Zwangerschapsdiabetes: alleen nuchtere waarde te hoog

Discussie in 'Gezondheid' gestart door PieterKonijn, 26 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. caletto

    caletto Actief lid

    13 sep 2019
    224
    146
    43
    Wat goed dat je voor jezelf opkomt @PieterKonijn !
    Ik hoop het niet voor je, maar mocht je weer met protocollen te maken krijgen die tegen je gevoel ingaan, dan kun je contact opnemen met de geboortebeweging voor advies over je rechten. Weet in elk geval twee dingen: 1) je mag alleen worden overgedragen na toestemming van jou, en 2) het is aan je zorgverlener om jou te informeren over de voor- en nadelen van de voorgestelde behandeling, maar uiteindelijk ben jij degene die de keuze maakt.
     
    PieterKonijn vindt dit leuk.
  2. PieterKonijn

    PieterKonijn Fanatiek lid

    24 mrt 2019
    1.387
    1.578
    113
    Vrouw
    Dankjewel! Goed dat je dit zegt. Ik heb inderdaad met hun nr gebeld omdat ik vastliep. :) Was een tip via mijn zwangerschapscursus.

    Dankzij hun advies kwam ik te weten dat ik niet akkoord hoefde te gaan met een verplichte doorverwijzing, en heb ik een vk gevonden die wél met me meedenkt. Gelukkig zijn mijn waardes nu goed, maar na alles wat er gebeurd is wilde ik toch liever niet door bij mijn oude vk.

    Het is heel belangrijk om je rechten te kennen als zwangere. Voor hetzelfde geld had ik nu aan de insuline gezeten en enorme hypo's gehad. Echt een schrikbeeld! Zo blij dat ik mijn intuïtie heb gevolgd, en dat de Geboortebeweging bestaat.
     
  3. PieterKonijn

    PieterKonijn Fanatiek lid

    24 mrt 2019
    1.387
    1.578
    113
    Vrouw
    Nog even een update!

    Vandaag kwam mijn nuchtere waarde terug uit het lab. Laten prikken door mijn nieuwe praktijk, die wél met ons meedenkt.

    4.9 :)

    Geen diabetes dus. Nu nog even duidelijk bevestigd. We hebben dus 3 weken vreselijk in de stress gezeten om niks.

    Ben blij dat we naar ons onderbuikgevoel hebben geluisterd.

    Misschien heeft iemand nog iets aan dit topic in de toekomst. Laat je ajb niet zomaar doorverwijzen naar een dure diëtist en vervolgens bij de gynaecoloog aan de insuline zetten op basis van 2x een dagcurve.

    Ik vind het nog altijd bizar dat onze oude vk weigerde om mij in het lab bloed te laten prikken ter controle. Dat heeft ons behoorlijk veel stress en ellende opgeleverd, en was potentieel nog gevaarlijk ook. Ik gruwel van het idee dat ik met deze waarde van 4.9 aan de insuline was gezet in het ziekenhuis. De risico's waren niet te overzien geweest.
     
    milouuw, Lotje111 en Mimosa vinden dit leuk.
  4. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Wat goed!
     
    PieterKonijn vindt dit leuk.
  5. Dinpin

    Dinpin Bekend lid

    21 mei 2018
    808
    849
    93
    Vrouw
    Verkoopster
    Ik ben er van overtuigd dat als je aan de insuline was gezet dat er al gauw aan je waardes te zien was geweest dat het niet was wat je nodig had. Ze zullen nooit zomaar insuline geven en niet keer naar je omkijken.
    Ben wel blij dat je zo voor jezelf bent opgekomen en je nu beter gehoord en behandeld wordt.
     
    Dubbelgeluk en PieterKonijn vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina