Zwanger + overgewicht: buik

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door VioletRose, 23 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. VioletRose

VioletRose Niet meer actief

Ik heb dus al een buikje van mezelf en meet elke week om te kijken of er al wat gebeurt, want zichtbaar is het nog niet. Maar ik heb wel het idee dat mijn eigen buik meer uitpuilt - door waarschijnlijk mijn darmen. Dus ik voel mij al niet zo comfortabel in mijn eigen kleren meer.

Maar ik heb wat vraagjes aan jullie meiden die ook overgewicht hebben:

Wanneer werd het duidelijk een zwangerschapsbuikje? Hielden jullie je eigen buikje verborgen tot het echt een hard buikje werd?
    En hebben jullie foto's die jullie met mij willen delen?

Alvast bedankt! :)

2. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Hier al heel snel maar ik draag naar voren dus met 20 weken had ik een.joekel van een buik

3. DDdebje

DDdebje Actief lid

10 feb 2013
    172
    0
    0
    NULL
    Zuidlaren
    Hoi ik ben nu 24 wk zwanger maar nog niks te zien. Heb ook overgewicht en ik draag Nog steeds mijn gewone kleren. Als ik op mijn rug lig kan ik mijn baarmoeder heel goed voelen maar niemand ziet dat ik zwanger ben. Ik ben er wel blij om want ik was bang dat ik heel snel veel zou aankomen.

4. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Hey, als 1e gefeliciteerd!
    hier ook buik van mezelf. Kreeg pas in 6e maand een zwangerschapsbuikje, voor die tijd leek het meer of ik elke dag door de mac-drive ging...Ik baalde er van, was jaloers op vrouwen die al wel een mooi buikje hadden. Maar achteraf ben ik blij dat mijn buik toen pas is gaan groeien, ben nu 30 weken en buik zit nog niet erg in de weg, maar is wel aanwezig. Maar daar bedoel ik mee dat ik er van "binnenuit" weleens last van heb, bandenpijn, opgeblazen gevoel, niet lekker liggen, kindje wat op vervelende plaatsen trapt, last van mijn rug. Voor de rest trots op buik! en hoef nog maar tot eind augustus, dus de laatste loodjes zijn qua omvang te overzien, hihi!

Jouw buikje komt ook nog wel hoor! even geduld hebben. Met zwangerschapsondergoed kom je trouwens al een heel eind straks. Een stevige zwangerschapsslip die over je buik heen zit verbergt de "oneffenheden" en maakt je buik meer een zwangerschapsbuikje. Maar je kunt ook een speciale steunband kopen(hoef je geen speciaal duur ondergoed te aan te schaffen).
    Geniet verder van het wondertje wat je bij je mag dragen, dát is het allerbelangrijkste, niet die super mooie buik.

5. Joyjoy

Joyjoy Lid

11 sep 2012
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook overgewicht en ik werd er erg onzeker van want rond de 20 weken had ik nog mijn gewone kleding aan.
    Maar dames...... daarna kan het ineens heel hard gaan. Rond de 24 a 26 weken was het ineens te zien bij mij. Nu heb ik duidelijk een zwangere buik dus het komt helemaal goed!

6. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Hier hetzelfde. Ik ben ook niet veel aangekomen tot nu toe!:D Heel blij om, want ik was daar ook bang voor. Begon zwangerschap met 100, weeg nu 106(30 weken), dus echt keurig. Ik eet veel gezonder(veel meer fruit tussendoor)en in chips, nootjes enzo heb ik helemaal geen zin. Niet dat ik voor zwangerschap slecht at, maar op 1 of andere manier gaat er toch een knop om als je niet alleen meer voor jezelf moet zorgen. Ook 1e 3 á 4 maand heeft geholpen, had totaal geen eetlust. Niet leuk, maar scheelde wel in (vr)eetbuien:D.
    Ik hoop mijn gewicht na de geboorte ook zo goed onder controle te kunnen houden!

7. bijoux

bijoux Fanatiek lid

14 jun 2011
    1.237
    0
    0
    momenteel thuis , mijn man heeft een stucadoorsbed
    regio breda
    ik woog 121 kg toen ik zwanger werd , nu 128 kg.

ik wil gerust fotos delen hoor..
    zal even kijken of ik ze ge-upload krijg

8. bijoux

bijoux Fanatiek lid

14 jun 2011
    1.237
    0
    0
    regio breda
    538332_111569905693517_854383366_n.jpg

18weken zwanger ongeveer

9. bijoux

bijoux Fanatiek lid

14 jun 2011
    1.237
    0
    0
    regio breda
    485903_126916570825517_2040666840_n.jpg

rond de 24 weken

10. bijoux

bijoux Fanatiek lid

14 jun 2011
    1.237
    0
    0
    regio breda
    32weken3dgn.jpg

en 32 weken en 3dgn :)

11. bijoux

bijoux Fanatiek lid

14 jun 2011
    1.237
    0
    0
    regio breda
    hij groeit megasnel nu.....

en het belangrijkste is dat jij ervan geniet..
    het is jouw lijf , jouw buik , jouw baby en vooral jouw geluk!

