Hi dames, Ik ben 21 weken zwanger en zoo moe. Gisteren wilde ik met mijn man en zoontje even naar het tuincentrum maar het ging gewoon niet. Ben in de auto gaan zitten wachten tot ze klaar waren. Ik kan me niet concentreren op werk (vanuit huis) en kom amper de trap op. Herkenbaar voor iemand? Iemand misschien een tip? Over een week ga ik naar Disneyland voor vijf dagen, dat wordt wat zo. Dank!
Hoi hoi, behalve het de trap opkomen herken ik me aardig in jouw klachten. Ik heb wel af en toe een spurt van energie en doen dan ook weer teveel. Mijn remedie is zo veel mogelijk slapen! Ik ben gisteren ook weer om half acht in bed gaan liggen, was kapot! Ik probeer verder ook goed en gezond te eten, geen snelle suikers waar je een piek in je bloedsuiker van krijgt. Leuk dat jullie naar Disneyland gaan! Ik zou als het kan elke dag een middagslaapje inplannen. Dan verdeel je je energie over twee blokken en dat kan misschien helpen. Veel plezier!
Herkenbaar! Wordt bij mij nu wat minder maar ruil ik in tegen harde buiken. Gewoon je rust pakken. Wbt Disney tsja als je t niet volhoud heb je er weinig aan. Heb je een annuleringsverzekering? Zou iig even informeren naar de mogelijkheden. Al denk ik niet dat dit gedekt wordt.
Jeetje, wat vervelend zeg! en dat bij 21 weken, je zou toch denken dat je je dan wat energieker voelt? Had ik wel met mijn 1e zwangerschap. Ik ben nu zwanger vd 2e en ben begonnen aan week 13. ik heb vervelende weken achter de rug, misselijk gevoel, niet lekker, gewoon helemaal niet mezelf. En moe. Nu kan ik de moeheid beter handelen sinds ik me een beetje beter begin te voelen, maar ik herken het, wat je verteld over in de auto blijven zitten en je niet kunnen concentreren. Voor een paar weken terug moest ik boodschappen doen, ik stond bij de supermarkt en ben meteen weer teruggereden, ik kón het gewoon niet! Thuis huilend mijn ouders opgebeld of zij boodschappen wilden doen....Wat voel je je dan rot zeg! En zo heb ik de afgelopen weken wel vaker de hulp ingeroepen voor huishoudelijke klussen, kon het soms gewoon niet opbrengen. Heb je geen ijzer tekort of zoiets? Je kan altijd even je bloed laten checken. Mijn tip; verzet je er niet tegen, dat werkt averechts. Doe wat gedaan moet worden en meer niet, en verdeel je werkzaamheden als het kan. Frustrerend, maar als je jezelf elke keer voorbij holt word het alleen maar erger. Veel sterkte en ik hoop dat je toch leuke dagen hebt in Disney!!
Helaas herkenbaar... eerste weken vreselijk misselijk, moe lamlendig. Rond week 16 ging dat beter, ik kon weer normaal eten en kreeg af en toe een goede dag. Tussen week 18 en 22 ging het aardig. Toen ging het weer bergafwaarts. Nu week 29 en de afgelopen 2 weken waren weer vreselijk zwaar. Werken lukt nauwelijks, van koken krijg ik harde buiken, boodschappen doen is uitputtend, dan stort ik daarna echt even in... En voor wie denkt dat het aan een slechte start gezondheid ligt... ik sportte 3x per week, deed alles op de fiets, heb een gezond gewicht en eet super super super gezond (dat is ook mijn werk). In mijn geval is het wel de 3e en ik ben ook niet meer piepjong. Als ik mijn vk mag geloven is het wel normaal dat ik lichamelijk wat meer klachten heb nu met een derde. Je zou nog floradix kunnen proberen voor extra ijzer, wellicht dat dit meespeelt? Veel sterkte!
Ik zou ook je bloed laten testen. Ik was mijn eerste zwangerschap ook heel moe en iedereen maar zeggen 'dat hoort er nou eenmaal bij...'. Ik heb met 24 weken toen mijn bloed laten testen en mijn ijzer bleek veel te laag. Toen aan de ijzer pillen en na een maand ofzo voelde ik me echt stukken beter! Tijdens mijn tweede zwangerschap heb ik heel erg op mijn ijzerinname gelet en ik voelde me veel beter.
Herkenbaar. Mijn eerste symptoom was vermoeidheid en dat is niet meer weggegaan. In het eerste trimester viel ik om 19.30 in slaap op de bank. Zo erg is het nu niet meer, maar hele dagen werken red ik gewoon niet. Ben na 14.00 erg moe en kan me dan absoluut niet concentreren. Iets stoms als een stukje fietsen, de was doen, etc kan me ook gewoon slopen. Weekenden staan dan ook voornamelijk in het teken van rusten. Ik ben vanaf 22 weken iets minder gaan werken, 30 ipv 40 uur.
Nooit geweten dat zoveel vrouwen zo moe zijn tijdens de zwangerschap! Als ik een stukje fiets ben ik compleet buiten adem. Ik heb dan ook geen tips, behalve extra vitamine d innemen. En dan geen (goedkope) pillen, maar capsules met olie of druppels op oliebasis. Ik ben erachter gekomen dat ik vitamine d moet blijven innemen anders krijg ik een tekort en daar wordt je dus ook doodmoe van. In de zwangerschap heb je sowieso extra nodig, dus wellicht helpt het jou. Het duurt wel echt een paar weken voor een tekort is aangevuld trouwens. Oh, en zoek even e.e.a. op over magnesium, dat kan ook helpen!
Heel erg herkenbaar, deze hele zwangerschap al last van! Mijn bloed was prima en het enige wat helpt is Floradix! (vloeibaar) dat heeft mij enorm geholpen anders had je mij kunnen opvegen icm peuterpuber