Zwangerschapsdiabetes en op koolhydraat-armdieet

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Princess81, 15 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Princess81

Princess81 Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.065
    1
    0
    Hollandia
    Hè sh*t, toch aan de insuline dus :( Wel apart dat ze tegen je zeggen dat je gewoon wat lekkers mag pakken als je er daarna maar insuline achteraan spuit, ik zou denken dat het beter is om juist maar een minimale hoeveelheid aan koolhydraten te eten ;) maar goed, wel lekker voor jou! Had de diëtiste nog wat zinnigs te melden?

2. Tese

Tese Niet meer actief

Ja het is ook niet de bedoeling dat ik me nou elke dag te buiten ga hoor hahaha. Maar ik hoef mezelf ook niet alles te ontzeggen. Ik moet toch al spuiten. Een normale suikerpatient mag ook alles eten hoor, die spuit gewoon wat meer en dat maakt niets uit.
    De dietiste had niet veel bijzonders meer, hoef ik pas over een maand terug te komen. Ik ga wel door met zo goed mogelijk te eten en zo hoop ik mn eerste spuit zo lang mogelijk uit te stellen.
    Jij mag donderdag he? Ik ben benieuwd.... Maar volgens mij heb je mooie waardes....

3. selma

selma Bekend lid

21 nov 2006
    601
    0
    0
    Babyfluisteraar en spiritueel coach
    Hoi!

nou inmiddels ben ik ook door de molen geweest. Dieetiste bezocht, diabetesvpk en nu zo de internist. Mijn dagcurve zit vrij hoog,
    N:4.2 NO: 8.9 VL: 4.7 NL 9.2 VA:9.1 NA:5.3 VS:5.2

na de lunch en ontbijt steeds te hoog dus Balen! Ik hoop niet dat ik moet gaan spuiten, ik hoor straks meer. Ik probeer mijn koolhydraten zoveel mogelijk te verdelen, maar k reageer sterk op brood!

Nou succes meiden! Selma

4. Tese

Tese Niet meer actief

Jeetje selma! Dat is zeker hoog! Maar heb jij het maar 1 dag moeten doen? En was dit al met het dieet van de dietist? Zo ja, dan zul je moeten gaan spuiten vrees ik....
    Ik ben benieuwd!

5. Princess81

Princess81 Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.065
    1
    0
    Hollandia
    @Muppet; nou, idd, hopelijk kan je het zo uitstellen! Zie je er tegenop om te gaan spuiten? Of denk je dat het wel meevalt? Btw zou ik al moeite hebben met het elke dag 7 x testen :) Niet dat het pijn doet, maar tis toch best gevoelig op je vingertoppen...

@Selma; Oei, dat zijn idd hoge waarden! Hoe was het bij de internist afgelopen? Ik ben bang dat Muppet gelijk heeft :(

Ik heb morgen een groeiecho; ben benieuwd, want ik lees overal dat kindjes van moeders met zwangerschapsdiabetes groter zijn dan gemiddeld ;) En morgen dus uitsluitsel over mijn waarden, maar ik heb er wel een goed gevoel over. Ik heb tussendoor nog een paar keer geprikt en zit steevast boven de 4 en onder de 7 :D

6. selma

selma Bekend lid

21 nov 2006
    601
    0
    0
    Hoi!

@ Princess: spannend voor jou de echo, ik zal voor je duimen!

Bezoekje internist gehad en mag het nog een weekje aankijken, omdat mijn nuchtere waardes wel heel goed zijn. Nu met koolhydraten meer verdelen, hopelijk lagere waardes, elke dag een 7 punts dagcurve doen. Mijn lever functioneert ook niet goed en daarvan kan ik ook weer afwijkende waardes krijgen.
    Kindje ligt hier niet voor op groei, maar keurig op 33 weken. Aangezien ie in stuit ligt moet ie ook niet te zwaar worden! Ik wil nl graag natuurlijk proberen te bevallen.

Nou ik ben het zwanger zijn wel zal hoor, ben al vanaf week 29 beroerd en kijk nu al uit naar de bevalling;). Ik zal wel ingeleid worden met 37 weken. Ik kan niet wachten!

Lieve groet, Selma

7. Tese

Tese Niet meer actief

@Princess: Ik zie niet op tegen het spuiten hoor. Het zal de eerste paar keer wel even lastig zijn dat ik 5 minuten met die spuit voor mn buik hang voor ik hem er daadwerkelijk in doe maar het valt mee. En dat terwijl ik een naaldenfobie had. Ik ben inmiddels zo vaak geprikt dat ik eraan gewend ben hahaha.
    Ik ben benieuwd hoe je groeiecho was. Ik heb hem morgen en ben ook zo nieuwsgierig! Het is geloof ik toch ook zo dat als ze een week voor ligt dan word je met 39 ingeleid, 2 weken voor op 38 ingeleid enz? Tenminste dat staat me bij...

@Selma: Wat raar dat ze het nog aankijken bij je! Maar als jij een heel verkeerd eetpatroon had wat betreft je koolhydraten dan begrijp ik het ook weer wel. Misschien kun je het met een dieet af. Ik hoop het voor je! Mag ik vragen waarom je ingeleid word met 37 weken? Is dat vanwege de stuitligging? Of ligt je kindje 3 weken voor op groei vanwege de suiker

8. selma

selma Bekend lid

21 nov 2006
    601
    0
    0
    Hoi!

