Geen cursus deze x. Heb bij mn eerste zwangerschap 2 lessen gehad van de cursus gezond en fit rondom de bevalling. Toen werd.zoonlief geboren met 33 weken en heb ik de hele cursus moeten betalen en er weinig tot niks aan gehad. En nu heb ik zoiets van"ik heb de eerste bevalling ook goed doorstaan zonder cursus, dus kan ik het nu ook wel zonder". En daarnaast heb ik geen zin om savonds verplicht ergens heen te moeten door weer en wind.
Nou idd je kan beter lekker je rust pakken, ik vind savonds zoiezo altijd onzin, ik kan nooit savonds haha (heb een man die veel werkt en al 2 kids rondlopen (nouja dan slapen) kan alleen onder schooltijden dingen doen en dan hebben ze niets ook geen sporten of iets, das wel beetje irri!!
Ik heb een uitgebreide infoavond gehad met partner, waar alles to the point werd uitgelegde incl. de belangrijkste ademhalingsoefeningen. Hier heb ik veel aan gehad met het wegpuffen van de weeën. Veel wist ik idd al van ZP , maar de dame in kwestie vertelde leuk en legde goed uit. Ik had nl. geen zin in pufclubjes en zweverig gedoe en mijn man al helemaal niet Ohja, ik ben ook nog naar de infoavond geweest die de VK gratis verzorgde, hier werd ook veel verteld over de bevalling zelf.
ik heb zwangerschapsyoga gedaan. De contacten met de andere zwangeren waren heel leuk, we hebben nog steeds een clubje. Maar veel oefeningen heb ik niks aan gehad omdat ik tijdens mn hele bevalling vast moest liggen aan alle apparatuur, terwijl ik dolgraag de weeendans en al die andere gekke standjes uit had willen proberen. Bij mij heeft het daardoor alleen maar tot teleurstelling geleid eigenlijk. Daarom nu geen cursus meer voor mij! Ik doe zelf een beetje rekken en strekken op een matje en wat extra wandelen en fietsen. BV cursus was wel heel nuttig trouwens!
Dat ben ik niet helemaal met je eens Je hebt wel degelijk invloed op je bevalling; weliswaar niet op alles, maar uit onderzoek is gebleken dat je het jezelf een stuk makkelijker maakt als je kunt ontspannen tussen de weeën door. En de een kan beter ontspannen door zijn verstand op 0 te zetten, terwijl de ander ademhalingsoefeningen nodig heeft en een derde misschien nog wel weer iets anders.
@Tigermommy, Ik ben normaal ook wel van verstand op 0 en doorzetten maar ik ben wel een enorme control freak en zou dus niet alleen willen afgaan op instructies van de VK of gyn op zo'n belangrijk moment. Ik wil weten wat ik voel, waarom en hoe ik hier het beste mee om kan gaan. Door goed voor te bereiden ga ik rustiger en helderder een uitdagingen in en ik denk dat een training daarmee kan helpen. @mvm2008, wat jammer zeg dat je zo snel moest stoppen en er niets van je geld terug zag. Wel fijn dat alles goed is gegaaan. Wat betreft avonden, voor de fulltimers onder de aanstaande mamma's kan dit wel handig zijn
Ik heb één avond zwanger&fit gedaan en me daarna afgemeld. Het was echt niets voor mij. Ik ga nu waarschijnlijk een last minute cursus doen tijdens mijn verlof. Maar misschien hou ik het ook wel bij de voorlichtingsavonden en kom ik tot de conclusie dat het gewoon niet voor mij is.