12. peelen1981

peelen1981 Actief lid

15 jun 2012
    179
    0
    0
    paarden
    tolkamer
    Heb ook wat overgewicht woog 80 kilo was er 10 afgevallen omdat ik maar bleef overgeven de eerste 20 weken nu Weeg ik 84 kilo en ben 31+3 en is wel zichtbaar
    De eerste 20 a25 weken zag je aan mij ook niet veel nu gaat het erg hard Hihi

13. Zoya83

Zoya83 Lid

17 mrt 2013
    35
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook wat overgewicht maar ben veel zwaarder geweest. Heb veel hangend vel etc. Ben nu 26 weken zwanger en een buitenstaander ziet niet dat ik zwanger ben. Mijn babybuik tilt mijn andere buik op, waardoor het lijkt dat ik gewoon dikker word.
    Ik draag ook nog eens rond dat helpt ook niet echt mee.

Wel kan ik mijn eigen kleding grotendeels nog aan is ook wel makkelijk :p

14. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    Ik had best zwaar overgewicht, nouja bij de eerste viel het mee maar meteen vanaf 6 weken duidelijk zwangere buik vanaf 8 weken zagen mensen het ook al meteen. Bij de tweede was ik een stuk zwaarder maar eigenlijk precies hetzelfde, nu heb ik als ik "dik" ben nooit echt een buik gehad misschien scheelt dat bij mij zat alles rond heupen, billen, benen zeg maar..

Bij de eerste foto was ik 16 weken zwanger (hier was ik net over de 100 kilo)

en bij de tweede 11 weken van de tweede (hier woog ik 112-114 kilo ongeveer)

En nu ben ik 83-84 kilo en heb ik precies dezelfde buik, misschien wat puntiger...

15. Babystuf

Babystuf Actief lid

18 apr 2013
    200
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook hier overgewicht, ik denk voor de mensen die dicht bij me stonden dat het rond de 17 weken duidelijk werd. Voor mensen die me niet kennen/niet echt kennen rond de 20 weken.
    Nu 26 weken een behoorlijke buik, maar ik draag wel alles naar voren (gelukkig ;) )

16. Rockchick

Rockchick Actief lid

9 apr 2013
    353
    0
    0
    Groningen
    Hier ook overgewicht.
    Maar ook hier veel hangend vel doordat ik veel ben afgevallen.
    Na zo'n 14 week begon het echt duidelijk een buikje te worden.
    Mijn baarmoeder drukt mijn vet/vel mee naar voren.
    Heb dus geen "harde" buik maar ondertussen is het een mooie ronde buik en ik draag hem ook met trots. Ik knoop er mooi een buikband om heen :).

17. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)

ja joh gewoon een stevige onderbroek en dan druk alles mooi wat samen en dan ziet het er mooi uit.

Ik moet zeggen ben 30 kilo kwijt maar geen extra vel maar ik ben ook langzaam en sportend afgevallen misschien scheelt dat wel, ik heb er anderhalf jaar over gedaan...

18. Rockchick

Rockchick Actief lid

9 apr 2013
    353
    0
    0
    Groningen
    Hahaha inderdaad !! Ik draag stevige boxershorts nu ;)..
    Hier is er 60 kilo af. Maar gezien het afgevallen gewicht valt het losse vel enorm mee gelukkig! Maar mooi is anders natuurlijk...

19. riantje1987

riantje1987 Bekend lid

16 mrt 2012
    664
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook overgewicht en zwanger van de eerste
    Bij mij had ik wel al snel een buikje kon vor me 12 weken al niet eens meer me broeken aan
    Die zaten dan echt zo strak en was niet pretig
    Met een week of 14 a15 begon me buik in ene echt duidelijk te groeien
    En heb nu klein zwanger buikje van voor
    Draag het ook wel echt van voor :D eindelijk is trots op me buikje :p

Heb of juist lage slips aan of echte positieboxers
    De normaale blijven steken halve wegen me buik
    Dat zit vind ik niet lekker en het benadrukt aleen maar de gleuf bij me navel en lijkt het niet meer echt een zwanger buikje maar of ik gewoon ben aan gekomen
    En sat wilik niet
    De gleuf bij me navel woord wel al wat minder gelukig :D

En ben ook pas 1 kilo aan gekomen
    Ook wel fijn begon op 114 toen 1 kilo af gevalen
    En zit nu weer op 114 hihihi dus eigelijk op start gewicht van thuis
    En ben erg benieuwd hoeveel er nog bij gaat komen

Voor eenfoto die staat in me foto album

20. mamahop

mamahop Actief lid

13 feb 2013
    124
    0
    0
    NULL
    t harde
    aan mij kun je ook niet zien dat ik zwanger ben...heb me eigen kleding nog aan word me te groot hahaha ben er blij om hoor...4 kilo eraf en ben 24 weken

Deel Deze Pagina