Zwangerschapsdiabetes en op koolhydraat-armdieet

Discussion in 'Gezondheid' started by Princess81, Oct 15, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. selma

selma Bekend lid

Nov 21, 2006
    601
    0
    0
    Babyfluisteraar en spiritueel coach
    Wat balen Muppet! Hopelijk wen je gauw aan het zelf spuiten, lijkt me ook helemaal niet fijn. Hoeveel heb je nu gespoten en moet je nu weer opnieuw meten hoe hoog je waarde is na het spuiten?
    Ik ben al 5 dagen een 7 punts dagcurve aan het doen, nou mijn vingers zijn ook best bezeerd inmiddels en ik heb nog t/m vrijdag te gaan!!
    Mijne was net 2 uur na het eten 6.7, dus da's net mooi!

Fijne avond, groetjes Selma

2. Tese

Tese Niet meer actief

Ik heb niet veel gespoten hoor. Maar 1 eenheid om te kijken hoe ik erop reageer. Volgens mij is het te weinig want een uur daarna heb ik geprikt en zat ik op 6.7 en ik weet dat het wel wat harder naar beneden hoort te gaan met insuline.
    Heb jij beurse vingers? Heb ik gelukkig geen last van hier. En ik prik toch toch al 2 weken 7x op een dag. Voorlopig blijft dit ook zo denk ik....

Wanneer hoor jij meer over wat je allemaal wel (spuiten) of niet moet gaan doen?

3. selma

selma Bekend lid

Nov 21, 2006
    601
    0
    0
    Hai,

oke 1 eenheid is inderdaad niet veel, maar elk begin is er één!

Ik heb idd beurse vingers van het prikken, maar goed als dat allea is...as vrijdag hoor ik meer, maar misschien morgen ook al wel als de diabetes vpk niet tevreden is. Heb soms zelfs uitschieters naar de 10, dan zakt ie ook wel weer snel, maar is toch veels te hoog!

Succes! Selma

4. Tese

Tese Niet meer actief

Selma ik ben er voor 100% van overtuigd dat jij gaat spuiten deze week. Ik moet al spuiten en zit af en toe boven de 7 of 8 jij zit volgens min heel vaak boven de 7.

5. madelief

madelief Fanatiek lid

Mar 18, 2006
    3,125
    204
    63
    Female
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    hahaha, wat dat betreft ben ik zo blij dat ik spuit he, kun je gwoon de speculaas enz blijven eten ;) dat met je vingers gaat vanzelf over hoor, ik heb er al eelt op :) ik zit inmiddels op 14 eenheden per keer (4 keer per dag) en dat blijft gewoon stijgen, ik ga ongeveer elke week 2 eenheden omhoog........moeten jullie voor alles telkens navragen????ik stel zelf de hoeveelheid insuline in en hoef maar 1 keer in de 4 weken naar het diabetesbureau (nu doe ik het natuurlijk al voor de tweede zwangerschap ;) )

xxxx

6. Tese

Tese Niet meer actief

Daar noem je het grote verschil. Dit is de 2e keer voor jou en de meeste mensen horen met jou termijn pas dat ze "misschien" diabetes hebben. Dus dat is niet echt met elkaar te vergelijken. Bij mij zal het deze zwangerschap nooit zo ver komen als bij jou.

7. selma

selma Bekend lid

Nov 21, 2006
    601
    0
    0
    Hoi,

inderdaad wat je zegt Muppet, dat is een groot verschil. Voor jou Madelief is het niet nieuw, het lijkt me overigens niet goed om toch suiker te eten en dan maar gewoon extra te spuiten, maar dat is mijn mening. Je belast dan toch je lijf extra of zie ik dat niet goed?

Ik sta onder strenge controle vd gyn en internist, ook omdat mijn leverfuncties verstoord zijn, dat verergerd ook nog eens de diabetes. Hoe verder die achteruit gaan hoe meer mijn blds zullen gaan schommelen. Insuline spuiten zal mijn lever ook nog extra belasten, dus vandaar dat ze daar het liefst zo lang mogelijk mee wachten. We zullen zien!

Groetjes!

8. Tese

Tese Niet meer actief

Nou je zit nogal in een lastig parket dan als insuline weer wat met je lever zou doen....

Lig je nog in het ziekenhuis?

9. selma

selma Bekend lid

Nov 21, 2006
    601
    0
    0
    Hoi, ja idd lastige situatie. Ben wel thuis, maar moet om de dag ongeveer naar het ziekenhuis voor controles enzo.

Grtz!

10. madelief

madelief Fanatiek lid

Mar 18, 2006
    3,125
    204
    63
    Female
    Schopp, Duitsland
    het gaat er niet om dat ik elke dag speculaas eet en daarom extra spuit ;) als ik een keer zin heb in speculaas spuit ik gewoon extra :) en nee dus geen extra belasting......Ik ben tijdens de eerste keer al erg los gelaten met het zelf instellen van de insuline, want je moet het toch zelf doen ;) maar ik zal mij er hier dan uithouden want dan hoef ik ook niets meer te melden toch ;)
    veel succes verder en nog een paar weekjes en dan is het voorbij!!

liefs Esther

11. Tese

Tese Niet meer actief

Nee joh blijf lekker meekletsen! Misschien kunnen we nog wat van je leren! ;)
    Ik ga morgen eens vragen wat ik moet doen en of ik meer mag spuiten want gisteren zat ik op 8 en had ik gespoten maar een uur later zat ik op 8.1??? Toen ik naar bed ging op 7.2 het lijkt mij dat het wel wat sneller moet zakken.

