hey dames , zo nu we toch richting het einde waggelen vroeg ik mij af of er meer dames zijn die bang zijn dat de vliezen breken, - bij de bakker - supermarkt - ...........ect ik weet dat het helemaal niet wil zeggen dat het daarmee begint maar zelf moet ik er soms wel aan denken als ik ergens heen ga haha ben ook benieuwd of er hier dames zijn die dat dus hebben gehad
Nee, eigenlijk helemaal niet haha. Ten eerste begint maar 10% van de bevalling met gebroken vliezen en dan vaak ook nog thuis. Ten tweede, als je kindje is ingedaald is er dan nog niks aan de hand en ga je gewoon naar huis. Ok, je loopt misschien een beetje voor gek, maar daar heb ik persoonlijk sch*t aan.
sluit me bij bovenstaand antwoord aan. wat je evt wel kan doen als je er echt bang voor bent, een handdoek, broek en slip in je auto leggen, of fietstas. dan kan je je in ieder geval verschonen. als het kindje is ingedaald dan rustig naar huis gaan, is het niet ingedaald dan moet je volgens mij plat gaan liggen. maar de kans dat dit gebeurd is echt heel klein!! joye
Hahaha krijg nu een raar beeld van mezelf voor me! Zal hem schetsen: Ik sta voor de Albert Hein en mijn vliezen breken, oh jee, wat nou?! Ik loop naar mijn fietstas, haal een onderbroek en schone broek eruit en trek de oude uit! Nieuwe aan en klaar is Kees! Maar ff serieus, ik heb hier ook al wel over na zitten denken hoor. En ja lullig als het gebeurt, maar blijf er niet voor binnen. En de kans is klein!
Mijn zusje had het, bij de ijssalon. Ze was kort daarvoor ook al gestript en de vk zei: je mag nog best een stukje fietsen. Dus wij een ijsje halen. Stonden we daar (net besteld) zegt ze: volgens mij heb ik in mn broek geplast. Haha dus niet...Het was nog niet heel erg veel, dus zij een rol wc papier dr in gepropt en wij weer terug naar huis (met ijsje uiteraard). Een dag later zag ik mn eerste nichtje geboren worden. Het is al weer 8 jaar terug hoor, maar vergeten doen we het nooit. We vonden het best hilarisch en het was geen panieksituatie van: oh shit, mn vliezen zijn gebroken.
Nou pippeloentje, dat zou toch al zeer onwaarschijnlijk zijn want meestal als je vliezen zijn gebroken dan blijft het wel lopen, dus een schone onderbroek helpt dan weinig. In mijn geval was het een waterval die maar bleef gaan maar dat was gelukkig thuis, het begon toen ik lag te slapen. Maar ik moet zeggen, ik vond het een hele fijne manier om de bevalling te beginnen!
Ik lag in het ziekenhuis toen mn vliezen braken (lekte wat) en bij mij voelde ik een knapje aan de binnenkant en toen was het dus wel net als in de film een golf van vruchtwater het hele bed was nat.. Ik ben snel naar de wc gerend omdat ik niet wilde dat ik verder wat vies zou maken maar toen was t ergste al over! Ik kreeg van de zuster zo'n heel dik maandverband! Bij mij begon toen idd ook gelijk de eerste echte wee! Maar volgens mij gaat dit bij de meeste wat rustiger hoor! ik had ook al een gaatje in mn baarmoederzak en ik denk dat ie daardoor zo snel knapte!een soort gat in een dam dat dan doorbreekt succes en laat weten of de bakker of slager heeft mogen meegenieten van je bevalling
Bij mij was het thuis toen mijn vliezen braken, 's morgens rond 5 uur. Wou naar de WC en opeens was alles net, was ook met een grote golf bij mij en bleef ook nog een tijdje lopen, elke keer een nieuw mega maandverband in waarin ik in de nacht ook nog helemaal doorgelekt was (in het ziekenhuis was ik toen inmiddels) de weeen kwamen maar niet.
