Zo ontzettend misselijk... wie heeft er tips?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Bd81, 3 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Ik ben zo ontzettend misselijk!!! Bij de eerste nergens last van, maar nu ... Echt niet leuk meer.
    Omdat ik nog maar zo kort zwanger ben en niemand het weet is het extra lastig. Wie heeft er tips?

2. ukkepuk80

ukkepuk80 Actief lid

24 sep 2009
    452
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wou dat ik voor dit probleem eerder naar de vk was gegaan! Heb dat pas met de 10wk gedaan terwijl ik al die tijd enorm misselijk was met heeeel veel kokhalzen.

Heb toen homeopatische korrels gekregen met goed resultaat! het was niet helemaal weg. Maar heeft de ergste kantjes er wel vanaf gehaald. Ben tot de 20wk verder wel misselijk geweest, maar was al blij dat het niet meer zo heftig was als in het begin.

3. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    ik heb gembercapsules die helpen erg goed

4. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Heel herkenbaar, ik heb hetzelfde. Ik heb pilletjes van de huisarts gekregen (speciaal ook voor zwangeren) en die hielpen wel aardig, maar als ik denk dat het net even goed ga, hang ik alweer boven de wc.

Ik heb heel veel tips gelezen op internet en van schoonzus gehad, maar het wil niet echt vlotten hier.

Een tip, waarvan ik het idee heb dat het wel een beetje helpt is het drinken van munt thee. Munt kalmeert de maag (zegt men), en heb wel het idee dat dat een beetje helpt.

5. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    4 zwangerschappen kotsmisselijk geweest
    bij mij werkte het om kleine slokjes cola te drinken.. zetpillen van HA werkte helaas niet bij mij.
    heb zwangerschap 3 dan ook overleefd op cola en mandarijnen

6. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Zwanger en misselijk
    Zwanger en misselijk
    Steunpunt Hyperemesis Gravidarum (HG) - Extreme Zwangerschapsmisselijkheid

Misschien heb je iets aan deze links? Heb allerlei tips verzameld online :) Er is hier ook nog dit topic: http://www.zwangerschapspagina.nl/gezondheid/148765-hyperemesis-gravidarum-158.html daar zijn veel meiden met hetzelfde probleem :)

Algemeen werkt het het beste als je veel rust neemt en probeert om alleen die dingen te eten waar je nog enigszins trek voor kunt opbrengen.
    Daarnaast blijven proberen genoeg te drinken waarbij je ook nog kunt denken aan (water)ijsjes, fruit, sportdrankjes, drinkontbijt, modifastdrankjes (daar zitten veel vitamines etc in). Soms werkt het goed om heel koude dingen te drinken of te eten (weinig geur), maar dat is even uitproberen!

Zou idd naar de ha gaan voor emesafene. Werkt niet altijd, maar is het proberen waard. Als dat niets doet en je blijft erg misselijk is er ook nog de optie om primperan te proberen.

Aandachtspunten (waarbij je in elk geval de ha of de vk moet raadplegen) zijn in elk geval:
    -> veel afvallen (5 tot 10% van je lichaamsgewicht)
    -> bloed bij het overgeven
    -> 24 uur niets kunnen drinken (bel dan meteen)
    -> weinig en erg donkere urine
    -> verwardheid en duizeligheid/flauwvallen (ook dan meteen bellen)

Good luck!

7. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Steeds kleine beetjes eten en dan met name licht verteerbare dingen.
    Ik dronk veel water en af en toe als ik ff een smaakje wou een heeeel klein beetje aanmaaklimonade met water.
    Ik hield op een gegeven moment niets meer binnen en heb uiteindelijk tabletjes van de huisarts gekregen die ik moet ik savonds laat en sochtends innemen en nu gaat het goed!
    Af en toe nog wel misselijk als er een rookpluim mijn kant op komt, te sterkte parfum geuren of bakluchtjes maar gelukkig niet meer overgeven :)

Vers fruit hou ik ook altijd goed binnen en dan met name (water)meloen!

8. MelanieL29

MelanieL29 Bekend lid

9 aug 2006
    803
    0
    0
    Probeer juist toch te blijven eten. Hoe zeer dat ook tegen het gevoel ingaat. Toch netjes om het kwartier en hapje van een boterham of iets anders. Vind vooral drinken moeilijk. Maar probeer me er toch toe te zetten.

Deel Deze Pagina