Heeft iemand hier ervaring met een laagliggende placenta? Ik heb zelf de diagnose gekregen met 15 weken zwangerschap en sindsdien is er nog geen dag voorbij gegaan zonder bloedverlies. Ik heb ook elke avond enorme krampen doordat mijn baarmoeder constant geprikkeld wordt. Ik ben nu 20 weken en lig momenteel in het ziekenhuis omdat de pijn erger werd. Ik heb heel veel schrik voor wat er nog gaat gebeuren en hoop dat het bloedverlies ooit eens zal stoppen. Ik hoop dat ze nog even in mijn buik blijft zitten. De dagen gaan zo enorm traag en die pijn elke avond/nacht begint serieus door te wegen.
Bij mij is dit met 20 weken vastgesteld. Bijna direct erna is het bloedverlies begonnen tot 28wkn. Door andere oorzaken is mijn zoontje toen geboren. Maar ik heb nooit pijn gehad hiervan, alleen veel last van bloedverlies. Je bent zwanger en ongesteld tegelijk, niet leuk. Heel veel sterkte!
Had jij ook elke dag bloedverlies? Ik heb altijd maar schrik dat die pijn beginnende weeen zijn. Is alles goed met je zoontje?
Hier geen placenta previa maar wel een grote hematoom sinds 10 weken zwangerschap waardoor ik nu al 9 weken lang elke dag bloed verlies. Ook hier veel angst om veel te vroeg te bevallen! Ik lig niet in het ziekenhuis maar lig thuis wel de hele dag plat. Ik wil je veel sterkte wensen want ik weet hoe zenuwslopend het is! veeeel water (3 liter pd) drinken helpt misschien om minder kramp te hebben. Als de baarmoeder goed gehydrateerd blijft krampt hij minder snel samen. Ook zou je zelf magnesium kunnen slikken. Utrogestan is ook een optie (progesteron).
Wat vervelend voor je! Ik begrijp goed dat dit erg spannend is. Misschien niet leuk, maar wel goed dat je nu in het ziekenhuis ligt. Hopelijk gaat het snel beter en kun je weer naar huis. En hopen dat je kindje nog een tijdje blijft zitten. Hier ook een laagliggende placenta gehad. Nooit bloedverlies gehad, tot de dag van de bevalling. Bloedverlies waardoor ik weeën kreeg, met het gevolg nog meer bloedverlies. Ik ben met 35 weken bevallen.
Zou wel even met het ziekenhuis overleggen voordat je dit gaat doen. Heel veel sterkte, wat een lastige situatie. Gelukkig ben je in het ziekenhuis en ben je omringt door goede zorgen.
Ik neem al 5 weken utrogestan en magnesium maar dat lijkt momenteel allemaal niet zo goed te werken. Ik zal al blij zijn als ik bij de 24 weken ben en zo verder...
Is het bij jou ook telkens helderrood bloed. Bij mij valt het in de dag meestal wel mee maar dan vanaf 18 u begin ik krampen te krijgen en dan begint helderrode bloed weer heel de nacht opnieuw. Ik ga eens proberen wat meer water te drinken. De tijd gaat zo traag voorbij op zo een momenten.
Veel water drinken kan echt geen kwaad. Je moet er alleen meer van plassen dus wat dat betreft vaker naar de wc. Maar het is ook goed tegen obstipatie en blaasontsteking (als je de hele dag ligt heb je daar meer kans op natuurlijk). Hier is het vooral bruin bloed, maar inderdaad zodra ik kramp krijg weet ik dat er weer rood bloed aan zit te komen. Dat gaat hier ook hand in hand. Blijkbaar een wond in mijn baarmoeder die telkens weer open gaat. Word er moedeloos van!