Hoi meiden, Net gehoord dat de kraamzorg 2 September langs komt voor een intake gesprek, in de mail staat dat ik informatie krijg maar er wordt ook gevraagd of ik al mijn vragen wil voorbereiden zodat zij die meteen kan beantwoorden. Ik zou alleen echt niet weten wat ik haar zou moeten vragen Ik ben zwanger van ons eerste kindje dus nog totaal geen ervaring hiermee. Welke vragen hadden jullie tijdens het intake gesprek of hebben jullie tips? Misschien dat ik daarmee op wat ideeën kom en wat kan gaan voorbereiden. Ik ben eigenlijk ook wel nieuwsgierig wat jullie fijn vonden om de kraamzorg te laten doen of juist niet Alvast bedankt!!
Vanaf wanneer je ze moet bellen (afhankelijk waar je bevalt) indien je bv wilt geven of je een ervaren iemand kunt krijgen. Ze gaan je waarschijnlijk vragen of er een stagiair mag meelopen, daar kun je even over nadenken. Welke taken ze precies doen ook mbt het huishouden. Het is fijn als je van te voren weet wat je kunt verwachten. Wat ze van je partner verwacht misschien?
Dit dus, maar dit vertellen of vragen ze ook wel. In ieder geval had ik deze vragen opgeschreven en werden ze tijdens het verhaaltje al beantwoord.
Niet al te druk over maken, de info die je krijgt is heel compleet. Maar als je zelf wensen hebt, wel handig om die op te schrijven.
- Ik heb gevraagd of ze ook aanwezig is bij de bevalling - En als ik later op de middag thuis kom met de kleine dat ze dan ook nog langs komt.. Ja dus! - En indd wanneer bellen? - Ik heb een zelfstandige kraamverzorgster, en wat als ze bij iemand anders al kraamt.. Wie krijgen we dan? en wie regelt dit?
Als je bij een grotere kraamzorgorganisatie zit, kan het zijn dat je verschillende kraamhulpen krijgt. Wij hebben gevraagd of we wel dezelfde kunnen krijgen voor de hele periode. Daarnaast hebben we gevraagd of we iemand kunnen krijgen die niet rookt, vind ik wel wat prettiger.