nergens trek in.

Discussion in 'Zwangerschap' started by loncocacola, Apr 11, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. loncocacola

loncocacola Actief lid

Jan 13, 2008
    302
    0
    0
    Hallo allemaal, ik ben nu 6 weken zwanger, maar heb sinds een paar dagen dat ik echt nergens trek in heb. In het begin at ik van alles. (Normaal ben ik ook een enorme eter). Maar afgelopen dagen krijg ik echt met moeite eten door mijn keel. Ik lust gewoon niks meer. En ik weet dat ik toch moet eten, want ik voel natuurlijk wel dat ik honger heb, maar als ik iets probeer te eten, dan smaakt het helemaal niet en dan wil ik het weer laten liggen. En ik denk ook niet dat het goed zal zijn voor het kindje als ik helemaal niks eet.

Hebben er hier meerdere mensen last van en wat zijn jullie tips?

2. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

Nov 11, 2007
    1,652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Hai meid,

Dit is heel vervelend...ik heb dit ook gehad in week 6 gelukkig duurde het maar 3 dagen bij mij.

Probeer anders veel te drinken...neem lekker roosvicee daar zitten veel vitamines in.
    Of fruit? Lekker een koud appeltje.

Je moet jezelf niet dwingen tot eten....dit werkt alleen maar averechts.
    Als je maar heel goed blijft drinken.

3. Puck70

Puck70 Bekend lid

Jan 6, 2008
    759
    0
    0
    Heel vervelend. Maar ik denk ook inderdaad: zorg dat je wat drinkt. En met vitames als je het binnen kan houden.
    Als je niks eet krijg je vanzelf wel weer een keer honger.

Ik moest eigenlijk denken aan advies dat ouders vaak krijgen als hun kind eten laat staan. Dat is ook: dan laten ze het maar staan, ze krijgen vanzelf honger. En dan weer een klein beetje nieuw eten geven (dus niet wat ze hebben laten staan uren later weer geven, bacterie-gesproken is dat niet zo handig).

Je kindje is niet de eerste die honger gaat krijgen, dat ben jij, want je kindje neemt als eerste de voedingsstoffen, wat er over blijft, daar leef jij van.

4. loncocacola

loncocacola Actief lid

Jan 13, 2008
    302
    0
    0
    Ja ik merk het wel dat ik honger krijg natuurlijk en ik wil dan ook wat eten op dat moment, maar als ik iets eet, dan lust ik het gewoon niet meer. Krijg het niet of nauwelijks door mijn keel. Gelukkig kan ik fruit en groente nog wel eten. Maar ook de smaak daarvan smaakt anders dan normaal. Zoals vandaag heb ik aardbeien gegeten, ze smaken wat flauw. En zo heb ik dat met meerdere dingen, dat ze anders smaken dan normaal. Ik drink wel veel water, toch wel 2 liters per dag denk ik. Waar ik het meest van baal is, dat ik 's avonds ook geen warm eten door mijn keel krijgt. Ik eet normaal 's avonds altijd warm, anders zit ik niet vol. Maar sinds een paar dagen lust ik ook geen warm eten meer, en dat hongergevoel blijft dan. Want van alleen fruit en groente zit ik echt niet vol.

Nou ja nu maar hopen dat het snel voorbij gaat. Ik hoop niet dat het kindje hiervan hinder vindt, dat die misschien qua groei minder snel groeit ofzo, omdat ik niet alle voedingstoffen binnenkrijg.

5. Linda1980

Linda1980 Fanatiek lid

May 30, 2006
    1,356
    0
    0
    Ik had precies 't zelfde toen ik zo rond die 6 weken zat. Eigenlijk pas sinds afgelopen week gaat het weer beter en lust ik eigenlijk alles wel weer. (behalve m'n thee, waar ik normaal gesproken liters van weg kon drinken ;) )

Tegen mij zeiden ze altijd dat de kleine toch wel pakt wat 'ie nodig heeft, en als je multivitamines voor zwangeren slikt, moet dat echt wel goedkomen hoor!

Sterkte ermee!

6. Babylicious08

Babylicious08 Actief lid

Mar 25, 2008
    210
    0
    0
    Voorheen dronk ik heel veel thee, maar de laatste paar weken vind ik het zooo vies. Het zelfde geld voor water. Gelukkig vind ik sapjes, melk en limonades wel erg lekker, dus doe ik het daar maar mee.

Het probleem met eten heb ik ook wel een klein beetje. Ik heb honger, maar nergens trek in. Ik zit al een paar weekjes aan de fruit, want dat kan ik nu wel de hele dag door eten.

Zolang je genoeg vitamine binnenkrijgt en je voldoende drinkt...is er niks aan de hand!

7. mano82

mano82 Fanatiek lid

May 15, 2007
    1,554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Ik ben de tweede en derde maand erg misselijk geweest van voeding en geuren en ook ik lustte niks meer, ik moest letterlijk iets in m'n strot duwen omdat het er anders weer uit kwam :rolleyes: Bah dat was zo'n rotperiode! Maar je moet niet bang zijn voor de baby, zorg er wel voor dat je elke dag vitamines inneemt!

8. Niet meer actief

Is helemaal niet erg.
    Ik was ook een grote eter maar sinds ik zwanger ben lust ik heel veel niet meer. Eet pas sinds een paar weken weer normaal warm eten, en nog geef ik de helft van mijn vlees aan mijn lief. Ben ook nog niks aangekomen.
    Zolang je maar goed blijft drinken. Ik eet nu wel wat meer vla , yoghurt en kwark, dat lust ik nu wel weer graag.

Als je maar niet heel veel afvalt hoef je je geen zorgen te maken.

