Naald en draad methode

Discussion in 'Zwangerschap' started by Marit75, Oct 12, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marit75

Marit75 Actief lid

Aug 13, 2011
    130
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kennen jullie het grapje met de naald en draad om te kijken of je een jongen of meisje krijgt? Naald een paar keer naast je hand omhoog en omlaag dan boven je hand houden. Draait de naald is het een meisje, gaat ie van links naar rechts een jongen en hangt ie stil dan komt er niets meer....

Mijn collega kwam hier mee en ik vind/vond het grote onzin, maar ondertussen al bij zoveel mensen gedaan en elke keer klopt het. Sterker, ik heb het nu een aantal keer bij mezelf en collega's gedaan en elke keer komt er ook hetzelfde uit. In mijn geval een jongen en het blijft bij 1 kindje. Dat laatste geloof ik helemaal, 36 dus dat er hierna nog een kindje mag komen, die kans acht ik klein....

Maar mijn vraag, kennen jullie het en klopte het bij jullie? Niet dat ik er nu vanuit ga dat ik een jongen krijg, maar grappig en toevallig is het wel :D

2. Bgw

Bgw Actief lid

Jan 5, 2009
    101
    0
    0
    Hoi Marit75,
    dit komt zeker bekend voor, het is eigenlijk hetzelfde als pendelen. Je kunt het ook met een ring aan een touwtje doen.

3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    55,006
    15,624
    113
    Nabij Utrecht
    Ja klopt, komt heel dicht in de buurt van pendelen.
    Alleen als je het doet moet je heel erg uitkijken dat je de uitkomst niet (onwillend) beinvloed ;)

4. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

jep,bij mij klopt het,maar ik doe het met mijn pendel. Bij mij geeft hij na deze zwangerschap nog een meisje aan,en we willen na dit kindje idd grag nog een kleintje. Hier dus met pendel en niet met naald en draad.

5. Marit75

Marit75 Actief lid

Aug 13, 2011
    130
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat komt idd op hetzelfde neer. Vind het zo bizar dat er bij de mensen waar ik het bij heb gedaan, ook steeds hetzelfde uitkomt. Dacht ook eerst dat mijn collega mij voor de gek hield, dus toen zelf gedaan en het was toch echt hetzelfde :D

Nog een paar weken geduld en dan kan ik voor een echo voor het geslacht, ben benieuwd!

6. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Ik geloofde er ook niks van. Collega had het bij mij gedaan toen ik net was gestopt met de pil, en er kwam uit dat we een tweeling zouden krijgen. Ik moest behoorlijk lachen omdat ik het echt niet geloofde. Na 2 jaar toch echt zwanger geworden van een.................. tweeling.... En zij had het ook echt bij iedereen goed

7. lindarobin

lindarobin Actief lid

Jan 19, 2011
    143
    0
    0
    tnt postbode
    nieuw weerdinge
    hoi dames

mn tante deed het bij mij ik lachen en geloofde het niet.
    bij mij gaf hij de eerste x een jongen en een meisje en daarna weer opnieuw gedaan en toen was het een jongen. morgen heb ik mijn 8 weken echo dus ben benieuwd of er 1 of 2 inzitten:)

8. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,062
    1,296
    113
    Nederland
    Ik geloofde er ook niet zo in, maar samen met mijn man hebben we in t begin van de zwangerschap het toch eens geprobeerd en hier kwam uit, dat we een zoontje zouden krijgen en ja, dat klopt inderdaad!

9. Pomm

Pomm Fanatiek lid

Nov 23, 2010
    4,554
    116
    63
    Bij mij gaven pendels, naald en draad methode en de Chinesegeslachtskalender aan dat ik een meisje bij me draag maar het is toch echt een jongen!

10. mopke

mopke Fanatiek lid

Aug 10, 2011
    1,841
    4
    38
    Verpleegkundige
    Toevallig heeft mijn schoonmoeder dat ook voorgedaan voor mij.
    Maar hoe weet je dat je meerdere kindjes of een tweeling krijgt?
    Naald gaf een meisje aan maar daarna al vrij snel een jongen.
    Tja, fifty/fifty... En nee ik bewoog mijn handen echt niet. Zat verwonderlijk te kijken.

11. Djamila

Djamila Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,221
    3
    0
    Wij hebben het alle 3 de keren gedaan, bij de eerste twee zwangerschappen klopte het bij de derde niet.

12. miss C

miss C VIP lid

Nov 20, 2009
    11,719
    971
    113
    Female
    Het ♡je van Nederland!
    maar als dit ongeveer hetzelfde is als pendelen, hoe weet je de maand dan?!

13. jes1

jes1 Fanatiek lid

Jun 26, 2007
    1,015
    0
    0
    Mijn moeder heeft het bij ons gedaan toen ik zwanger was van ons zoontje. Hij gaf aan dat we 2 kindjes zouden krijgen, eerst een jongen en dan een meisje...en het klopt!

14. Lunacy

Lunacy Actief lid

Dec 14, 2010
    475
    0
    16
    Sorry hoor, maar hoe kun je dit in godsnaam serieus nemen... ;)

15. Marit75

Marit75 Actief lid

Aug 13, 2011
    130
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helemaal mee eens... maar we hebben het nu bij tien mensen gedaan en het klopt steeds.... ga er niet blindelings vanuit dat het bij mij klopt, maar erg toevallig is het wel :D

16. Marit75

Marit75 Actief lid

Aug 13, 2011
    130
    0
    0
    NULL
    NULL
    dat snap ik ook niet.. net zoals een tweeling...

17. Nyna

Nyna Niet meer actief

Vraagje??
    - moet je zwanger zijn om dit te doen?
    - en hoe weet je dan of de naald een tweeling aangeeft?

18. torrach le

torrach le Fanatiek lid

Oct 30, 2008
    4,435
    1
    0
    geprobeerd met mijn trouwring en ketting: meisje....
    het is toch echt een jongen geworden hoor.....

19. Cindell

Cindell Actief lid

Oct 20, 2010
    359
    0
    0
    pas afgestudeerd aan avondschool als grafisch vorm
    België, Limburg
    Toen ik tiener was heb ik dit gedaan, wel met haar en een ring. Deze gaf aan dat de eerste een jongen ging worden en de tweede een meisje. Voorlopig klopt het. (We zijn aan het wachten tot ons eerste kleintje geboren wordt :D)

En tja, zie het als tijdverdrijf of als iets waarin je gelooft. Ik laat iedereen gewoon in zijn wezen...

Het verschil met pendelen is dat je vraag dan niet is welk geslacht je zult krijgen, maar een andere vraag (bv wanneer je zwanger bent...) En dat je eerst moet uitzoeken wat ja en wat nee is. Dit is met iedere persoon en elke pendel weer anders.

20. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

Apr 6, 2011
    3,296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    ik heb het net geprobeerd, daar geeft hij een jongen aan en die krijgen we ook, maar hoe kun je dan zien of je nog meer kindjes krijgt en zo ja, wat dat dan wordt? dat snap ik niet helemaal.....

Share This Page