Lieve mama's en mama's to be, Met 28+3 had ik een controle bij de verloskundige. Zij vond de baby aan de grote kant en daarom krijg ik een groei echo. Maar aan haar reactie kon ik afleiden dat ze verontrust was. Nu ben ik toch wel aan het zoeken geweest op het internet en in andere zwangerschapskaarten. Dit is mijn kaart. 21+2 / 19 cm / n+1 25+2 / - cm / 1/4 nx 28+2 / 26 cm / 2/3 nx Ik zag op de afbeelding, dat ik inderdaad 3 weken voor op schema lig. Kan iemand mij helpen of ik het goed zie of dat het juist mooi in het gemiddelde zit?
Ik wil je even zeggen dat één van de verloskundigen uit mijn praktijk dat over mijn buik ook zei. Vervolgens kreeg ik een groeiecho en niks aan de hand, qua lengte net precies op de gemiddeldenlijn en het gewicht zelfs eronder. De hoeveelheid vruchtwater was ook echt perfect voor de termijn en ik liep een dagje achter als ze van deze metingen uit zou gaan. De echoscopiste snapte niet waar de verloskundige het vandaan haalde dat mn buik groot was. Wel kwam mn baarmoeder boven al heel ver omdat hij alleen maar omhoog groeit (smal is) en niet in de breedte. De controle erna had ik een andere verloskundige en zij zei meteen: ooh wat mooi, je buik groeit alleen maar omhoog en niet opzij, je hebt nog een echte taille! En afgelopen keer na het voelen en meten van mn buik vertelde ze me dat het een klein kindje is. Ik had me echt zorgen gemaakt en allerlei dingen spookten door mn hoofd: dalijk past hij alle kleertjes niet, wordt het een horrorbevalling door een grote baby en heb ik zwangerschapsdiabetes, maar allemaal voor niets geweest dus.
Ik groei hier ook omhoog, en heb ook nog 'gewoon' een taille! Hier vorige week gemeten met 29+4, 'al' 32 cm, maar niets aan de hand hoor. Liefs,
Mijn VK vond met 28 weken dat de beeb erg groot was namelijk 4 weken voor op de groei. Ze had het al over inleiden enz dus werd onwijs zenuwachtig van haar. Nu 2 groeiecho's verder en de kleine maar ligt 1 weekje voor wat vaak bij jongetjes voorkomt. Ook de echoscopiste vond het erg overdreven van de VK en vooral omdat ze me zo zenuwachtig had gemaakt! Heb het ook tegen de VK gezegd dat ze misschien eerst beter de echo's kan afwachten voordat ze zulke uitspraken doet tegen een zwanger iemand!
Mijn baarmoeder ligt ook hoog.. ongeveer 3 tot 4 weken voor. Daarom ook een groeiecho gehad. Baby ligt precies op schema, niets aan de hand. Mijn vk zei gelukkig wel zelf dat ze dacht dat de groei van.de.baby zelf wel meeviel, maar dat ze het voor de zekerheid wilde laten checken. Probeer je tot de echo niet druk te maken.. I know, makkelijker gezegd dan gedaan
Fijn dat je je niet meer druk maakt. Hier lig ik ook voor en niet zo'n beetje ook (is dan wel mijn 2e kindje). Zat met 18 weken al op navelhoogte en 20 cm. Nu op 20 weken zit ik al qua hoogte halverwege navel en borstbeen, maar kan voelen dat de bm nog heel smal is. Ik zal de komende weken dus wel meer in de breedte gaan groeien
Was bij mij bij de eerste ook het geval. 2x een groeiecho gehad en niks aan de hand. Nu bij de tweede lijkt het weer alsof uk erg hoog ligt, maar volgens de vk zit mijn navel ook niet in het midden tussen het schaambeen en het borstbeen. Dus lijkt het alsof de beeb wellicht hoog ligt, maar hoeft dit dus niks te betekenen... Evt over een aantal weken toch nog een groeiecho voor de zekerheid. Vergeet niet dat het meten bij de vk geen exacte wetenschap is en het dus ook aan je lijf kan 'liggen', zoals bij mij waarschijnlijk ook het geval is En een evt echo meer duidelijkheid geeft. Hopelijk ben je er wat geruster op.