9. JustSanne

JustSanne Actief lid

Mar 8, 2008
    477
    0
    0
    Bibliothecaris
    Zoetermeer
    ik heb het ook sinds een paar dagen...wel trek...maar nix weg krijgen...bij mij komt het ook een beetje door een speciaal dieet (glutenvrij)...vind het allemaal niet te hachelen meer...maar ja...moet wel eten...anders ga ik afvallen en dan heb ik een groot probleem (had al een veel te laag gewicht voor ik zwanger werd :rolleyes: )...hopen dat het snel weer over is

10. muffie

muffie Actief lid

Jan 27, 2007
    187
    0
    0
    ik herken dit, had ook een tijdje nergens trek in...dan nam ik 's avonds vaak alleen een potje appelmoes of rabarber compote...
    lekker zuur en makkelijk :)

en zoals iemand anders al zei neemt je kindje toch wel wat het nodig heeft...
    wel kun je er op letten dat je je zwangerschapssupplementen netjes in neemt

en...het gaat vanzelf weer over!
    suc6!

11. petrabr

petrabr VIP lid

Oct 6, 2007
    8,000
    1
    0
    zuid holland
    ik heb pas sinds de 20e week weer normale trek en ben dus sindsdien pas begonnen met aankomen. Daarvoor at ik wel maar alleen maar kleine beetjes. Ik zorgde wel dat ik veel fruit at, kreeg ik ook makkelijker weg. Mijn verloskundige vond het geen probleem.

12. McNugget

McNugget Niet meer actief

Ja geen trek in eten dat heb ik ook, en nu is het omgeslagen in misselijkheid! Ik word er gek van smorgen doe ik al eerst even iets in bed eten en dan een half uurtje blijven liggen maar niks helpt, ik voel me gewoon ziek! kent iemand dat? Misselijk, diaree heb ik zelfs, hoofdpijn, en verschrikkelijk moe, en het vreemde is savonds heb ik nergens last van :S

Heb mensen tips? Vooral met naar je werk gaan enz.. want smorgens dan hou ik het zowat niet binnen en dan moet ik toch in de auto naar me werk, ik heb dan wel een kots zakje mee, maar ben ook vet duizelig. Zijn er meiden met tips?

Groetjess

13. roshi

roshi VIP lid

May 8, 2006
    6,706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    ha meis, ik ben nu 16 weken en heb nog steeds nergens trek in. ik laat mijn mannetje bijv s'avonds kiezen wat we eten en dan "moet" ik het wel opeten maar zelf iets verzinnen BLEGH. probeer wel voldoende fruit en groente binnen te krijgen maar van harte gaat het niet. ach komt vanzelf wel weer ;) zolang het met het kindje goed gaat vind ik het best :D

Liefs Shir

14. zwik

zwik Actief lid

Feb 29, 2008
    155
    0
    0
    Delft
    Ik had de eerste weken nergens last van. Prijsde mezelf al gelukkig. Tot afgelopen donderdag....

Ben regelmatig misselijk. Niet heel erg, maar wel een zeurend gevoel in mijn maag.
    Brood moet ik niet meer aan denken. Gelukkig lust ik nog wel crackers, beschuit en soep.
    Mijn avondeten is het grootste probleem. Ik heb hartstikke honger, maar als het dan op mijn bord ligt, zit ik na 3 happen vol. Ik moet van mezelf dan nog een paar happen nemen, maar alleen bij de gedachten walg ik al...

Wat bij mij tegen mijn misselijkheid werkt, is gemberthee. Normaal houd ik helemaal niet van gember, maar de thee is prima te drinken.

15. loncocacola

loncocacola Actief lid

Jan 13, 2008
    302
    0
    0
    Gelukkig begint bij mij de trek weer te komen, kan weer een beetje normaal eten. Ik eet nog niet zo heel veel als eerst, maar het gaat nu wel beter.

16. napje

napje Actief lid

Jan 14, 2008
    194
    0
    0
    @marit23:

ik heb precies hetzelfde als jij!
    's ochtends ben ik zo kotsmisselijk dat het lijkt alsof ik uren snel om mijn as heb gedraaid, gatverdamme! naar mijn werk gaan is dan ook echt een ramp. Helaas heb ik nog helemaal geen remedie gevonden voor dit. 's ochtends kan ik dan ook niks binnenkrijgen, behalve een paar glazen vruchtensap en water.
    Al die klachten die jij opnoemt heb ik ook,
    heb jij toevallig collega's die ook denken dat je ziek bent omdat je zo bleek en moe bent?
    Eerlijk gezegd heb ik dan moeite met het verzinnen van een smoes.

Wat betreft die misselijkheid, ik heb in een andere topic gelezen dat je zetpillen kan krijgen (bij de huisarts) tegen die misselijkheid. Ben de naam van die pillen vergeten.

17. wendyp

wendyp Niet meer actief

Hier nog 1. Had in het begin ook nergens zin in (was ook onwijs misselijk) Toen een tijdje 'goed' gegaan... en nu sinds een paar weken, bleh.. Tis dat ik moet eten, maar van mij hoeft het niet! (alleen waterijs hihi) Eet ook veelte weinig op een dag.

18. Iejoor2510

Aug 27, 2007
    77
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb er ook zo'n last van, maar ook drinken vind ik niet lekker, we hebben van alles gehaald en de koelkast staat vol maar moet me zelf er echt toe dwingen om iets te eten of te drinken. Met het gevolg dat ik afgelopen zondag vanwege een buikgriep een beetje uitgedroogd was en 4 uur in het ziekenhuis heb gezeten, gelukkig was er met de kleine niets aan de hand die was vrolijk aan het dansen...nou hoor ik jullie het hebben over vitaminen supplementen maar welke mag je dan nemen?

liefs Ellis

Share This Page