Pijnlijke gewrichten in handen en voeten

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door active82, 9 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. active82

active82 Fanatiek lid

24 sep 2014
    2.178
    1.867
    113
    Hallo dames,

Misschien kunnen jullie mij helpen.
    Ik ben nu 40 weken en 1 dag zwanger (helaas dus nog niet bevallen en op dit moment ook nog geen teken dat de bevalling gaat beginnen). Nu is het zo dat ik sinds een paar dagen echt last heb van de gewrichten in met name mijn handen. Ze voelen erg stijf aan en bewegen is gevoelig.
    Als ik 's ochtends van bed kom, heb ik hetzelfde met mijn voeten. Maar mijn handen voelen echt de hele dag stijf en gevoelig aan.
    Ik houd niet veel vocht vast. Dat is in ieder geval niet zichtbaar in mijn handen of voeten, dus ik vraag mij af hoe het kan dat ik zo'n last heb van stijve gewrichten?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

2. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Bij mij kun je in mijn handen het vocht ook niet goed zien, in mijn voeten wel. Maar mijn handen zijn ook stram en gevoelloos, met name de vingertoppen.
    Het zou misschien toch wat vocht dat je zenuwen bekneld kunnen zijn? Of is het bij jou anders?

3. active82

active82 Fanatiek lid

24 sep 2014
    2.178
    1.867
    113
    Misschien is dat het ook wel gewoon inderdaad dat de zenuwen bekneld zitten door vocht. Maar het voelt zo ''vervelend''. Het is niet erg, maar een vervelend gevoel. Ik zal anders dinsdag de verloskundige vragen (hopelijk is de kleine dan al geboren :D).

4. HipHopHooray

22 dec 2013
    61
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik heb precies hetzelfde! Vooral 's ochtends of 's nachts pijnlijke gewrichten. Met name wanneer ik mn handen een tijdje niet meer heb gebruikt. Het schijnt vocht te zijn en ik maak me er geen zorgen over. Ook in voeten en knieën.

Overigens: Ik ben vandaag ook 40+1! :)

5. w03z3l

w03z3l Bekend lid

1 sep 2014
    695
    0
    0
    Idd vocht... En je hoeft niet veel vocht vast te houden om daar last van hebben. Ik heb het ook heel erg in mijn handen, echt pijnlijk, vooral 's ochtends. En vocht is echt niet te zien...

Er is helaas niet veel aan te doen... Brandnetel thee drink ik en eet bleekselderij om het vocht toch een beetje kwijt te raken, en blijven bewegen... Succes nog even! Hoop dat de bevalling zich snel aandient bij je!
    Hier moet ik nog wel een week of 5/6 zien door te komen :p

6. hopefull89

hopefull89 Actief lid

23 feb 2015
    218
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb dat ook eventjes gehad, gedurende de hele dag zo'n zeurende pijn alsof er haast iets licht gekneusd is.. en inderdaad in de ochtend heel vervelend! Bij mij was het het carpaal tunnelsyndroom, iets wat vaker voorkomt bij zwangere vrouwen.Wellicht bij jou ook?

7. active82

active82 Fanatiek lid

24 sep 2014
    2.178
    1.867
    113
    Bedankt voor jullie reacties. Dan is het denk ik inderdaad gewoon vocht :D. Ik maak mij er verder ook geen zorgen over, het is alleen wat een vervelend gevoel.

@HipHopHooray: hoe is het vandaag bij jou? Ook nog steeds alles rustig? Ik vind het wachten wel lastig moet ik zeggen, haha... mijn geduld is nu wel op! :)

Deel Deze Pagina