3 honden en nu zwanger... wat te doen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Chocolate, 14 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chocolate

Chocolate Lid

26 jan 2006
    6
    0
    0
    Ik zit met een groot probleem... We hebben 3 honden: 2 foxterriers en een mechelse herder. Hele lieve schatten van beesten. We hebben niet zelf voor 3 honden gekozen, maar ik had er 2 en toen ontmoette ik mijn man en die had een herder. Dus samenvoegen, waardoor we er nu 3 hebben. Dat is best een vol huis. De herder is ook vrij dominant en zeer beschermend richting de baas. Maar goed, het gaat goed met hen drietjes.
    En nu ben ik zwanger van ons eerste kindje! Echt helemaal geweldig natuurlijk, maar we zitten nu wel te denken over de honden. We denken dat het heel erg druk gaat worden en zijn bang voor een hele beschermende herder die de baby gaat beschermen tegen de andere twee honden. Met mogelijk gevechten er achter aan (dat doen ze nu ook wel eens...':('). En wat gebeurt er dan met de baby?!

Heeft iemand ervaring met meerdere honden en een baby? Hoe gingen jullie om met de hoeveelheid haren op de grond (elke dag schoonmaken zie ik ook niet zitten), hoe ga je om met de drukte? We hebben niet een super grote huiskamer en ook geen boerderij, dus we zullen met z'n allen moeten leven op een beperkte ruimte. help me alsjeblieft, want we neigen er nu naar om een ander thuis voor de honden te zoeken en eerlijk gezegd wordt ik daar heel verdrietig van!(':cry:')

2. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Ik kan me heel goed voorstellen dat je nu heel onzeker bent! Ik heb maar 2 kleine hondjes, dus daarover kan ik je geen tips geven. En hoe de honden reageren, moet ik ook nog even afwachten.Wel verharen die van mij echt abnormaal, dus stofzuigen moet ik toch al elke dag.

Ik hoop dat er hier iemand is die er ervaring mee heeft, en je gerust kan stellen. Heel veel succes ermee iig.

groetjes Setje

3. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hoi chocolate,

als ik je mijn persoonlijke mening geef is dit niet om je aan te vallen iig dat voorop gesteld;
    ik zou een gedragsptherapeut in de hand nemen en haar adviezen opvolgen (één die positief traint). daarnaast kun je zelf al het een en ander doen ter voorbereiding op een as nieuw wezentje in de roedel.

het zal idd druk worden en je zult veel moeten schoonhouden (helemaal doe je dit nooit, maar is ook niet erg, beetje weerstand opbouwen voor de kleine is alleen maar goed ;) ).

ik vind het persoonlijk een beetje 'te' makkelijke keuze om direct te kiezen voor de makkelijkste weg, door je honden of één van de honden weg te doen, maar dit is persoonllijk. ik zou wel alles uit de kast halen om ze zo goed mogelijk te begeleiden zodat ze wel met jullie kindje om kunnen gaan zonder teveel poeha. en mocht je er zeker van zijn dat je alles hebt geprobeert en het gaat niet, dan kun je altijd nog zeggen dat je er één weg doet of allemaal, maar ik denk dat als je je honden een beetje kent (en ik neem aan dat jullie dit echt wel weten ;) ) dan weet je zowieso of ze met kinderen om kunnen gaan en wanneer dit zo is, is er iig een mogelijkheid.

ik wens je heel veel succes en hoop voor jullie dat jullie er uit komen met een gedragstherapeut

gr saskia

4. Chocolate

Chocolate Lid

26 jan 2006
    6
    0
    0
    Dank jullie wel allebei, voor jullie snelle reactie. Het is een lastige situatie. We werken allebei fulltime, en overdag worden de honden door een uitlaatservice uitgelaten. Maar ik heb eerlijk gezegd niet veel puf meer om dan als ik thuis kom nog schoon te maken. Nu heb ik een schoonmaakster 1x per week en dat is heerlijk en zij zal ook blijven, maar het blijft met 3 honden niet een week lang schoon, helaas...

Daarnaast kennen we onze honden goed, dat is het nu juist. Als ze afzonderlijk zijn, zullen ze geen van allen een probleem zijn met kids, het gaat juist om de wisselwerking tussen hen. Dat maakt dat we een probleem zien. En een therapeut zal daar niet bij helpen. We hebben allebei veel kennis van honden en veel cursussen gevolgd, maar de herder is wel een oude dame van 10 jaar en daar kun je nog weinig aan veranderen ;).

