Hallo allemaal, Ik ben me aan het orienteren op een zwangerschapscursus en ik zit erg te twijfelen welke ik zal gaan volgen. Mensendieck en Cesar spreken mij wel aan, want dat lijkt me heel praktisch. Het is natuurlijk heel persoonlijk wat bij je past, maar toch... Ik vroeg me af wat jullie ervaringen zijn en wat jullie aan- of afraden. Groetjes Victoria
Ik heb zwangerschapsgymnastiek gedaan bij de eerste! Dat was vooral heel gezellig en je oefent de weeën enzo, maar heb er tijdens en na de bevalling zelf niet zoveel aangehad (alleen een vriendin aan overgehouden, dus dat was al heel leuk natuurlijk). Maar daar zijn de meningen over verdeeld, ken iemand die er weer wel wat aan heeft gehad tijdens de bevalling! Nu bij mijn tweede zwangerschap doe ik aan Prenatele Yoga, ik merk dat ik daar nu heel veel baat bij heb, vooral voor mijn lieve ruggetje die het op het moment toch wel te stellen heeft hoor, met een kleintje die rondloopt en een dikke buik! Je doet dan allemaal verschillende houdingen en poses en je mediteert natuurlijk en dat is heel ontspannen, zeker als je het gewoon druk hebt in je werk of prive leven! Dus ik denk dat het voor iedereen verschillend is wat wel of niet goed voelt en dat je daar het beste zelf achter kan komen, wat bijv. voor jou heerlijk is, kan voor mij helemaal juist niet prettig voelen! Maar misschien hebben andere mensen ook nog leuke en fijne ervaringen!
ppppf ik weet t helemaal niet wat ik moet gaan doen ik zie ook indd alleen t zwangerschaps zwemmen zitten al dat andere ik ben niet zo van de oefen maar ja als ik dan denk van straks moet ik bevallen en weet ik helemaal niks ik weet echt niet wat ik moet veel liefs mieke
Ik doe aan zwangerschapsyoga. Ik ben hier zeer tevreden over. Ik voel mij zeer relaxed als hiervan naar huis kom. Je krijgt hele praktische oefeningen voor de bevalling maar ook voor de tijd tot aan de bevalling. Ik heb minder last van mijn rug, minder last van kramp. Het is voor mij een ideale voorbereiding. Ik heb trouwens vernomen dat zwangerschapszwemmen ook heel lekker is. Groetjes Monique76
Geen, ik ga net als bij mn vorige 2 zwangerschapen geen specefieke zwangerschapscursus volgen. Ik zit op aquajoggen en dat blijf ik doen tot het einde als het lukt.
Ik doe aan zwangerschapsyoga. Ben daar erg tevreden over. Het is elke keer ruim een uur lekker ontspannen. Handige en simpele oefeningen voor nu, tijdens en na de bevalling. Voel me echt goed als ik er vandaan kom.
Wij doen de cursus "Samen Bevallen". Je doet niet alleen ontspanningsoefeningen maar je praat ook (met je partner) over de zwangerschap en de bevalling. Zeker als je mannetje van zichzelf niet zo open is, leer je veel van elkaar.
Bij de eerste een curcuss samen bevallen gedaan en bij de tweede aan zwangerschapszwemmen gedaan. Mocht nr 3 komen dan wordt het cesar ivm bekkenklachten.
ik doe ook aan yoga en vind het idd een genot, je bent heerlijk ontspannen en door de rustige manier van vertellen en uitleg, vole ik me best rustig en zelfverzekerd ten opzichte van de bevalling.\ ik vind het heerlijk om tijdens de ontspanningsoef weg te mijmeren en alleen met mijn kindje bezig te zijn. ik zou niet anders willen
uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuhm ik doe aan nix hahahaha ik red het zo denk ik ook wel dat gedoe puffend op een matje liggen nee nix voor mijn
Ik ga samen met mandytjuh op zwangerschapgym achtig iets. En ik doe het om iets meer te leren en mezelf voor te bereiden. Verder verwacht ik er niets van, en vind ik het gewoon leuk om mandy te leren kennen. Groetjes Daphne
ik wil dat ook graag doen! samen bevallen willen we graag doen en ik wil gaan zwemmen ook. Maar ik weet niet waar ze dat doen in onze gebeuren. Ik woon in Erpe-Mere, bij Aalst en ga bevallen in het olv- ziekenhuis in Aalst! Als er iemand een adresje heeft laat het maar weten!
Ik doe ook zwangerschapsyoga. Bevalt erg goed moet ik zeggen. Het is fijn om één keer per week heel bewust met je lichaam en kindje bezig te zijn. Bovendien vind ik het erg gezellig om samen met andere vrouwen onder het genot van een kopje thee gezellig te beppen, haha. Verder lees ik daarnaast ook nog wel het boek 'veilig bevallen'. Leer ik ook veel uit moet ik zeggen. Mijn mannetje leest het boek ook mee, wel zo leuk weet hij precies (nouja je weet het natuurlijk nooit ) wat hij kan verwachten. lfs berber
Ik wilde graag oefeningen samen met mijn man doen, maar kon niets leuks vinden. Nu geef ik zelf een zwangerschapscursus in het water voor de zwangere samen met de partner. Dus als er een vierde komt, gaat mijn man mee.