Hallo meiden. Ik hoest al 2 wkn de longen uit mijn lijf. Heb al een kuurtje gehad, maar die heeft weinig geholpen. Vandaag weer naar de huisarts geweest. Die denkt dat het misschien kinkhoest is. Heb weer een ander kuurtje gekregen en moet morgen gaan bloedprikken. Over een week heb ik pas de uitslag en over 5 wkn wordt ik al ingeleidt. Ben zo bang dat ik het heb en dan straks de kleine ga aansteken. Daarbij kunnen mijn man en 4 jarige dochter het ook krijgen en overdragen aan de baby. Heeft iemand ervaring met kinkhoest op het einde van haar zwangerschap??? Liefs mamakaatje
Vervelend zeg, hier zit je nu niet op te wachten. Toen ik in het ziekenhuis.lag met de balloncatheter lag naast me een vrouw die ook kinkhoest had (gehad), ze was 39 weken zwanger. Zij, haar man en zoontje hadden een antibioticakuur gekregen. Ze zei dat ze niet meer besmettelijk was daardoor, en haar baby niet kon besmetten. Ze hoestte nog wel flink.
Oei! Ik had kinkhoest maar dan aan het begin van de zwangerschap. Inderdaad moeten jou'n man en dochter behandeld worden want de kuur is alleen tegen de besmetting en helpt helaas niet tegen het hoesten. 1 troost, na 4 tot 6 weken is het niet meer besmettelijk. Toch snap ik je zorgen voor de baby. Probeer zoveel mogelijk informatie hier over in te winnen en draag anders ( hoe stom het ook is ) een mondkapje. Heel veel sterkte meid!