zwangerschapscursus

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ise, 4 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    welke cursus is aan te raden?
    wat houdt bijvoorbeeld zwangerschapsgym in (kan ik hier in de buurt niet vinden, maar misschien heet het hier anders en heeft het dezelfde inhoud)?

2. anael2009

anael2009 Actief lid

26 nov 2008
    478
    0
    0
    ik doe aan zwangerschapsyoga..
    op advies van verlos, heb van mezelf uit hoge bloeddruk!

Bevalt me supergoed, heb nooit zin om te gaan, maar daarna voel ik me altijd weer heerlijk!
    Heb nooit zin om te gaan omdat het echt niet puur ontspannen is, die juf van mij is soms een beul! het gaat bij ons vooral om ruimte maken in je lichaam en controle krijgen over je ademhaling.. ik was vroeger altijd heel snel benauwd en krijg nu veel beter lucht! kan veel dieper in en uitademen..

Daarnaast let ze op je houding, ik was altijd helemaal ineengedoken en nu loop ik veel rechter op, is ook beter voor je beeb.. dus rekken, strekken, ademhaling, pijn leren beheersen, houding, ontspannen en lekker met elkaar mutsen over zwanger zijn...
    oh en nu woensdag is het partneravond en wordt ik heerlijk gemasseerd!!

x

3. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik zou ook aan zwangerschapsgym doen. Op de site van icare en dan bij zwangeren kijken daar staat de cursus. Daar staat ook bij wat het inhoud. Ik begreep dat dit hetzelfde is als zwangerschapsgym. Ben uiteindelijk niet gegaan want ik keek zo op tegen in een groep de cursus doen.
    Maar je leert ademhalen, goede houdingen aannemen, bekkenbodemspieren oefeningen, je krijgt info over de bevalling enz.

4. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik ben begonnen met een zwangerschapscursus.. Hierin komen ook oefeningen aan bod, maar ook t uitwisselen van ervaringen van t zwanger zijn..
    We hebben best een grote groep, stuk of 11.
    Ik volg de cursus in Wolvega, via de thuiszorg.

5. Krissa

Krissa Bekend lid

16 mei 2007
    585
    0
    0
    Sittard-Geleen
    Ik denk dat bij een zwangerschapscursus meestal wel een deel zwangerschapsgym zit.
    Vaak kun je de laatste ook los doen, dit wordt meestal gedaan door vrouwen die al eerder een kindje hebben gekregen.

Zelf volg ik ook zo een cursus en buiten de oefeningen zijn er informatie avonden die je samen met je partner kunt volgen over kraamzorg, bevalling, borst of flesvoeding etc.

Ik vind het wel interessant maar welke curus bij jou past is ook iets persoonllijks vind ik

Succes met zoeken en beslissen wat je witl.

Krissa

6. kahrin

kahrin Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    Ik heb aan zwangerschapszwemmen gedaan om lekker te ontspannen en om toch ook bezig te blijven.

En om me voor te bereiden op de bevalling heb ik de cursus 'zeker bevallen' gedaan.

Allebei aanraders!

Deel Deze Pagina