Ik ben al vanaf week 29 ziek, afwijkende leverwaarden, sterretjes zien en niet lekker voelen. Dus met 37 weken ben ik super blij, aangezien ik niet had gedacht die termijn te halen. We nemen dan geen risico's meer en ik ben het dan ook helemaal zat.

Ik had niet zo'n verkeerd eetpatroon, maar mijn internist was nog al soepel. Lig sinds gisteren weer in het ziekenhuis en wordt hier goed in de gaten gehouden!

Lieve groet, Selma

9. Tese

Tese Niet meer actief

Hmmmm raar zo'n soepele internist.

Lig je in het ziekenhuis vanwege je lever? Ik hoop dat het wel een beetje gaat met je?

10. Princess81

Princess81 Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.065
    1
    0
    Hollandia
    Onze kleine meid doet het uitstekend :D Ze ligt precies op de gemiddelde waarden, alleen is ze net ietsjes langer. Ze lag lekker in een stuit, maar dat maakt voor ons niet uit, want ik kreeg sowieso al een geplande keizersnede (ivm te smal bekken). De gyn zei dat als mijn suikerwaardes afweken de baby idd groter zou zijn, dus dat ze mooi op de lijn zat was ook een teken dat mijn suikerspiegel goed in balans is. Verder niet meer gehad over een diabetesverpleegkundige, hij was erg tevreden met de dagcurve en ik prik zo nu en dan zelf een keertje om het in de gaten te houden.

@Muppet; Heel veel succes morgen!! Ik geloof idd dat ze eerder gaan inleiden als het kindje groter is, maar hoe het precies zit weet ik niet.

@Selma; Hè wat vervelend dat je in het ziekenhuis ligt. Is dat door de zwangerschap dat je lever niet goed werkt? Wat een fijn vooruitzicht dat je met 37 wkn wordt ingeleid, dan heeft alle ellende ook wel lang genoeg geduurd voor jou hè. Ik had het ook nog geprobeerd, maar ik krijg mijn ks toch echt pas met 39 wkn ;)

11. Tese

Tese Niet meer actief

Ben blij voor je dat je kindje mooi volgens het boekje groeit. Zal bij mij denk ik ook wel zo zijn aangezien mijn waardes niet schrikbarend zijn.

12. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    dat klopt dus niet he dat als de suikerwaardes afwijken de baby groter is.......onze is zelfs ietsje kleiner en de suikerwaardes waren echt voor langere tijd veels te hoog ;)

13. Tese

Tese Niet meer actief

Ok nou ben ik helemaal nieuwsgierig naar vanmiddag hahaha!

14. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    Schopp, Duitsland
    veel succes en laat het weten als je terug bent :)

15. Tese

Tese Niet meer actief

Ze ligt 2 weken voor op groei. Maar dat zegt volgens de gyn helemaal niets over wanneer ze het laten komen ofzo.

16. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    Schopp, Duitsland
    ok, nee ik weet het. Hier in duitsland blijven ze meestal gewoon zitten tot aan week 40 als alles normaal is ;)

17. Princess81

Princess81 Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.065
    1
    0
    Hollandia
    Ok, een flinke meid dus :D Krijg je dan over een paar wkn weer een groeiecho? Of laten ze het nu op z'n beloop? En hoe gaat het nu met je waarden, heb je al moeten spuiten?

18. selma

selma Bekend lid

21 nov 2006
    601
    0
    0
    Hey,

zo jullie kindjes groeien dus goed! Fijn.

Nou mijn waardes schommelen enorm. Vooral na het ontbijt en de lunch zijn ze best hoog. 2 uur na de maaltijd zijn ze nog vaak ruim boven de 7.5, daarna zakken ze wel flink naar laag in de vier, maar toch... Maandag bellen met de diabetesvpk en vrijdag weer naar de internist, denk toch dat ik moet gaan spuiten. We zullen zien, hier loopt de kleine ook nog niet voor op de groei. Dinsdag weer naar de gyn, ook voor echo en dan maar kijken op hoeveel weken we uitkomen.
    Ik vind het trouwens echt een straf om geen dropjes meer te eten! Oei, daar heb ik moeite mee....Of een lekker stukje marsepein, gevulde speculaas, jammie!

Lieve groet!

19. Tese

Tese Niet meer actief

Ja als het goed is krijg ik over een paar weken weer een groeiecho. Het word in de gaten gehouden. Gisteren zat ik voor mn lunch een keer al op 7.2. Ik moest toevallig weg en had geen zin om ergens anders dan thuis voor het eerst te spuiten dus ik heb een schaal aardbeien als lunch op. Daar zit zo goed als niets in dus ik dacht dan kan het mooi zakken en hoef ik niet te prikken.
    Nu zit ik ook op 7, ik moest van de diaverpleegkundige dan een half uur later weer prikken en als hij dan nog 7+ is dan word het spuiten. Dus ik ben benieuwd.....

20. Tese

Tese Niet meer actief

Ieeeee! Hij was net 7.4 dus ik moest voor het eerst spuiten. Bleeehh.... Ik vind naalden tegenwordig niet meer eng maar ik heb wel altijd een fobie gehad voor als er wat in mn lichaam gespoten werd met een naald. Heel apart en kan het niet uitleggen. Dus ik ben nu een beetje licht in mn hoofd van het idee dat ik iets in mezelf gespoten heb.....

Deel Deze Pagina