Zwangerschapsdagboek

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Within, 25 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CakeChick

CakeChick Lid

19 feb 2011
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb dat dus een jaar geleden gehad en was erg blij dat ik toch die eerste paar weken had beschreven. Ik heb die bladzijden ui mijn dagboek gescheurt en samen met andere dingen soals foto's van de test ed allemaal in 1 boekje gescrapt en heb nu er dus een mooie herinnering eraan.

Nu ben ik weer zwanger en ik ga het weer allemaal invullen ook al is er de angst dat het weer een mk wordt. je kunt het voor mijn gevoel veel beter afsluiten , mocht het misgaan, als je wel dat soort dingen doet.

2. dolfijnjes

dolfijnjes Bekend lid

24 feb 2011
    938
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Ik houd ook al vanaf het begin een dagboekje bij van Pauline Oud.
    Ik heb dit gedaan niet alleen voor later om zelf terug te lezen, maar vond het ook wel leuk als het kindje groter is dat hij/zij het zelf terug lezen kan als hij/zij dat wil.

Dit dagboekje is van week tot week en je kunt er ook je afspraken inzetten. En na de bevalling heb je ook nog het kraamboekje en nog een boekje van Pauline.

Ik vind het wel een aanrader.

3. kiekeboe

kiekeboe Actief lid

21 aug 2008
    108
    0
    0
    Bij mijn vorige zwangerschap had ik een boekje met alleen lijntje en een harde kaft waarin ik van alles opschreef. Het linkerblad liet ik dan open voor foto's of andere leuke dingen om te bewaren.
    Ik was blij dat ik daarmee begonnen was, want ik lag met bijna 24 weken in het ziekenhuis, waardoor ik veel meer van me af kon schrijven, hoe ik me voelde en alles wat in mij op kwam, kon ik kwijt! Ik vrolijkte de boel op met stickers en kleuren.

Af en toe lees ik het terug en laat ik foto's zien aan mijn tweeling dochters!!

4. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ik heb zowel een boek van Anne Geddes als het 9 maanden dagboek van Pauline Oud. Eigenlijk vind ik die laatste het leukste, vrolijk, simpele maar leuke vragen en elke week informatie over de ontwikkeling van je kindje.

In het begin durfde ik er ook niet in te schrijven, vond het zelfs zonde van het boek als ik een miskraam zou krijgen :)
    Ben denk ik met 10 weken ofzo begonnen met schrijven, en heb toen ook de eerste weken alsnog gedaan, dat was ik nog niet vergeten.

Verder heb ik laatst een heel lief fotoalbum bij de Hema gekocht, daar heb ik alle echo's tot nu toe in geplakt met daarbij de datum, hoeveel weken en hoe groot het was.
    De bedoeling is ook om straks een leuke foto van het kamertje er in te doen, een buikfoto en natuurlijk geboortefoto's, het geboortekaartje etc. Net zolang tot ie vol is en dan begin ik aan een volgend boek ;)

5. Assje

Assje Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.440
    1
    0
    Die heb ik ook en ik merk dat ik me vaak erger aan de volgorde. Die is voor mij namelijk nog helemaal niet juist geweest, het lijkt of ik alles omgekeerd doe. De vragen die er staan kan ik dan bijvoorbeeld helemaal niet beantwoorden en op het moment dat ik dat wel kan, heb ik juist vragen die ik echt weken ervoor al had willen invullen.

Ik vind de invulling verder wel leuk, niet teveel vragen per keer en op zich wel relevant. Jammer vind ik dat er weinig schrijfruimte is bij ingewikkelde vragen en evenveel ruimte bij vragen die je met een kort antwoord kunt beantwoorden. Zo wordt het wel snel slordig.

Ik heb er een aantal ingekeken, maar ze zijn eigenlijk allemaal hetzelfde qua globale inhoud. Daarom sta ik nu op het punt om een schriftje te gaan kopen i.p.v. het dagboekje. Wel jammer hoor, want zo'n voorgedrukt boekje ziet er wel erg leuk uit vind ik.

Ik durfde eerst ook niet, maar toen dacht ik: Laat ik het gewoon gaan doen, mocht het mis gaan dan kan ik altijd later een nieuwe kopen, het is immers maar een boekje!
    En stel dat het mis gaat, dan kun je (afhankelijk van of je dat prettig vindt en hoe ver je was) het altijd nog bewaren. Toen ben ik gewoon maar gaan schrijven.

6. Chai

Chai Niet meer actief

Veel vragen stonden mij nietzo aan en het is nogal gebasseerd op wat "de meeste mensen" doen, dat past ook helemaal niet bij mij. Maar het idee is wel superleuk, ik zou persoonlijk zelf iets maken.

Deel Deze Pagina