Ik zit bij mijn verzekering (FBTO) te kijken of een zwangerschapscursus vergoed wordt, maar kan hier geen info over vinden. Wij hebben het aanvullende pakket 'gezinsplanning'. Weet iemand of dit vergoed wordt door FBTO?
als je gezinsplanning aanzet wel (tot 100 euro). Maar let op het moet wel voldoen aan voorwaarden. Het moet bijvoorbeeld aangesloten zijn bij een thuiszorgorganisatie geloof ik.
debby, staat dit ook bij de omschrijving van de 'vergoedingen module gezinsplanning'? Ik zie namelijk wel iets staan over borstvoeding (lactatie) voorlichting en de vergoeding hiervan tot max 100 euro.
oke, dank je wel! Vriendin van mij zei dat het wel vergoed was, maar haar jongste is ook al meer dan een jaar oud. Zal er dus inderdaad uit zijn gegaan.
Pretecho klopt! Ik ben er ook verzekerd en heb bij ons zoontje een pretecho gehad en die is vergoed. Nu bij de tweede ook weer een pretecho gehad en ik stuur de bon ook dit keer weer op.
Nee wordt niet vergoed. Ik heb Zwangerfit gedaan en dat werd helaas niet vergoed. Wel een pretecho, borstvoedingscursus, lactatiekundige en eigen bijdrage kraamzorg (op 9 euro na) vergoed gekregen.
Ik zit bij Anderzorg en kreeg het ook niet vergoed. Ik ben lid geworden van Icare, dat kost 20.00 per jaar. Daar kreeg ik 50% korting op de zwanger en fit cursus (door Icare gegeven). En je krijgt dan gratis (als het nodig mocht zijn) een lactatiedeskundige in huis tijdens je kraamtijd. En zo zijn er een hele hoop cursussen en diensten die gratis zijn of met korting te verkrijgen zijn. Ook kan je dan gratis de klossen, ondersteek en ruggensteun voor in bed ophalen (en nog veel meer, maar dat was niet op mij van toepassing). xxx