waneer zwanger na buitenbaarmoederlijke zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door love43, 29 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. love43

love43 Niet meer actief

hoi lieve dames, ik heb kort geleden een bbz gehad en ben nog herstellende, nu hebben we ervoor gekozen niet meer aan de anticonceptie te gaan omdat 1 eileider verwijderd is en een zwangerschap toch lang op zich kan laten wachten. maar stel nu dat ik deze menstruatie afwacht en de maand daarna zwanger raak, kan dat geen probleem zijn voor de littekens of de zwangerschap zelf?

ik weet niet in welke groep ik deze vraag kan stellen ben hier nog maar pas nieuw, groetjes

2. Bobo12

Bobo12 Nieuw lid

19 mrt 2015
    3
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hoii

Hier 6 weken na de operatie zwanger, nu 8 maanden, en geen last van de littekens. Wel een goeie striae streep bij het litteken aan de zijkant (jij ook 3 stuks bij je navel, ter hoogte van de rand van je ondergoed en 1 aan de zijkant?) omdat de huid daar niet mee kan rekken maar verder geen gevolgen. Was ook volgens gyn geen probleem om na de operatie gelijk zwanger te raken. Bij mij linker eileider verwijderd.

Je kan het nog even navragen bij de controle?

3. love43

love43 Niet meer actief

oh dat is toevallig ik heb diezelfde littekens, alleen de rechter eileider, maar wat een prachtig nieuws zo snel al zwanger! die ene striea kan er dan wel bij toch hihi!! mag ik mischien vragen waneer jullie begonnen zijn na de operatie met de eerste keer sex? ik heb de controles al gehad maar deze vragen vergeten te stellen..

4. Bobo12

Bobo12 Nieuw lid

19 mrt 2015
    3
    0
    1
    NULL
    NULL
    Seks nadat ik niet meer vloeide, zal zo'n 1,5 tot 2 weken na de operatie geweest zijn (heeeel voorzichtig ;))

5. love43

love43 Niet meer actief

ik moet zeggen dat ik direct na de operatie al niet meer vloei maar ben nog best bang voor sex en voor de littekens die zijn nog niet echt goed hersteld. ik ben blij dat ik een stukje van je verhaal mocht lezen

6. Miss86

Miss86 Actief lid

18 feb 2014
    198
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ikke pas een jaar daarna, wel van een tweeling (spontaan)... maar niet heel het jaar actief geprobeerd, had zoveel bloed verloren dat ik echt ff een hele tijd moest herstellen

7. love43

love43 Niet meer actief

ben je wel in dat jaar aan de anticonceptie geweest of gewoon sex gehad zonder enige protection? heb je bewust nog even gewacht met zwanger worden? sorry als ik zoveel vragen stel maar het is allemaal zo nieuw en ben er echt mee overvallen..ik zoek een klein beetje lotgenootjes. en wat een prachtig nieuws weer, en een tweeling!!!!jeetje!!! ik heb ook best veel bloed verloren en had een liter bloed in mijn buik wat ook verwijderd is.

8. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.562
    2.859
    113
    Vrouw
    Ik had gelukkig geen operatie nodig. Zodra hcg 0 was ben ik 1x ongesteld en daarna was ik direct zwanger van ons mooie meisje

9. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Ik ben een half jaar na mn bbz weer zwanger geworden. De eerste drie maanden erna mochten we absoluut niet zwanger worden, omdat de boel eerst nog goed moest genezen volgens mn gyn. Daarna kregen we weer groen licht. Ik vond het begin wel héél spannend, maar had geen extra pijn vergeleken met mn eerste zwangerschap voor de bbz en alles ging goed.

Succes en sterkte!!

10. medinalil

medinalil Bekend lid

25 mrt 2013
    799
    1
    16
    Bij mij is ook een eileider eruit door een Bzz, wij hebben een half jaar gewacht om mijn lichaam te laten herstellen en ik was de 1 e ronde al zwanger, tijdens de zwangerschap telkens bloedverlies gehad ws omdat een half jaar rust toch nog tekort geweest zou zijn.
    Dit hoef niet altijd zo te zijn natuurlijk maar ik was ook wel bang voor een herhaling van een Bbz dus ben wel blij dat ik gewacht heb ( mijn lichaam was niet zo 1,2,3 hersteld )

11. Meliskaatje

Meliskaatje Actief lid

14 sep 2014
    176
    8
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik ben in april geopereerd waarbij mijn linker eileider is verwijderd. Ik ben nu 9,5 weken zwanger!
    Ik wilde mijn lichaam even de tijd geven om te herstellen na alles.

Deel Deze Pagina