ik moest in het ziekenhuis bevallen vanwege veel bloedverlies bij de 1ste bevalling maar ik heb het ziekenhuis niet eens gehaald. Ben thuis op de bank bevallen.
ik moet in het ziekenhuis bevallen en loop onder de gyn sinds week 36 mijn vk heeft aangegeven dat stel dat mn vliezen breken en ik meteen persdrang heb dat ik ondanks mijn medische indicatie toch echt haar moet bellen. want ik moet met persdrang niet in de auto stappen en naar het ziekenhuis gaan. het is dus de bedoeling dat ik in het ziekenhuis beval maar stel dat..... dan kan het zo zijn dat ik thuis beval. maar daar gaan we niet vanuit natuurlijk. als jij graag in het ziekenhuis wil bevallen dan heeft je vk daar niet zo veel over te zeggen volgens mij.
Tussen mijn 1e en 2e zit 9 jaar veschil. bij mij was het ook korter. En de weeen kon ik makkelijker opvangen. Bij de 1e natuurlijke bevalling zonder pijnstilling (was erg pijnlijk) 3 dagen weeen toen 1 dag niks meer en daarna 7 uur weeen waarvan 13 minuten persweeen. 3x persen. 4kilo en 51cm Bij de 2e ook natuurlijke bevalling. Met infuus morfine met knop ( veel beter vol te houden dan zonder) 5 uur weeen en ook 13 minuten persweeen. 4xpersen. 4.5 kilo 53cm Volgende week moet ik bevallen van een tweeling die beiden in stuit liggen. Word dan ingeleid. Vind het erg spannend. Das natuurlijk weer iets heel anders. Hopenlijk gaat dat ook wat vlotter. Het hoeft niet altijd sneller te gaan. Ik ken ook wel mensen waarbij de tweede juist veel langer duurde.
Bedankt voor het delen van jullie mening/ervaringen. Gisteren bij de verloskundige geweest, was dit keer een andere dame, zij was wel erg posistief. Ze heeft me nu doorverwezen naar het ziekenhuis, gyn. voor een groeiecho.
De eerste is van 2005 en was dus ook net 1maand 7 toen zijn zusje werd geboren. Mijn eerste bevalling duurde 6uur vanaf de eerste weeën. (Hoge vlies scheur en kang moeten wachten op weeën) Mijn 2de bevalling is ingeleid met 41+1. Vanaf de eerste pijnlijke weeën +-10:30 tot aan bevalling 11:27 . Rappierap dus
Vaak gaat een tweede bevalling sneller omdat je een beetje weet wat je te wachten staat. Daardoor heb je misschien minder spanning en kan de ontsluiting dus ook vlotter verlopen. Maar het blijft natuurlijk zo dat elke bevalling anders is, en dat je het van te voren echt niet weten kunt. En als jij je prettiger / veiliger voelt in het ziekenhuis dan moet je dat zeker nog eens bespreken. Snap best dat zij zegt dat je ook je voorbereiding voor thuis in orde moet hebben omdat het misschien toch sneller loopt en het ziekenhuis niet haalbaar blijkt. En wie weet wil je op dat moment wel helemaal nergens meer heen. Maar het moet wel bespreekbaar blijven. En als jij wilt gaan, dan ga je!
Hier zat er 4 1/2 jaar tussen. De eerste was binnen 6 uur (gebroken vliezen, weeen, volledige ontsluiting en uiteindelijk spoed ks) en de tweede hebben ze in t zkhs op 4 uur gezet, maar vind zelf binnen 2 uur. (Al hele dag lichte weeen, om 01:10 uur vliezen gebroken, vervolgens weeënstorm en om 03:00 uur was ie er!) Dus ging bij mij zeker sneller! Heel veel succes alvast