zwangerschapsdiabetes en extreme angst doodgeboorte

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door 81kaatje, 31 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 81kaatje

81kaatje Actief lid

26 mei 2015
    391
    43
    28
    dames,

ik heb voor de 5e keer zwangerschapsdiabetes.hierbij spuit ik ook insuline.bij deze zwangerschap ben ik al heel vroeg begonnen met 13 weken
    de laatste paar dagen heb ik heel veel hypo's(te lage waarde)ik ben toen even op Google gaan kijken omdat ik niet gelijk het ziekenhuis wilde bellen.ik ben heel erg geschrokken want ik las namelijk dat de kans op overlijden in de baarmoeder vanaf 35 weken groter is bij zwangerschapssuiker en dat dat ook een rede is om eerder in te leiden.ben 4x eerder ingeleid inderdaad maar wist niet dat dit ook een risico is.
    mijn 3e kindje is overleden een dag na de geboorte ivm een afwijking.ik ben dus sowieso erg angstig over wat er allemaal mis kan gaan.ik durfte eindelijk een beetje te gaan genieten van de zwangerschap nu,maar dat is nu omgeslagen naar totale angst.ik moet nog 5weken tot inleiden.ik heb geen idee hoe ik die moet doorkomen.vandaag het ziekenhuis gesproken en mijn angst vertelt en het enige wat ik kreeg te horen is dat die informatie klopt en dat dat helaas zo is.
    weet niet wat ik eigenlijk van jullie verwacht?maat misschien kan iemand mij iets geruststellen of heeft meer informatie??
    groet kaatje

2. goedehoop

goedehoop Lid

10 aug 2014
    36
    1
    8
    Vrouw
    Bij beide zwangerschappen had ik ook suiker ook moest ik spuiten maar eerlijk gezegd heb er niet zo druk om gemaakt. Alles kan gebeuren in het leven. Beter vermijd je al die verhalen op internet. Het is en blijft een risico. Nu ook met deze zwangerschap zal ik ook weer suiker hebben. Waar de gynecoloog het meer over heeft met mij is dat mijn kindje niet te zwaar moet worden. Wens je een goede zwangerschap en bevalling en dat je je kindje gezond en wel in je armen mag houden

3. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.039
    3.863
    113
    Vrouw
    Thuis
    Wat naar voor je dat je nu zo met die angst zit.

Met wat jij hebt meegemaakt, is het helemaal niet vreemd dat je zo reageert op die verhoogde kans op overlijden.

Maar om het te relativeren, je zwangerschapssuiker is op tijd ontdekt en je staat onder controle van het ziekenhuis, dat maakt de kans echt stukken kleiner dat er een zulk vreselijke complicatie ontstaat.

Ik vind dat je arts nogal luchtig op je angst reageerde. Want hoewel de kans heel klein is, jouw angst is er. Je zou om een gesprek met een maatschappelijk werkster van het ziekenhuis kunnen vragen, die kan je helpen met deze angsten om te gaan. Helaas is mijn ervaring dat zij erg weinig tijd voor je hebben en je bovendien lang moet wachten voordat je langs kunt komen. Daarom kun je ook naar je huisarts. Een huisarts heeft tegenwoordig meestal ook een maatschappelijk werker aangesloten bij de praktijk. Die zal wat minder ervaring hebben met jouw specifieke angsten, maar is vaak wel zeer snel beschikbaar voor één of meerdere afspraken.

4. 81kaatje

81kaatje Actief lid

26 mei 2015
    391
    43
    28
    Bedankt!ik heb volgende week weer een afspraak en daar zal ik het ook nog eens voorleggen!vind dat ze inderdaad erg luchtig met mijn angst om ging.

Deel Deze Pagina