draaien draaien draaien maar!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Tinywish, 17 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tinywish

Tinywish Actief lid

31 mei 2012
    196
    131
    43
    NULL
    NULL
    hoi dames.

Ik heb een heerlijk eigenwijs meisje in mn buik die tot week 30 in een stuit gelegen heeft. Ze was even goed gedraaid maar ligt nu dus (zo dwars als ze nu al is ) met dr billetjes naar beneden en beentjes naar boven.
    Woensdag heb ik een afspraak staat om dr te laten draaien... maaar... hoe gaat dit nu eigenlijk in zn werking? Zijn er dames met ervaring, tips of adviezen ?

liefss

2. babyzoe

babyzoe Actief lid

15 aug 2011
    304
    0
    0
    werk als verzorgende i.g.
    Brielle
    ik heb er geeb ervaring mee, maar heb wel vernomen dat het zeer pijnlijk kan zijn!Maar goed dat ga je zelf ervaren...Succes!

3. rhea karels

rhea karels Actief lid

16 mei 2012
    287
    0
    0
    Hoi,

Ik heb ook een stuit gehad bij mijn dochter. Ik heb wel een poging laten doen met draaien maar achteraf zou ik dit nooit meer doen. Bij mij heeft het echt mega veel pijn gedaan (bij sommige doet dit geen zeer) maar ze lag zo vast dat ze niet wilde draaien. Hebben ze het nog inwendig gedaan nou dat was ook geen pretje. Uiteindelijk heb ik natuurlijke stuitbevalling gehad en dat was allemaal goed gegaan. Mijn dochter lag net zo als die van jou billen beneden benen in de lucht ;)

4. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

2 mei 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    Hier eigenlijk hetzelfde verhaal , k zou een draaipoging niet aanraden maar bij sommig gaat t (vrij) makkelijk.
    Bij mij was ie alweer terug gedraaid voor ik t ziekenhuis uit was;)
    en ze zijn maar tot een kwart gekomen verder wou ie neit.,..

5. Tinywish

Tinywish Actief lid

31 mei 2012
    196
    131
    43
    NULL
    NULL
    oei dat klinkt niet veelbelovend allemaal! ik moet ook zeggen dat ik echt bang ben.. en dat ben ik niet snel. Zowizo is een stuitbevalling bij mij geen optie dus word het automatisch een ks, maar hier zie ik zooo tegenop om eerlijk te zijn. Zijn er geen huis tuin en keuken maniertjes waardoor je het draaien kan stimuleren??

6. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    Ik heb bij de oudste 2 draaipogingen gehad. Best pijnlijk ja, maar ik wilde graag thuis bevallen. Het belangrijkste is dat je goed ontspant, maar dat is niet zo eenvoudig als het zeer doet.

Helaas zijn de draaipogingen mislukt en heb ik een stuitbevalling gehad.
    In jouw geval is je beebje onlangs nog gedraaid, dus die ligt misschien niet muurvast en kan nog wel gedraaid worden.

Misschien is moxatherapie nog een optie?

7. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hier ook een slechte ervaring met een draaipoging. Het voelde alsof al mijn organen via mijn rug naar buiten werden geduwd. Ik was overigens al wel 37 weken zwanger. Het heeft niks geholpen en Aiden is met een geplande keizersnee geboren. Voor mij nooit geen draaipoging meer. Stuitbevalling durfde de gynaecoloog met mijn kleine lengte en smalle bekken niet aan. Teveel risico.

8. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Ik heb een filmpje gezien maar dat ziet er beter uit dan alle ervaringen wat ik vaker hoor!
    Toen ons meisje in stuit lag had ik al meteen besloten om geen draai poging te laten doen.
    Gelukkig is ze goed gedraaid.

Ik kan je wel aanraden om het op natuurlijke manieren te proberen.
    Heb al gehoord over een rijstenkorrel op je teen laten te plakken. (Heeft met drukpunten te maken)
    En acupunctuur schijnt ook vaak te helpen..Mss kun je dat eens proberen..baat het niet schaad het niet;)
    Succes!

9. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Al die acupunctuur en rijstenkorrels schaden natuurlijk wel: ze kosten geld en het resultaat is bij veel methoden niet bewezen.

10. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

2 mei 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    Moxa therapie of accupunctuur zou je idd kunnen proberen maar daar moet je wel open voor staan.
    Verder raadde de vk me aan om elke avond voor ik naar bed ging op je knieën te gaan zitten met je ellebogen op de grond/bed met je kont in de lucht dan heeft de beeb meer ruimte om evt te draaien. Maar dat heeft bij mij dus niet geholpen haha.

11. Mamaandrea2

16 jan 2013
    14
    0
    0
    Ik kreeg bij 34 weken ook te horen dat mijn zoon in een stuit lag, moest dus ook naar het ziekenhuis om het te laten draaien. De gynaecoloog voelde even aan mijn buik en stelde direct vast dat mijn kereltje te groot was om te draaien, hij lag muurvast. Normaal blijven ze voorstander van een natuurlijke bevalling maar in mijn geval maakte ze gelukkig de uitzondering dat ik een keizersnede kreeg, ik had tijdens mijn eerste bevalling mijn dochter van 3260 gram er niet zonder hulp van de pomp uit gekregen dus dit ging mij helemaal niet lukken! Achteraf maar goed ook, mijn zoon woog 8 en halve pond! Wel heb ik 2 vriendinnen waarvan er 1, 3 gezonde jongens hebt, alledrie via stuitbevallingen en 1 vriendin die haar dochter er echt binnen 3 uurtjes uit had, ondanks de stuit. Dus je weet het echt niet!

Deel Deze Pagina