Maar de honden weg doen (of eigenlijk 2, want die kunnen dan hopelijk naar mijn ex, van wie de honden ooit ook zijn geweest), doet mij heel veel pijn. het zijn echt mijn maatjes; ze gaan voor me door het vuur en ik ook voor hen. Maar aan de andere kant geeft de situatie straks me ook veel stress en is het dan voor de honden misschien niet veel beter als ze naar een baasje gaan waar ze veel aandacht krijgen? Ik weet het echt niet...

5. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Vrienden van mij hebben 2 honden, een herder en een Toller (retreiver).
    Ook hebben ze inmiddels 2 kinderen, de honder waren er eerst.
    Dit gaat allemaal prima. Ook deze herder teef is een bazig tiepje, vooral tegenover de andere hond maar ze weet ook heel goed wie de echte bazen zijn!

Ik kan me voorstellen dat je het leven nu al druk vind met 3 honden en beiden een fulltime job, maar ja, daar heb je wel voor gekozen toch?
    En ja, als je dieren hebt moet je vaker stofzuigen, en als je daar geen zin in hebt moet je dus leven met veel haar en stof in je huis ;)
    Vind ik vrij simpel.

Wat zijn jullie eigenlijk van plan te doen als het kindje er straks is?
    Blijven jullie dan fulltime werken?
    Weetje, ik zeg dit echt niet om je aan te vallen of je een rotgevoel te geven maar alles draait uiteindelijk om het maken van keuzes......
    Waar kan JIJ mee leven, hoe WIL je leven?

Wijzelf hebben 1 hond, ze is net 1 jaar en ik ben dus zwanger van onze eerste. Ik heb er voor gekozen om straks minder te gaan werken, het liefst ook een niet te veel eisende baan.
    Omdat ik mijn hond de aandacht wil blijven geven die ze nodig heeft en verdient maar ook mijn kindje voldoende aandacht wil geven (En ik wil lang borstvoeding geven) En van een schoon huis houd ;)

Ik zeg absoluut niet dat jij ook die keuze moet maken, maar elke keuze heeft consequenties en daar moet je mee leven.

Zo hebben jullie er ooit voor gekozen om met 3 honden in een niet te groot huis te gaan wonen en hebben jullie er nu voor gekozen om zwanger te worden. Het lijkt me niet eerlijk als een 10 jaar oude herder daar nu de dupe van moet worden, maar als ik jou zo hoor wil je dat ook helemaal niet :)

Ik hoop dat jullie er uit komen!

6. Haushinka

Haushinka Actief lid

9 okt 2006
    125
    0
    0
    Ik denk dat veel afhangt van de manier waarop jullie de honden bij jullie kind gaan betrekken. Veel mensen maken de fout om de honden niet bij het kindje te laten, dit levert dan vaak toch problemen op.

Ook wij hebben een moeilijke hond. Niet moeilijk in de zin van omgang, want ze kan met alle andere honden samen, is gek op mensen, kinderen en katten. Ze is alleen ongelooflijk druk en springt veel. Als we haar willen aanlijnen moeten we echt door een hel omdat ze dan niet voor rede vatbaar is. Al veel geprobeert, niks helpt, dus dan is het maar zo.
    Ik voorzie wel wat probleempjes als ik straks zwanger ben en later een kindje heb. Ze springt dus, wat rot is als je zwanger bent, die poten in je buik. En ze loopt kleintjes gewoon omver in haar blijdschap.

Mijn voornemen is om haar bij alles te betrekken. Niet wanneer zij wil natuurlijk, maar wanneer ik dat bepaal. Bijvoorbeeld bij voeding geven, is een ideaal moment om de hond rustig te laten snuffelen en te laten wennen aan dat gekke kleine ding. Op die manier zul je al een hoop problemen voorkomen denk ik.

Die haren...tja, ik heb hier 3 katten en een hond dus, en je moet mijn vloer eens zien na 1 dag! Maar ik heb er zelf voor gekozen, en een stofzuiger door de kamer halen is zo gedaan. Daar kun je helaas weinig aan doen.

Succes!