Ja bij mij was het echt een waterval, het bleef maar lopen... de hele dag. En op het moment dat de kleine er eindelijk uit kwam kwam er nog eens een vloedgolf mee, de verloskundige, verpleegkundige en de papa zaten er er onder :-S En de hele verloskamer moest direct worden gedweilt. Ze stonden er echt van te kijken daar, haha. Het schijnt dat dat vruchtwater gewoon nog nieuw aangemaakt wordt als je vliezen gebroken zijn.
hier was het gewoon thuis. werd om 6 uur wakker om te plassen ging naar wc. en toen kwam er wel heel veel toen ik wilde gaan zitten plus bleod en slijmprop dus meteen manlief geroepen voor nieuwe kleren en een mega maandverband. nog ff op bed gaan liggen maar tijdje erna toch maar eruit want bleef lopen heb me drie keer vershcoond voor we weggingen naar ziekenhuis. had dus niet veel kleren meer in de kast haha. de weeen begonnen een tijdje later ook. wat ik wel wil advieseren idd is mocht je kindje nog niet zijn ingedaald je echt moet gaan liggen ik was precies 40 wk maar ze was uds nog neit ingedaald en ben wel lekker stug zelf naar ziekenhuis gegaan. ik had dus beter een ambulance kunnen bellen want hierdoor lag ze scheef en was het wat lastiger haar eruit te krijgen en moesten we hierdoor ook langer in ziekenhuis blijven en had ze ook nog eens een rare bult op de zijkant van dr koppie.
ik zou ook denken wat gebeurd gebeurd en mensen zien je bolle buik dus zullen wel kunnen optellen 1+1=2 anders zijn ze gewoon dom.whaha maar denk dat eerder zou schrikken als mensen om je heen schrikken bijv en uit schrik 112 bellen.dat zou dan nog wel kunnen heb ik in me achter hoofd. liefs,
Bij mijn eerste zwangerschap braken de vliezen 's ochtends om 7.15 uur en ik verloor ook gelijk mijn slijmprop. De weeen kwamen direct op gang en om 11.26 uur lag mijn kleine meid op mijn buik! Ik heb er eigenlijk nooit echt aan gedacht dat het wel eens in de supermarkt kan gebeuren ofzo, en ik ga me er ook maar niet druk over maken als het gebeurt, gebeurt het! Anders zou je nergens meer heen kunnen als je tegen het einde van je zwangerschap loopt.
Nou het komt niet vaak voor, maar bij mij dus wel! Stond in een babyzaak net af te rekenen toen mijn vruchtwater brak! En ook echt met een golf. Mijn broek helemaal nat en het bleef komen. Moest naar de auto lopen en zelfs nog een stukje over de snelweg om thuis te komen. Ik ben in de auto op het tasje gaan zitten, dat ik net had mee gekregen. Ik voelde mij echt voor schut lopen! Gelukkig kwamen de weeën nog niet meteen op gang, want daar was ik wel bang voor. Zit nu weer op een bevalling te wachten, dus durf eigenlijk niet meer het huis uit voor het geval dat het weer zo gaat... Hoewel, ik ga liever geen winkel meer in..
ooo mama 001 kan me goed voorstellen dat je nu bang bent dat het weer gebeurd, maar heb net dubbel gelegen van het lachen na het lezen van jou stukje. groetjes
Bij mij is het ook gebeurd, 7 weken voor de uitgerekende datum. Maar gelukkig stomtoevallig tijdens een controle in het ziekenhuis, terwijl ik aan de ctg lag. Ik kon dus meteen met een paar flinke luiers tussen mijn benen naar de overkant van de gang in een bed gaan liggen. De weeen begonnen een half uurtje later met hele lichte menstruatie-achtige kramp.
ik heb vrijdag in het ziekenhuis aan de ctg gelegen, omdat ze dachten dat mss wel mijn vliezen gebroken konden zijn. (ik verloor wat) mijn vriend en ik zaten ons dus onderweg voor te stellen dat mijn vliezen helemaal zouden breken zodra ik het ziekenhuis in zou stappen. net kom ik bij mijn tante vandaan waar ik op een handdoek op de bank heb gezeten. Mijn tante vond het neit erg als mijn vliezen daar zouden breken, maar ze heeft net een neiuwe bank... dus toch maar even wat voorzorg verder let ik er ook niet echt op, maar ik bedenk me wel als ik ergens ben.... wat nou als ze nu breken?!? dan zie ik het ook gelijk voor me
Hahaha, nou ik kan je een ding zeggen, als je vliezen breken maakt die handdoek ook niks meer uit voor de bank. Die wordt dan gewoon HEEL erg nat! Het is een heel raar gevoel, je voelt een knap en loopt dan voor je gevoel helemaal leeg, en het blijft lopen, steeds als je je beweegt een golf.