Hallo lieve mede (aanstaande) moeders, Ik ben nu vijfeneenhalve week zwanger en ik heb zo'n last van m'n darmen!! Ik ontplof zowat voor m'n gevoel . Ik herken dit helemaal niet van mijn vorige zwangerschap. Ik heb prikkelbaar darm syndroom maar de laatste jaren ging dat hartstikke goed. Nu heb ik echter een dikke, gespannen en harde buik. Ik lijk wel vier maanden zwanger in plaats van een paar weken . Ik moet een paar keer per dag naar de wc, en heb dan een beetje dunne, branderige ontlasting, gek want het voelt alsof ik verstopt zit. Helaas kan ik maandag pas terecht bij de huisarts, dus mijn vraag is: Wie heeft hier ervaring mee en wie heeft er een goede tip om het wat te verlichten?
Hoi, als je denkt dat je verstopt aan het raken bent koop dan bij Kruitvat of Etos een fles Lactulosestroop/siroop. Dat is een goed middel en is volkomen veilig tijdens de zwangerschap. Begin dan met in een keer 30 ml. Succes!
Ik heb ook een hele dikke buik en ook aan de dunne, terwijl het voelt alsof ik verstopt zit. Ik weet er geen tips voor, dus ik lees mee
Ik had dat ook en hele erge pijn in mijn buik! Ik gebruik nu roosvicee laxo en dit werkt bij mij echt goed.... probeer dat maar eerst want als dat niet werkt kun je nog altijd aan de lactulose. Hier worden je darmen namelijk lui van.... Succes en hoop dat de roosvicee een uitkomst biedt!
Ik heb aan het begin ook heel erg last gehad van verstopping. Nu eet ik 2 kiwi's per dag en nu gaat het goed.
ik kreeg elke keer als er ontlasting aan kwam,( of het nou hard of zacht was)of een flinke hoeveelheid valse lucht, enorme krampen. Zo erg dat ik 15 min in elkaar gekrompen zat enzo. Bij mij is het over gegaan na 2 x heel intensief sporten. Denk dat er een stukje darm of zo steeds klem zat, door de verplaatsing en verdrukking van de baarmoeder. Weet niet of het dat bij jou ook is, maar misschien heb je hier wat aan.
Dunne ontlasting en verstopping kan...helaas...de dunne ontlasting gaat dan gewoon langs de verstopping zeg maar. Wat helpt is idd iets laxerends te nemen (overleg met de huisarts). Zelf nam ik als het heel erg was micro-lax..leuk was anders maar het werkte wel! En voor de rest daarna veel vezels eten en veel drinken...
Hoi, Ik herken het, op een gegeven moment werd k helemaal gek van mn pijnlijke darmen. Verstopping en ontzettende krampen. Ik eet Activia en drink sinds kort pakjes Stimulance met vezels, en drinkontbijt met vezels. Dit helpt wel, ben eindelijk de afgelopen dagen weer elke dag normaal geweest! Je darmen moeten in het begin ook een plekje vinden denk ik..
Ik heb vanaf begin van me zwangerschap last van verstopping, en mijn verloskundige adviseerde mij om 's morgens op me nuchtere maag 1 peer en 1 kiwi te eten. niet om beurt, maar echt een prakje maken van een peer en een kiwi, gewoon tegelijk eten. En bij mij werkt dat fantastisch! kan weer goed naar de wc en inderdaad, veel drinken en veel vezels eten! succes!