zwangerschapsdiabetes altijd groot kind?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door danielle2911, 7 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. danielle2911

danielle2911 Bekend lid

6 dec 2007
    511
    0
    16
    leerkracht basisonderwijs
    Hai dames,

ik heb gisteren de 20 weken echo gehad en alles zag er goed uit. Het kindje loopt alleen een week voor op groei. Nu moet ik waarschijnlijk geprikt worden op suiker.
    Ik vroeg me af of je kindje altijd groter/zwaarder geboren wordt als je zwangerschapsdiabetes hebt.
    Graag jullie ervaringen.

groetjes,
    Danielle

2. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    DAt weet ik eigenlijk niet maar geloof dat het vaak wel zo is dat de alarm bellen af gaan als je kindje voorloopt op groei.

Om je gerust te stellen, mijn zoon liep ook altijd voor op de groei, ze hebben me lek geprikt maar had toch echt geen zwangerschapsdiabetes.

Het kan dus ook gewoon heel simpel zijn en dat je gewoon zwanger bent van een groter kindje :D

3. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Ik spoot vorige x 4 maal daags insuline en beeb liep 4.6 weken voor op groei met buikje.

Ingeleid op 38.1 en zoontje woog 3760.

Flinkerd voor deze termijn maar ik vond t nog geen reus.

4. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Ik weet niet of jij ook gewoon een gezonde grote hollandse meid bent? en of je man/vriend een grote gezonde hollandse kerel is? haha maar hier loopt mn kind ook steeds een week of 2 voor kwa groei, en is hij ook zwaarder als gemiddeld. Ik ben 2x getest op diabetes, en beide keren was er niks aan de hand! Ik draag gewoon een groot kind. Niet heel gek man en ik zijn beide lang, ik ben ook wat stevig dus niet heel gek dat mijn kind dit mee krijgt... Mijn verloskundige zegt dan ook dat het echt niet erg is als je een groot kind baart... als het kind maar niet groot is door een ziekte (diabetes) blijkbaar werkt je placenta gewoon goed! :)

Trouwens mocht je wel diabetes hebben, krijg je afspraken met diëtisten ed. om jullie gewicht in de gaten te houden! :) De kans op een groter kindje is dan groter, maar hoeft nog steeds niet zo te zijn! :)

5. LCLL

LCLL Bekend lid

14 jan 2010
    845
    0
    0
    NULL
    Ik heb ook zwangerschapsdiabetes en mijn baby loopt zelfs een paar dagen achter. Het hoeft dus niet altijd zo te zijn.. :)

6. Loeki82

Loeki82 Fanatiek lid

9 apr 2012
    1.410
    839
    113
    Vrouw
    Tijdens mijn zwangerschap ook zwangerschapsdiabetes gehad, en mijn zoontje zat qua groei altijd op gemiddeld. Mijn glucosewaarde werd met 35 weken steeds hoger na het avondeten, waardoor ik de laatste weken 2 eenheden insuline voor avondeten moest spuiten.

Door insulinegebruik met 38 weken ingeleid, en mijn zoon woog bij de geboorte 3470 gram. Qua gewicht dus gemiddeld.

7. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Het kan, maar hoeft niet.

Lastig he?

8. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Tegendeel kan ook. Mijn zus en ik waren allebei dysmatuur (te klein/licht): 46cm en 2500gram met 41wk geboren, moeder had zwangerschapssuiker (ze heeft zich niet laten behandelen hiervoor) Moet wel zeggen, mijn ouders zijn 1.64 en 1.68 dus dat speelt inderdaad ook mee.

9. gwen84

gwen84 Lid

14 jul 2012
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook zwangerschapsdiabetes vanaf 27 weken 3x per dag insuline moeten spuiten.
    Daarom ben ik ingeleid met 39,2 weken.

Mijn zoontje woog 3390 gram en was 49,5 cm.

10. deesje84

deesje84 Actief lid

17 dec 2012
    244
    0
    0
    huisvrouw
    ter aar
    hoi

hier ook zwangeschapssuiker net aan de grens dus niet
    zo dat ik insuline hoef te spuiten met een dieet hou ik het aardig goed

ons meisje liep eerst een week voor op groei
    de laaste echo woog ze 2404 gram en dat was weer heel gemiddeld

nu met 36 weken nog een groeiecho en aan de hand daarvan gaan ze beslissen over inleiden of niet

maar zolang ze het goed blijft doen en niet uit de klauwe groeit mag ze lekker binnen blijven

11. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.329
    10.295
    113
    wanneer beide of 1 van de 2 erg groot is kun je ook een groter kind hebben. Ze hebben mij ook getest en heb geen suiker maar wel een groot kind nu krijg ik over een paar weken een 2de groeiecho om te kijken of hij/zij nog steeds op de bovenste lijn blijft zitten (dan is het "gewoon"groot) en wanneer het er boven gaat zitten krijg je extra testen om te kijken waarom dat zo is.

12. danielle2911

danielle2911 Bekend lid

6 dec 2007
    511
    0
    16
    leerkracht basisonderwijs
    We zijn eigenlijk allebei niet echt fors. Ik ben 1.68 lang en weeg 68 kg en mijn vriend is 1.85 en weegt ongeveer 84 kg. Onze eerste woog 2920 gram (maar werd geboren met 37+3). Verder ook geen grote familieleden ofzo. Ben eigenlijk wel benieuwd of het met suiker te maken heeft. Ik heb overigens totaal geen symptomen daarvan, maar dat hoeft ook niet heb ik gelezen.

13. rums

rums Niet meer actief

Nee, ons zoontje niet. Hij is geboren met 41+5 met een gewicht van 3580 ondanks suiker.

14. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik had zwangerschapsdiabetes zonder insuline te spuiten, ik kreeg een streng dieët. De ene gyn zei te gaan inleiden als ik 37 was, de ander zei weer te wachten tot de baby zich zelf aankondigde en een ander zei te wachten tot 42 weken mits de baby nog een "normaal" gewicht zou hebben. Ik kreeg veel groei echo's en puntje bij paaltje ben ik ingeleid met 40+4 omdat ik minder leven voelde en is mijn zoontje met 40+6 geboren en woog hij 3570gr. Maar goed dat hij geboren was want de navelstreng bleek kalkspatten te hebben en dat terwijl ik niet rookte!

15. Skippy87

Skippy87 Actief lid

22 mrt 2013
    438
    1
    0
    Hier ook zwangerschapsdiabetes met insuline gebruik, en ons kindje groeit volgens schema:) met 32,3 weken werd hij geschat op 2090 gram.. Volgende week weer een groeiecho!
    Ik ben zelf erg klein 1.60m en woog voor de zwangerschap 57 kilo, man is 1.90m en weegt 78 kilo. dat zegt niet altijd wat.. wij zelf zijn nl beide net na de 40 weken geboren, en ik woog toen 4350 gram (was heel groot en dik) en hij woog 3250 gram..

Deel Deze Pagina