Hallo allemaal, weer een vraagje van mij. Ik heb me nog steeds niet opgegeven voor een zwangerschapscursus.. Ik ben best bang voor een bevalling en dan denk ik dat zo'n cursus me misschien alleen angstiger maakt.. Maar aan de andere kant denk ik dat het ook eng is om helemaal niet te weten wat je moet doen tijdens een bevalling. Ik vroeg me af of jullie misschien tips hebben over een goede zwangerschapscursus, misschien die je angsten juist verminderd heeft? Alvast bedankt..
Ik ben ook niet van die cursussen.. Meer omdat ik bang ben dat het van die vreselijke thee kransjes worden met klagende moeders.. hihi. Ik heb het er met de vk over gehad en zij raadde me de yoga aan. Minder kletsen en meer met ontspanning enzo bezig. Ze zei dat dat echt veel leuke rwas.. Dus heb ik me laten verleiden en me opgegeven. Op zich ook wel leuk om meerdere moeders te leren kennen...
Ik ben ook niet zo van de cursussen, met mn dochtertje dan ook alleen zw. schaps zwemmen gedaan maar daar leerde ik nou niks voor de bevalling. Tijdens de bevalling helpt je VK of gyn. je wel met puffen en zuchten dus een cursus is daarvoor niet perse nodig. Maar aangezien je angstig bent voor de bevalling zouden de ontspanningsoefeningen en ademhaaltips je misschien wel kunnen helpen.
Ik ben ook angstig voor de bevalling en de yoga heeft wel in positieve zin bijgedragen. Je leert ontspannen en in al die lessen leer je toch wel technieken om de pijn op te vangen. Ik heb er geen spijt van en ga wat geruster de bevalling in. Gr. Suusje
Bedankt voor de tips, ik denk dat die zwangerschapsyoga maar ga doen dan. Is er trouwens iemand die ervaring heeft met haptonomische zwangerschapscursus? Ik hoor daar ook goede verhalen over..