Hi allemaal, Het onderwerp is mischien al aardig uitgekauwd, maar is er nog iets moeilijker als de perfecte naam kiezen? Word er aardig gek van eerlijk gezegd. De jongensnaam staat vast en was eigenlijk verbazingwekkend makkelijk besloten (Dat was de vorige keer de moeilijkste naam en hebben we uiteindelijk pas in het ziekenhuis besloten, vlak voor onze zoon geboren werd) In ons geval is het kiezen van een naam nog net een beetje moeilijker omdat we in Amerika wonen en de naam hier dus ook uit te spreken moet zijn...Dan vallen er automatisch veel namen af. Nu hebben we dus een hele leuke meisjesnaam, beginnend met een N, maar ik kan zo'n beetje het hele alfabet afwerken en bij iedere letter past wel een stomme afkorting in het Nederlands of in het Engels, en als dat geen stomme combinatie oplevert, dan is er in het duits nog wel variatie! (hebben hiervoor in Oostenrijk gewoond, vandaar). Moet ik nu maar voor plan B gaan en deze naam als tweede naam kiezen? Zijn er meer mensen die het zelfde probleem hebben? Of denk ik er gewoon te lang over na? Weet het echt niet meer, maar lijkt me niet zo ideaal als je als voorletters NS hebt, en je komt ook nog eens graag te laat, bij wijze van spreken...
Ik denk dat je te moeilijk denkt Ten eerste zie je initialen meestal alleen op de post staan en wat kan jou het schelen wat postbode denkt Ten tweede: NS als initialen? Niemand die dan aan de trein denkt hoor. Kijk, toen ik eerder bij een klantenservice werkte heb ik een keer meneer T.A.M. Konijn aan de lijn gehad---> Dat vind ik niet nadenken! Dus zolang je niet zulke combi's hebt... Verder geen ervaringen met namen die in alle talen leuk moet zijn dus daar kan ik je niet mee helpen... (ik vind Engelse/Amerikaanse namen juist makkelijker te verzinnen, vind ze prachtig. maar het klinkt niet als je hier je kind Autumn/Summer/River noemt haha. Maar vind het echt heel mooi.Maar das persoonlijk)
Ik denk ook dat je te moeilijk denkt. Zolang je geen S.S., N.S.B. of inderdaad, T.A.M. als je konijn heet hebt, valt het allemaal wel mee toch?
Wij hadden vrij snel een meisjesnaam. Die van ons gaat Reneé heten... lekker internationaal, kan in Engels, Duits, Nederlands, Frans.... noem maar op
Initialen als N.S. zou ik persoonlijk niet zo heel erg vinden. S.S. of S.O.S. of V.V.D of weet ik veel daarentegen of idd dat tamme konijn.. dat kan dan weer niet. Maar bellangrijker lijkt me dat het goed klinkt met de achternaam, en dat een naam in het engels (zeker in jouw geval!!) of een andere taal niet per ongeluk iets vreemds betekent. Als je tevreden bent over die naam met een N, waarom niet? Wij hadden onze jongensnaam al héél vroeg. Om precies te zijn, op de avond dat we besloten om te stoppen met de pil Vriend kwam met die naam aan en ik was het er meteen mee eens. Al bedacht ik me laatst dat met 1 extra letter het ineens een heeeeeel ander woord wordt. Hmm.
Meid Ik heb mijn meisjesnaam al sinds me 15de ofzow. Maar nu blijkt het in 1x een top tien naam te zijn. Intresseerd me dus echt niet. Gewoon doen wat jij leuk vind als jij N leuk vind moet je dat vooral doen. En die initialen zijn toch niet zo heel erg. Idd S.S. of V.V.D zijn niet leuk en dat T.A.M konijn is ook niet echt leuk.
Tjee das idd moeilijk met al die afkortingen, en als je gaat voor de minst erge? Onze dochter heet Jules (spreken het uit op zijn engels: Djuuls/ Djools...) Wij vinden het ook moeilijk hier een meiden naam bij te vinden... Al hebben wij het probleem van de afkortingen dan niet Maar als je echt helemaal weg bent vd naam zou ik het gewoon doen hoor!
Wij hebben het zelfs expres gedaan. Zoonlief heeft zijn doctorstitel al binnen. Dochter hadden we eigenlijk alleen de eerste twee namen willen geven (de ondernemer van de familie), maar vonden toch de derde naam er mooier bij. Rare afkortingen moet je inderdaad niet doen, maar met een leuke / positieve / neutrale afkorting is toch niks mis?
Haha, wat grappig dat jullie allemaal zeggen dat S.S. niet kan. Als ik een dochter zou krijgen, denk ik toch dat dat haar initialen worden. Ik hou van alliteratie, vind het heel krachtig klinken. En wanneer gebruik je je initialen nou? T.A.M. Konijn, dat waren ouders met humor, NOT!
Wij hebben 2 meiden en Joleen wordt 9 van de 10 keer op z'n Engels uitgesproken en bij Verony wordt er een k achter geplakt of de klemtoon wordt verkeerd gelegd. Tja, als mensen moeite hebben met namen uitspreken, dan zij het zo. Niks van aantrekken, de mensen die het wel moeten weten, weten het dan toch snel genoeg? Wat afkortingen betreft moet je gewoon doen wat jij wel of niet vindt kunnen. Hoevaak kom je nog in Duitsland of Oostenrijk? Is het dan wel zo belangrijk om daar 'rekening' mee te houden?
THANKS!! You made my day! Help eigenlijk wel goed om er even om te kunnen lachen! (met mijn excuses aan meneer Konijn) Waarschijnlijk hebben jullie ook allemaal wel gelijk. De postbode in Nederland is de enige die van tijd tot tijd een keer zijn wenkbrauwen op haalt misschien, hier wordt je hele voornaam uitgespeld en zie je er dus nog minder van. Uiteindelijk wil ik toch graag dat als we een dochter krijgen, dat ze met de mooiste naam door het leven gaat die ik voor haar kon verzinnen. We blijven dus bij N, jeeee!!