Ik doe niet aan een cursus. Ik ben wel naar een borstvoedingsworkshop geweest maar verder niks. Groetjes Sabrina
Ik doe 'samen bevallen' met mijn man. Ik heb er super veel aan! Zo weet ik precies wat me te wachten staat, en wat ik moet doen. Het gave van deze cursus is dat je hem samen met je partner doet! Zo weet hij ook alles, leert je te helpen en ondersteunen, en ben je er samen klaar voor!
Mijn vriend en ik doen de cursus 'samen bevallen' omdat het een cursus is waarbij de partner ook mee mag tot nu toe 5 bijeenkomsten gehad en het bevalt ons erg goed, veel informatie en handvaten voor de bevalling en erna. Het is ons eerste kindje en beide dus totaal geen ervaring met een zwangerschap, bevalling en alles wat erbij komt kijken. Maar goed ons bevalt het dus erg goed, we krijgen er veel informatie en het is ook erg leuk om 1x per week in een groep zwangeren + partners te zitten en gewoon lekker met de zwangerschap bezig te zijn
Ik ga naar zwangerschapsgym. Deze is 9 keer waarvan mijn vriend 1 x mee mag. Waarom; leek me wel interessant. Je leert er hoe je je bekkenbodemspieren kunt trainen, welke houdingen het beste zijn, hoe je het beste uit bed kan stappen, waar je op moet letten, hoe je het beste weeen kunt wegpuffen etc. Bovendien is het best gezellig en bespreek je met de rest ook je klachten en kun je vragen stellen.
Ik deed en doe niets. Ik zou mijn man sowieso niet mee krijgen, haha. En het is niets voor mij. Ik had zoiets van, miljoenen vrouwen kunnen het ook, dus ik ook. En ik heb goede begeleiding gehad van mijn vk. Ik heb het dus achteraf niet gemist. Wat ik op zich wel gemist heb, is het ontmoeten van andere moeders die ongeveer evenver zwanger zijn dan mij, maar ik woonde toen ook in een andere stad.
Ik heb me van de week ingeschreven voor zwangerschapsyoga. Lijkt me gewoon lekker om bewust met je lichaam en baby om te gaan en het is lekker ontspannend. Ik krijg mijn vriend daar echt niet mee naar toe, vind ie te zweverig..
vorige keer heb ik ook samen bevallen gedaan. Was best wel grappig. Nu ga ik zwanger en fit van de thuiszorgorganisatie doen. Waarom? Voornamelijk om me een beetje voor te bereiden en op te frissen (vorige keer was een ks) maar ook gewoon om hier in de buurt zwangere dames te ontmoeten. En het is gratis, dus het leek me best grappig.
Ik doe zwanger en fit. Het leek me handig om een paar 'puf technieken' te leren, wie weet heb ik er wat aan... en dan ook nog een beetje bewegen en wat meiden spreken waarmee je lekker wat ervaringen kunt uitwisselen.
ik krijg bij de fysio binnenkort ademhalings oefeningen en puf technieken..dus ga niet naar yoga of gymnastiek..
Zwangerschapsgym. Érg leuk en leerzaam. Naast wat oefeningen krijg je ook veel theorie, super interessant! Manlief is afgelopen keer mee geweest, vond het ook helemaal leuk!