Hallo allemaal, nu hoorde ik net van de verloskundige dat de eerste echo pas met 12 weken is. pffff de angst slaat me al om de oren, het duurt nog zo lang. nu heb ik de verlosundige ook verteld dat ik onlangs nog prednison heb geslikt, en daar maak ik me dus best druk om. Waneer kregen jullie je eerste echo? En kan ik maar gewoon beter een afspraak met een gyn. regelenen?
Ik kreeg mijn eerste echo toen ik 11 weken zwanger was. Dus volgens mij is het wel weer dat het meestal rond de 11/12 weken is.. Hoe reageerde de Vk toen je zei dat je nog prednison had geslikt? Volgens mij is het niet heel erg als je maar snel weer gestopt ben. Ik heb ook nog medicijnen geslikt die eigenlijk niet mogen tot de 8e week. Maar dat kon verder geen kwaad zei de VK en de HA. Ik zou het wel idd even overleggen met de VK en eventueel de HA of er nu niet een extra controle zou moeten komen ofzo..
Ik dacht dat dat normaal was eigenlijk. En dat je alleen eerder een echo krijgt wanneer daar aanleiding toe is (bijv. eerdere miskraam). Maar ik kan me vergissen!
11 weken en 5 dagen. met 10 weken intake gesprek en de week erop echo. Als je geen medische indicatie hebt, is 12 weken heel normaal.
12 weken is idd heel normaal, met een medische indicatie krijg je ém eerder. Nu zijn er ook wel bij die geen medische indicatie hadden maar ém toch eerder kregen, verschilt denk ik ook wel per VK. Maar in principe is 12 weken heel normaal. Ik kreeg mn 1e met 8 weken en de 2e met 11 weken, maar dit was dus op medische indicatie.
1e echo met 12weken is normaal hoor En een afspraak met een gyn niet nodig. De vk weet wel wat ze doet, ze heeft duizende patiënten dusmaak je niet ongerust en heb geduld met wachten tot je echo! Succes!
Het is ook niet zo dat ik geen geduld heb, maar prednison is zo'n gemeen goedje wat best nog wel een tijdje een uitwerking heeft op je lichaam. Ik heb ook nog eens colitis maar of dit dan een medische ind. zou zijn? Ook heb ik een bekkenbreuk aan voor en achterzijde gehad en heb daar nog regelmatig therapie voor.... Wil me geen zorgen maken, maar doe het toch wel vind 8 weken wachten wel erg lang!
1e echo met 12 weken is inderdaad wel ok. ik heb er een met 6 weken en een met ruim 8 wken gehad. dit had alleen te maken met de mk die ik gehad heb. ze wilde kijken of alles nu wel kopte. 12 weken is klopt echt
Ik kreeg mijn eerste echo bij 13 weken. Eerder doen ze vaak alleen bij medische noodzaak (zoals een eerdere miskraam). Vaak moet dit dan ook inwendig. Gr. Suusje
Ik krijg hem al met 5weken en 5 dagen. Ivm een eerdere miskraam. Een "normale" echo krijg je inderdaad rond de 12 weken. We moeten blij zijn dat we echo`s krijgen ! Mijn moeder vertelde dat ze "vroeger" helemaal geen echo`s kregen , tenzij er iets mediche niet goed was....
Ik meen dat prednison ook niet zomaar een medicijn is... hier zitten nogal wat hormonen in en andere rommel, die krijg je echt niet voor niets geloof me! (Zoek maar eens op google naar colitis dan vind je er voldoende over) En inderdaad we moeten blij zijn met wat we krijgen maar soms is een extra controle echt nodig, en dit lijkt ivm mijn medische achtergrond niet ondenkbaar dat ik die ga krijgen. Ik heb een afspraak gemaakt bij de huisarts voor vandaag, dit omdat ik niet lekker zit met die prednison, niet lekker zit met nu al de campina fabriek spelen (ik verlies al melk uit mijn borsten sinds mijn innesteling) en de afspraak voor de verloskundige dan dus als ik van 12 weken uitga pas ergens in januari zal zijn. Dit vind ik te lang duren kijk met zoogcompressen lopen vanaf de 36 weken ... oke maar vanaf dag 1 vind ik wel erg ver gaan.
Dan zal ik idd ook de huisarts bellen, of mischien de vk? Die zullen je vast goed adviseren. Mischien kan je dan ook eerder komen voor controle , als dit nodig is..
ik kreeg mijn eerste echo met 6 en halve week omdat ik hiervoor een vroeggeboorte heb gehad, dus tenzij je een medische reden hebt krijg je altijd rond die 12 weken pas een eerste echo...
Gewoon even aan de VK vragen, als ze het idee heeft dat het kwaad zou kunnen kun je vast eerder voor een echo. Maar verder is 12 weken idd normaal.
Bij Piet had ik met 6,5 wk. mijn eerste echo, ivm met een endometriosecyste die gesprongen was. Bij mijn tweede zwangerschap had ik met 5.5wk al een echo, maar helaas is dat met 9,5wk een MK geworden. Nu krijg ik vrijdag met 6wk. mijn eerste echo en daarna denk ik met 9 wk weer, dit omdat we door alles wat er voorafgegaan is toch voorzichtig willen zijn. Ik loop wel in het ZH, dus denk dat dat wel verschil maakt.
hoi. ik heb de eerste echo ook met precies 12 wk gehad, ze hebben hier zoiets van: laat de natuur eerst maar rustig zijn gang gaan zodat het rustig kan groeien zeg maar, en ik vind dat ook erg logisch... bovendien is het hartstikke leuk al die echos met 7, 8 weken... maar dan heb je ook nog een kans dat het alsnog mis gaat... met 12 wk natuurlijk ook nog wel, maar de meest risicovolle tijd ben je dan toch voorbij........
Ik ben vandaag 6 weken en heb vanmorgen de vk gebeld.. Heb nu een afspraak staan als ik bijna 8 weken ben en zij zei dat ik ook maar gelijk een afspraak moest maken voor een echo die week erna! Gewoon voor de zekerheid om te bepalen hoe ver ik ben.. Geen miskraam of iets gehad.. Dus ben dan ook net 9 weken ofzo..