Hee meiden! Vorige week hebben we een groei echo gehad van ons kleine meisje.. nu maakte de echoscopiste een opmerking dat de beentjes een groeispurt hebben gehad. Ook waren de voetjes iets groter dan gemiddeld (7,2 cm bij 34.2 weken). Nu vraag ik me echt af of dit blijvend is.. Mijn man is 1,75 m en ikzelf ben ook niet groot (1,70 m). Zou het kunnen dat de lengte van je kindje een generatie of 2, overslaat? De opa van mijn man was groter dan 1,90 m en zijn familie was ook groot.. en mijn opa en zijn familie ook .. mijn ooms zijn ook allemaal heel lang maar mijn vader en moeder en mijn schoonouders zijn weer vrij klein (allemaal tussen 1,65 en 1,75) .. Zou best raar zijn als het twee generaties overslaat en wij dan opeens een lang kind krijgen toch? Hihi .. Of is een voetje van 7,2 cm gewoon normaal met 34 weken ? Haha .. ben zo benieuwd hoe ze eruit zal zien Xxx
Het blijft natuurljik een schatting. Hier is onze baby ook langer dan gemiddeld geschat. Heb wel zwager, vader en ooms rond en boven de 2 meter dus wie weet..
ach die metingen,,,,onze dochter zou korte beentjes hebben, klopt niks van want ze heeft lange smalle beentjes. Nu bij de echo zeiden ze weer korte beentjes, dus we zien wel haha
Ja ik ben zo benieuwd haha .. Vanavond bij de verloskundige moest ze lachen .. Ze wilde voelen hoe de baby lag om dr hartje te luisteren .. Toen voelde ze dr voetjes uitsteken aan de zijkant .. (ik vind t heel normaal dat ze uitsteken haha maar blijkbaar is dat niet ) Toen moest ze lachen en zei dat ze medelijden met me had omdat ze een hele harde bobbel van dr voetjes voelde haha ..
Onze kleine meid had ook grote voeten en lange benen bij de 20 weken echo (man 1.74, ik 1.69). Ze is nu met alles keurig in proportie
Het eerste wat ik uitriep na de geboorte van mijn dochter was: 'wat een grote voeten!'. Ik voelde ze idd ook altijd uitsteken. Maar een jaar later heeft ze juist echt kleine voetjes. Schoentjes van leeftijdsgenootjes zitten altijd te groot. Met 15 maanden past ze net in maat 19. Kan dus bijtrekken hoor
Voetjes geen ervaring mee. Hebben ze hier geen opmerking over gemaakt. Maar hier ook lange beentjes. Was zo bij de 20 weken en met 25.5 was de meting ook weer dat ze lange beentjes heeft. Hoofdje en buikje lopen mooi gelijk aan termijm en beentjes lopen, bij beide metingen, 1,5wk voor. Heb over ongeveer 2 wk weer een echo en wordt ze weer gemeten. Maar hier is de papa bij 2.00m en heeft ook lange benen dus hier niet zo raar.