7. Poeh

Poeh Lid

12 okt 2006
    28
    0
    0
    Dat wordt dan hier nog lachen wij hebben 2 honden en 11 katten en af en toe een nestje maar dat je daar nu echt last van hebt...
    Nou moet ik wel zeggen dat de honden echte waakhonden zijn en dus in de bijkeuken slapen en verder buiten zijn dus hoef ik niet bang te zijn dat dat problemen gaat geven.
    Mischien een idee als jullie de ruimte hebben om de honden om en om in de kamer te laten en niet alle 3 tegelijkertijd?

8. Haushinka

Haushinka Actief lid

9 okt 2006
    125
    0
    0
    11 Katten! Heeeerlijk lijkt me dat! Raskatten? (ff offtopic hoor...)

9. wij hebben 4 honden,ook altijd 4 honden gehad toen ik mijn drie kinderen heb gekregen.
    als je beesten hebt moet je gewoon meer poetsen.
    en als ze onderling wel eens ruzie hebben ligt niet aan de honden maar aan jullie,gewoon beter de rangen bepalen.
    de een vindt het belangrijk om de honden overal bij te betrekken,heb ik niet gedaan.
    wij zijn gewoon door gaan leven zo als altijd alleen dan met een kleintje erbij.
    heb nooit geen problemen gehad met de honden.
    ik hoop dat je voor je zelf een oplossing vind,je moet het ook aan kunnen.
    en je hebt er niks aan dat je niet lekker in je vel zit omdat je het allemaal
    niet kunt bij benen.
    mischien kun je ze in de kraamtijd even naar een pension doen,en als die voorbij is ,(als alles weer een beetje gewoon is) weer ophalen.
    ik hoop dat je eruit komt ;)
    christie

10. Poeh

Poeh Lid

12 okt 2006
    28
    0
    0
    Op 1 prachtige htk na heb ik idd raskatten waarvan ik af en toe een nestje heb :D

11. Haushinka

Haushinka Actief lid

9 okt 2006
    125
    0
    0
    Nog éééén keertje offtopic....Wat voor ras? ;)

12. Poeh

Poeh Lid

12 okt 2006
    28
    0
    0
    Siamezen en Oosters kortharen :D

13. mieke

mieke Bekend lid

hoi

ik wil je absoluut niet aanvallen hoor maar
    met huisdieren heb je meer vuil in huis en daar zal je voor moeten poetsen
    en indd een stofzuiger is zo door de kamer gelingerd
    ik heb zelf 2 rottweilers en ik zou er nooit maar dan ook nooit aan
    denken om ze weg te doen
    omdat wij het nu nodige vinden om aan een kleine te beginnen
    ik verwacht ook dat alles z'n gangetje zal blijven gaan
    als onze kleine er eenmaal is
    ik zou t straks gewoon even aankijken
    en een goede roedel maken begin er vast nu mee
    dat scheelt een berg ook voor de honden onder elkaar
    en voor de honden is dat ook veel fijner
    succes met jullie beslissing
    ik hoop dat het de juiste wordt

veel liefs mieke

14. vissie26

vissie26 Actief lid

15 sep 2006
    272
    0
    0
    Je zult alleen wat vaker moeten stofzuigen...maar een hond die beschermend is naar zijn baasje, kan ook idd beschermend worden naar het kind. Met andere woorden. Het zou zo kunnen zijn dat hij niemand er mee bij laat als hij door slaat in zijn beschermingsdrang.

Allereerst moet je laten zien dat het kind evengoed daar woont als hem en nooit een hond alleen laten met het kind.

Verder zou ik ook een hondentrainer in de armen nemen en dit verhaal voorleggen.

15. Rabia

Rabia Bekend lid

19 apr 2006
    576
    0
    0
    huisvrouw
    spanje
    Pff lekker druk! Jeetje dat jullie dat kunnen zeg, al die honden in huis die in de weg lopen en dan ook nog kinderen. Ik moet wel zeggen dat ik honden wel lief vind en gezellig maar ik moet er niet aan denken dat ik ze in huis heb, als het regent wat ze meebrengen, al die haren en vaak zie ik ook dat ze smeken als iemand wat eet. Sommigen zijn druk en blaffen ook nog vaak in huis....En die penetrante geur in huis. Een huis is nooit helemaal schoon met drie honden of meer.....
    Kinderen maken ook troep maar anders vind ik.

Ik heb liever mijn eigen kinderen zonder huisdieren. Maar lijkt me wel moeilijk als je echt een dierenvriend bent en je wilt je honden niet kwijt....Ik zou ze misschien uit de babykamer houden. En de rest van de kamers mogen ze wel in komen.

