Ik heb het dagboek van Anne Geddes van mijn moeder gekregen. Ben gister begoonen met erin te schrijven, wel nog met potlood. Heel erg leuk om te doen.
Noralien, het verschil tussen beide boeken.In het boek van Marianne Amelink, is het echt per week dat je kunt schrijven wat de belangrijkste gebeurtenissen zijn geweest welk belangrijk nieuws er is geweest en wat je gelezen hebt. Ook kun je per week invullen wat je gewicht is daarnaast staat er wat info bij over de periode waar je nu in zit. Anne Geddes is veel vrijblijvender, veel meer op gevoel. Niet per week, maar per trimester. Er worden vragen in gesteld als hoe denk je over het moederschap, je zwangerschap, wat voelde je/ dacht je toen je zwanger was, wie heb je het het eerst verteld, wat zou je graag tegen je kindje willen zeggen etc. Het ene is wat 'zakelijker'en het andere boek is wat 'gevoeliger'zeg maar. Hoop dat het zo een beetje duidelijk is.
oke, dank je. Dan heb ik het goede gekocht hihi. Het is niets voor mij om wekelijks iets te "moeten" schrijven.
Ik had het 9 maanden dagboek gekocht... Toen was ik al tien weken zwanger... dus tien weken lang staat er niets in... Toen gaan schrijven, in week 28 begon ik me beroerd te voelen en kon ik weinig positiefs meer schrijven, behalve "ik voel me ziek, ik ben zo moe etc" toen ook maar gestopt met schrijven. En met 34 weken ben ik bevallen, toen moest ik al helemaal niets meer schrijven. Heb nu een babyboek, die vul ik wel trouw in, maar ja dat is ook per "stap" eniet per dag of per week
Ik heb vanzowel mijn zoon (die is nu 5) als van mijn dochter een zwangerschapsdagboek bijgehouden Allebei de keren het boek van Marianne Amelink. Zodra ik wist dat ik zwanger was heb ik het boek gekocht, terwijl ik no geen echo had gehad. Ik ben een erg trouwe schrijver, ik schrijf voor mijn zoon nu nog steeds de byzonderen gebeurtenissen op en van mijn dochter heb ik nu weer een babyboek die had ik voor mijn zoon ook, na het babyboek maak ik altijd zelf een blanco schrift aan met alle leuke dingen die gebeuren. Helaas kan ik op het moment niet schrijven met mijn polsen (ws carpaaltunnelsyndroom) Gr Carry