Hoi, zoals de titel al zegt heb ik me net ziek gemeld voor m'n werk want ik heb nogal last van m'n darmen, iets verkeerd gegeten denk ik. Nou kreeg ik denk ik ook een harde buik (had een beetje stress), ik heb dat nog niet eerder gehad dus ik weet het niet zeker, het deed geen pijn, na een halfuurtje was het over. Is dit iets om voor thuis te blijven van je werk? Ik blijf nl. niet zo makkelijk thuis van m'n werk (laatste keer is pakweg drie jaar geleden) en voel me niet echt op m'n gemak zo. Mijn man zegt dat ik er nu aan toe moet geven en lekker rustig aan moet doen. Wat vinden jullie?
Ik vind dat je nu wel wat sneller mag toegeven, tenzijn je geen klachten hebt natuurlijk. Het kan inderdaad zijn dat je een harde buik hebt gehad, maar dat kan helemaal geen kwaad. Je moet alleen even in de gaten houden of ze niet heel vaak gaan komen en of er geen regelmaat inzit. Als je veel harde buiken hebt, kan het we zijn dat je lichaam vind dat je teveel doet, maar dat moet je dan een keer met je vk bespreken. Maar je mag je nu zeker wel ziek melden hoor. Ik geef je man gelijk.
Ik doe het lekker rustig aan en blijf vandaag lekker thuis. Morgen weer een dag. Bedankt voor je reactie
Hoi, Een keertje een harde buik is geen reden om thuis te blijven. De Engelsen noemen het ook wel oefenweeën en dat zegt al genoeg. Wel is het zo dat je goed naar je lijf moet luisteren. Als jij het gevoel hebt dat je meer rust nodig hebt, moet je hier zeker naar luisteren. Veel harde buiken is een heel andere zaak. Dit moet je zeker overleggen met je VK. Je hebt trouwens recht op een uur extra pauze per dag. Deze kan je bijvoorbeeld ook gebruiken om een uur later te beginnen of eerder naar huis te gaan. Dit kan al goed helpen om een beetje rustiger aan te doen. Sterkte
Als jij je niet lekker voelt moet je daar gewoon aan toegeven. Lees dat je eigenlijk nooit ziek meld. Meid lekker thuisblijven en als je je beter voelt weer aan het werk.
Bedankt voor de reacties, ben idd thuisgebleven. Nog steeds wel een beetje darmkrampen dus ik verwacht nog een paar sessies op de wc maar geen harde buik meer gehad. Vannacht slaap ik hopelijk goed en dan wil ik wel weer naar m'n werk.
Probeer eens venkel thee, dat helpt tegen darmkrampen. Ik heb er ook last van en vooral snachts. Kan erg pijnlijk zijn.