Zwangerschapsring te groot voor 5 weken zwangerschap

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Racexkippiej, 14 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Racexkippiej

14 dec 2012
    72
    0
    6
    Horeca
    Bergen op zoom
    Hoihoi!

Ik heb gisteren ook een onderwerp geplaatst over mijn ervaring bij de verloskundige. Volgens de vk zou ik een miskraam gehad hebben. De zwangerschapsring had al de grootte van een zwangerschap van minstens 7 weken dus er zou volgens haar een vruchtje te zien moeten zijn. Nou heb ik pas 3 dagen geleden een positieve test gehad de week daarvoor was hij negatief, ook wordt de streep elke dag duidelijker. Ik wordt gek van onzekerheid. Ergens wil ik ik toch geloven dat ik nog maar 5 weken zwanger ben, maar de verhalen zijn tegenstrijdig. Mijn laatste menstuatie was 10 januari ik zou dus eigenlijk al 9 weken moeten zijn.

Zijn er mensen die toch positieve ervaringen hiermee hebben?

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.916
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Ook hier.... de vruchtzak kan altijd kleiner of groter zijn dan gemiddeld.
    Feit dat jij 3 dagen geleden pas voor het eerst posi teste maakt dat je nog geen 7 en zeker nog geen 9 weken zwanger bent.

Heeft de vk niet per ongeluk naar je eileider gekeken?

3. Amch

Amch Fanatiek lid

21 jun 2015
    1.014
    388
    83
    ja ik weet niet wat een zwangerschappsring echt zegt over het aantal weken miss heb je een late eisprong
    of probeer een clear blue weken indicator kijken wat die aangeeft
    heb je nog wel een vervolg afspraak

4. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.916
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Voorbeeldje... bij mijn dochter had ik een echo met exact 6 weken (was via ivf dus termijn klopte 100%).
    Lege vruchtzak te zien.
    De vruchtzak was ook maar 5 weekjes groot (1 week te klein dus).
    1 week later terug voor een echo en toen zat er wel een vruchtje met kloppend hartje.
    Dit vruchtje was exact 7 weekjes groot!

De vruchtzak hebben ze de 2e keer niet gemeten... maar hieruit blijkt wel dat een vruchtzak qua grootte zeker niet overeen hoeft te komen.

5. Racexkippiej

14 dec 2012
    72
    0
    6
    Horeca
    Bergen op zoom
    Bedankt voor je verhaal! Erg mooi om te lezen. Ik vind het vreemd dat een verloskundige die al jaren in het vak zit zulke negatieve dingen kan zeggen. Dat maakt me erg onzeker. Maar ik ga de hoop er gewoon inhouden en hopelijk krijg ik gewoon een mooi vruchtje te zien bij de volgende echo

6. Racexkippiej

14 dec 2012
    72
    0
    6
    Horeca
    Bergen op zoom
    Dat zou misschien kunnen , ik geloof ook niet dat ik al zover kan zijn .. nou morgen maar bloed laten prikken en even afwachten wat daar uitkomt.

7. Racexkippiej

14 dec 2012
    72
    0
    6
    Horeca
    Bergen op zoom
    Hallo allemaal! Ik heb mijn hcg waarden vandaag laten meten en deze was 1952 gelijk aan 5/7 weken zwangerschap. De vk zei dat het dus 2 kanten kan opgaan nu of het was inderdaad te vroeg, of de lege vruchtzak groeit verder en daardoor ook mijn hcg, zei ging van het laatste uit. Ik blijf hoop houden.

8. Meissie1001

Meissie1001 Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.880
    358
    83
    Vrouw
    Reizen, fotografie
    Breda
    En ik neem aan dat je opnieuw op hcg wordt getest? Aan 1x heb je werkelijk niets.
    Ik zou uit gaan van 5 weken. Dan komt t wel eens voor dat er alleen een vruchtzak te zien is en voor de rest niets.
    Dus dit kan nog helemaal goed komen. Maar ook ik heb ongeveer meegemaakt wat jij nu mee maakt en dat is super spannend en gaat je niet in de koude kleren zitten. Spannend hoor xxx

9. Racexkippiej

14 dec 2012
    72
    0
    6
    Horeca
    Bergen op zoom

Ja dat klopt, ik laat het vrijdag nog een keertje meten! hoe is het bij jou afgelopen? had jij ook een grote vruchtzak? nee ik ben echt heel erg zenuwachtig en lees de hele dag door alleen maar verhalen van mensen die een soortgelijke ervaring hebben, de ene is positief en de andere negatief. Het kan alle kanten nog opgaan. ik ben in ieder geval blij dat er uit de bloedtest kwam dat ik minder ver zwanger zou zijn dat is voor mij weer een beetje meer hoop.

10. Meissie1001

Meissie1001 Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.880
    358
    83
    Vrouw
    Reizen, fotografie
    Breda
    Mijn verleden js niet heel positief
    (Zie onderschrift) maar ik ben al heel lang actief hier en zie echt heel vaak dat t goed komt.
    Jouw verhaal klink mij ook gewoon normaal in de oren. Dus ik ga keihard voor jou duimen meid.
    Xxx

11. Racexkippiej

14 dec 2012
    72
    0
    6
    Horeca
    Bergen op zoom

Ik ben blij voor je dat het nu wel is gelukt!, bedankt voor je reactie. En fijn dat je al vaak positieve berichten hierover hebt gelezen, ik kan niet wachten tot het vrijdag is! Xx

12. Meissie1001

Meissie1001 Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.880
    358
    83
    Vrouw
    Reizen, fotografie
    Breda

Deel Deze Pagina