Hey hey, ik heb al via google zitten zoeken maar kan het nergens duidelijk vinden... 1 van jullie mischien een idee? Ik wil mn vriend verassen met een bon voor een echo en alvast een afspraak maken. Bij mn vorige zwangerschap hebben we vrij snel een echo laten maken omdat ik totaal niet wist hoelang ik zwanger was en toen na die echo had hij eigenlijk pas echt door dat het echt waar was en was helemaal trots. Wanneer zou ik dit nu het beste kunnen doen dat we de meeste kans hebben dat het hartje al klopt? (wel zo snel mogelijk) Is voor mezelf ook weer een hele geruststelling hoewel het de 3e keer is is het weer zo ontzettend spannend Liefs mij
Ik zou voor de zekerheid wat later gaan zitten, want het is nooit precies zeker hoe lang je zwanger bent!
thnx voor jullie reactie Weet eigenlijk wel zo goed als zeker dat de tijd dat ik zwanger ben klopt want heb volgens ff mn eisprong gehad op 3 dec (dag 14 van cyclus) en heb vrijdag gelijk duidelijk positief getest en zaterdagavond ook met clearblue met indicator dus ga er wel vanuit dat het klopt Was zelf eigenlijk van plan voor 6 weken en 6 dagen te gaan (dacht eerst aan 7 weken maar dat komt moeilijk uit qua werktijden van mn vriend) Liefs mij
In ons ziekenhuis maken ze de eerste echo standaard als je zeven weken bent. Dan weet je zeker dat het hartje klopt, als het goed zit. Een hartje kan soms later beginnen met kloppen, waardoor je onnodig in onzekerheid kunt zitten als je veel eerder voor een echo gaat. Met die zwangerschapsduur is het overigens soms nog op met een uitwendige echo te zien. Inwendige echo's doen ze niet bij een echobureau, toch? Of wel?
ik had mijn eerste echo met 7 wk en 1 dag en toen zagen we het hartje al goed kloppen. Dat is zo ongeveer ook wel het enige wat je ziet, een boontje met een knipperlichtje erin. Wel erg mooi natuurlijk, maar er is echt geen boven en onderkant van te maken.
Hier in het ziekenhuis maken de hartactie echo pas op zijm vroegst vanaf 6+4-7 weken. Daarvoor klopt het al wel, maar heb je kans dat je het nog niet goed op de echo ziet of dat je toch wat minder ver bent dan je dacht. Ik was 6 weken + 3 dagen dat we het hartje zagen (ik bleek een dagje minder ver te zijn). De echo moest wel inwendig, maar dat moest het vorige week ook nog (we krijgen anders alleen maar mijn kronkelende darmen in beeld ).
Bij 6 weken zagen we nog niets, bij 7 weken wel. Dus vanaf 7 weken zit je zeker goed denk ik. Wij hadden de echo in het ziekenhuis, en daar doen ze het ook vanaf 7 weken.
Ik heb bij 7.4 weken een pretecho laten maken.. Het was inderdaad een boontje met knipperlichtje erin maar wel zooo leuk! Zij vertelde mij dat je het best tussen de 7 en 8 weken kan komen dit komt ook (denk ik) omdat zij alleen uitwendige echo's kunnen maken.. Veel plezier!!
bij mijn vorige zwangerschap had ik de eerst echo met 6+5, het vruchtje was nog volgens de metingen 5+2, maar het hartje klopte al heel stevig. deze zwangerschap had ik bij precies 6 weken een echo en toen klopte het hartje al wel, maar nog niet op volle sterkte, 6 dagen later wel, dus bij bijna 7 weken. Ik zou als ik jou was inderdaad laat in de 6 weken gaan zitten of begin van de 7 weken... veel plezier!
Dat is inderdaad ook wel iets om rekening mee te houden! Zelfs bij 7-8 weken lukt niet bij iedereen een uitwendige echo. Bij mijn laatste echo bij 10+4 lukte uitwendig ook nog niet, omdat mijn baarmoeder schijnbaar heel diep ligt.