wanneer moet je er klaar voor zijn?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kalush, 1 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Hallo..

    Misschien is hier ook al een topic over, maar kon deze niet vinden (ook niet uren gezocht, maar toch wel even gekeken)

    Wanneer is het beste om alles klaar te hebben voor je kindje?
    Wij zitten namelijk in een niet zo leuke situatie, we wonen in een huis dat binnenkort gesloopt wordt.
    De woningstichting is wel druk bezig om wat anders voor ons te zoeken, maar tot nu toe nog geen resultaat..
    Ik heb geen idee hoelang dit nog gaat duren, maar ik wil voor mezelf toch echt wel een einddatum hebben van: toto die tijd kan het nog, en als het daarna is, dan hebben we een probleem.

    Ik kan wel van alles gaan kopen, maar ik kan het gewoon nu niet kwijt, we hebben nu echt een ienimienie huisje, met 1 slaapkamer.. dus kan geen baby kamer maken.

    Ik zit hier echt wel mee.. wanneer raden ze je aan om alles klaar te hebben voor de bevalling?

    Groetjes Kalush
     
  2. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Hi,

    wat een rotsituatie zeg..... ik hoop echt dat je snel een ander huis vind, je krijgt nu toch wel urgentie neem ik aan?
    Het beste kan je de baby kamer rond de 7e zwangerschaps maand klaar hebben.
    Succes!!!
     
  3. PetraK

    PetraK Fanatiek lid

    19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    In princiepe moet alles klaar zijn rond de 7 maand indd.
    Ik heb ook geen babykamer. Bij mij staat het ledikantje van de kleine op mijn kamer.

    Commode komt er niet wegens ruimte gebrek, maar uit ervaring weet ik dat ik deze toch niet zla gebruiken :)

    Tis passen en meten bij mij ... maar het lukt wel .. dus als het nog even duurt zou je het ook zo kunnen oplossen toch? tot je gaat verhuisen..

    ow krijg ineens een ingeving.

    Toenik zwanger was van mijn oudste woonde mijn ex en ik op een 2 kamer apartementje.
    We hadden van de slaapkamer, een baby kamer gemaakt, en zijn toen zelf in de slaapkamer gaan slapen (we hadden een vouwbed)

    Zou dus ook zo kunnen :)
     
  4. Mirna

    Mirna Bekend lid

    6 mei 2005
    908
    0
    0
    Tja, ik had op het einde van mijn zwangerschap ook nog van allerlei dingen rond het huis. We kregen nieuwe dakkapellen op het allerlaatste moment.
    Je kunt het ook zo zien, tot een bepaalde week moet je in het ziekenhuis bevallen, daarna mag je pas thuis bevallen.
    Met 38 wk waren hier dus nog mensen thuis bezig. Isa is in mijn 39e week gekomen.
    Het handigste is wanneer het kamertje al eerder klaar is, maar wanneer dat niet lukt, nou dan lukt het gewoon niet. Je moet namelijk niet in de stress schieten, want dat is niet goed voor je baby.
    Probeer het met 35 wk klaar te hebben, voor het grootste deel.
    Zorg in ieder geval dat je alles in huis hebt. Kleren, luiers, babyspulletjes, bedje.
    Je kunt het kindje ook bij jullie op de kamer laten slapen, wanneer de babykamer nog niet af is.
    Als je maar NIET in de stress schiet, wanneer het niet zo snel vlot. Het geeft een geruster gevoel wanneer je t allemaal al wel in huis hebt. ;)
     
  5. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    tja ze zeggen idd dat je alles wel in huis moet hebben met 7 mnd of tenmisnte in huis dan heb je normaal gesproken de babykamer klaar, maar gezien het feit dat je geen extra kamer hebt, zou ik zeggen maak je niet al teveel zorgen het zou eventueel ook de 1e paar maanden ( ik ga er voor het gemak even vanuit dat je daar mischein net de ruimte voor hebt) in een wiegje op jullie slaapkamer slapen?

    Het is een optie mischien? Jezelf gek maken heeft geen zin is ook voor jou niet goed, mijn moeder zei altijd je moet roeien met de riemen die je hebt.

    Ik hoop dat het jullie allemaal lukt.
    groetjes
     
  6. Marije

    Marije Actief lid

    17 nov 2005
    204
    0
    0
    zelfst.ondernemer
    Ik ben altijd van het laatste moment :oops: Ook wel lastig, want nu schiet ik toch wel in de stress... Ik ben nu ruim 34 weken zwanger en we zijn nu wel bezig met onze slaapkamer (kindje slaapt de eerste maanden bij ons) maar we moeten ook nog de geboortekaartjes ontwerpen... Iets eerder beginnen is rustiger,ook omdat je dan wat mobieler bent, ik kan nu niet meer zoveel achter elkaar doen. maar aan de andere kant heb ik de ervaring dat het zo ook wel goed komt. De babyspulletjes hebben we in elk geval in huis en volgende week ga ik de eerste babywas draaien. Ik denk dat wij klaar zijn als ik zo'n 38 weken zwanger ben, maar het kindje kan best eerder komen: bedje en kleertjes liggen al eerder kalar.
     
  7. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Ik hoop dat je alles op tijd klaar hebt! Maar daar twijfel ik niet aan.
    Ik denk dat bij ons ook alles op het einde wel goed zal komen.. alleen daar ben ik het persoon niet voor, ben een vooruit planner, en ja als dit soort dingen dan gebeuren..
    Daar kan ik dus zeer slecht tegen, en dan druk ik het nog voorzichtig uit..
    Hihi..

    Groetjes Kalush!
     
  8. Moppie

    Moppie Actief lid

    26 jul 2005
    213
    0
    0
    ik wilde ook alles zo vroeg mogelijk klaar hebben. de meubeltjes hebben we rond 20 weken besteld en die worden nu over 2 weken geleverd. Volgens mij zouden ze graag willen dat als de kraamzorg rond 35-36 weken langs komt dat alles klaar staat. Ook ivm evt vroeggeboorte
     
  9. Vicky

    Vicky Fanatiek lid

    11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Wij hadden alles klaar rond 30 weken... en dat was maar goed ook want 4 weken later was ik al bevallen :rolleyes: :D
     
  10. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Wij hebben ook weinig plek. Waar doe je dan verschonen enz, Petra?
     

Deel Deze Pagina