16. Chocolate

Chocolate Lid

26 jan 2006
    6
    0
    0
    Dank jullie wel voor jullie meedenken.
    Een besluit is niet zo makkelijk gemaakt. Mijn man en ik hebben hier ook al lange discussies over gehad en er zullen er nog wel een paar volgen, ben ik bang... maar goed, ik ga er van uit dat we eruit komen en dat we een goed besluit kunnen nemen voor zowel onszelf, de baby als de honden!
    Groetjes, Chocolate.

17. Nessa

Nessa Actief lid

14 sep 2006
    318
    1
    0
    België
    @ Rabia: een hond loopt niet "in de weg" é :( :rolleyes: Dat is jouw mening en inderdaad, dan haal je beter geen hond in huis.

Wij hebben 5 hevige jack russels maar ik zie daar geen probleem in eigenlijk. OK het is druk maar dat wisten we op voorhand é - en dat we ooit voor 'n kindje zouden gaan, wisten we ook. Bij jou ligt de situatie anders omdat je partner al een hond had en jij ook - maar als je je nu al slecht voelt bij de gedachte dat je een nieuwe thuis zou moeten zoeken, dan zou ik zeker geen overhaaste beslissing nemen hoor. Ik zou zeggen, wacht even af en zie hoe het loopt...

Veel succes!

18. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    hoi,

Wij hadden 3 grote bullmastiffs toen onze dochter geboren werdt.
    We hebben ze in de zwangerschap al wel laten wennen dat ze achter een traphekje zitten als mij dat uit komt.
    We hebben een heel klein huisje, maar wel een grote tuin, als het te druk was deden we ze naar buiten.
    Uiteindelijk hebben we naar een jaar toch besloten om maar 1 hond te houden, het kind zat meer in de buggy uit te laten dan dat ze thuis was.

nu hebben we nog stedds 1 grote hond, en dat is prima te doen.

19. patries38

patries38 Bekend lid

2 mei 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    Ik heb acht jack russell's en een herder.En dat gaat prima. Mijn kinderen spelen altijd met de honden, ze kunnen alles bij ze doen.
    Maar onze honden weten goed wie de baas is, wij als gezin zijn de baas, en dat weten ze.Ze zijn niet druk, blafferig etc.
    Je moet natuurlijk ook de kinderen leren wat wel en niet mag.Bij mij zijn ze groot geworden met dieren, ze weten niet beter, we hebben ook nog paarden.

20. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Wij hebben 2 (zeer drukke) border collies maar ze gaan voor geen goud weg. Nog geen haar op mijn hoofd die daar maar ook aan gedacht heeft. ;)
    Mijn honden lopen in huis ook niet in de weg hoor :rolleyes: Niet meer als kinderen zouden doen.
    En inderdaad als het regent nemen ze zand mee naar binnen maar dat doen kinderen ook, (ze trekken volgens mij niet altijd netjes hun schoenen uit :) ) Dus gewoon wat vaker vegen/stofzuigen en dweilen.
    Verder zijn die van mij zeer goed opgevoed, bedelen absoluut niet, je kunt zo een lage salontafel vol met eten laten liggen en dan een paar uur de deur uit gaan, daar is echt niks van op als je terug komt. Gewoon een kwestie van opvoeden net als met kinderen ;)
    Verder blaffen ze bijna niet (alleen als er echt iemand voor het hek staat maar dat vindt ikw el zo prettig omdat wij achteraf wonen). Ze zijn wel druk maar met regelmatig een fikse wandeling en in de tuin spelletjes doen kom je ook een heel eind. Mijn nichtjes (en alle buurtkinderen) vinden de honden juist super, ze kunnen nl echt voetballen en apporteren alles (totdat je er zelf doodmoe van wordt :) )
    En een penetrante geur hebben ze echt niet, gewoon de vacht goed verzorgen en kleden etc genoeg verschonen. Hier in huis ruikt het echt niet naar hond. Ik heb daar zelf nl ook een hekel aan en vraag het regelmatig aan visite/familie of ze het soms ruiken, maar niemand ruikt ooit hond zeggen ze.

Dus het kan echt wel kinderen en honden in een huis en dan ook nog een beetje schoon leven ;) Moet er wel bij zeggen dat mijn honden overigens niet in de slaapkamers/badkamer komen (wij hebben alles begane grond) en dat weten ze gewoon heel goed. En dat scheelt weer een paar kamers extra schoonmaken. :D

Deel Deze Pagina