12. madelief

madelief Fanatiek lid

Mar 18, 2006
    3,125
    204
    63
    Female
    Schopp, Duitsland
    ja dat is wel wat hoog voor te gaan slapen en echt gezakt is het niet.....Wat had je gegeten??????als het langzaam werkende koolhydraten waren dan moet je al meer spuiten....welke insuline heb je nu eigenlijk???kortwerkende langwerkende???

13. Tese

Tese Niet meer actief

Kortwerkende. De langwerkende zit er wel aan te komen denk ik. Ik heb gisteren als avondeten een handje patat op. Langzaamwerkende koolhydraten dus. Maar op zo weinig (dit was m'n enige avondeten) reageerde ik wel behoorlijk vind ik zelf.
    Dingen zoals chocolade waar valt dat onder? Ook langzaam?

14. madelief

madelief Fanatiek lid

Mar 18, 2006
    3,125
    204
    63
    Female
    Schopp, Duitsland
    ja ook langzaam ;) cola enz is snel werkend, dus mocht je ooit ondersuiker hebben dan moet je een half glas cola drinken en dan schiet je suiker even snel omhoog, je moet daarbij dan ook wel een langzaam werkende koolhydraat eten anders werkt het niet :) (ik had gisteren om 22.00 3,0!!!!!!)

liefs es

15. selma

selma Bekend lid

Nov 21, 2006
    601
    0
    0
    Ja lekker mee blijven kletsen hoor! Altijd handig wat ervaringsdeskundigen.

Mijn suiker is nu 10.0, had 3 dropjes op:$ na het eten. Jeetje schrik van die waarde. Nu hopen dat ie snel zakt. Ik spuit nog niet, hoor vrijdag meer.

Voelen jullie het in je lijf als de blds waardes afwijken of hoog zijn. Ik heb bij 4 altijd al trillende handen. En als ie hoog is merk ik niet zo veel....best lastig vind ik.

Lieve groet, Selma

16. Tese

Tese Niet meer actief

ALs hij te hoog is dan krijg ik dorst daar merk ik het aan, en bij veel te hoog gaan mn ogen wieberen.

Bij laag zitten word ik duizelig en licht in mn hoofd. Pfff 10 is wel hoog zeg, ben benieuwd wat ze gaan doen bij je ook ivm je lever.

@madelief: Mijn vader maakte er altijd een sport van om zo laag mogelijk te zitten. Dat ging altijd goed tot hij kanker kreeg. Toen zat hij een keer op 0.5 heel eng....

17. selma

selma Bekend lid

Nov 21, 2006
    601
    0
    0
    Hoi,

mijn ogen wieberen niet echt en dorst heb ik ook niet(drink wel heel veel water om wat te verdunnen), net weer gemeten en nu zit ie op 10.8, pff!!!! Ja het is hoog, maar nuchter is en blijft ie goed. En ik eet zo gezond, heb nog nooit zo gezond gegeten, dat zegt dus ook niks he. We zullen zien hoe nu verder. Ik ga ook maar weer opnieuw om een groeiecho vragen morgen. Hopelijk groeit onze kleine niet te hard. Ik ben zelf slank, dus dat helpt wel mee, hoop ik;)
    Mijn metabolisme is helemaal in de war da's duidelijk. Hopelijk duurt de bevalling niet meer lang en kan ik snel dat kleine mensje in mijn armen sluiten.

Jeetje je vader 0.5!! Da's niet goed zeg.

Grtz!

18. Princess81

Princess81 Fanatiek lid

May 12, 2008
    1,065
    1
    0
    Hollandia
    Wat dat betreft ben ik blij dat het bij mij zo mooi onder controle blijft zeg, ik merk echt helemaal niets. Vd week was ik wat trillerig, maar toen ik prikte was het 5,2 niets aan de hand dus :D Omdat mijn waarden steeds goed blijven, ben ik alleen weer ietsje makkelijker geworden met het tellen vd koolhydraten :)

@Selma; het viel me btw op dat jij net een dagje achterloopt op mij ;) Alleen ga jij wel eerder bevallen haha. Weten jullie wat het gaat worden of wordt het een verrassing?

19. Jojoba27

Jojoba27 Niet meer actief

hoi allemaal,

Ik kom me (helaas) ook melden op dit forum. Ik ben bijna 28 weken zwanger en na de GTT test van afgelopen maandag zijn ze er bij mij ook achter gekomen dat ik zwangerschapsdiabetes heb. Weet mijn precieze waarden nog niet. De test niet nuchter, de glucose provocatie test, van vorige week zat na het glucosedrankje op 9.1, de normaal waarde hanteren ze op 7,8.

Verder voel ik eigenlijk niet zo heel veel. Bij controles bij mijn vk was de bloeddruk elke keer prima, 120/60, mijn buik groeit goed op schema en op de 20-weken echo bij 21,3 weken was er ook niet te veel vruchtwater te zien. Ben pas 4 kg aangekomen. Heb niet extreem veel dorst en veel plassen.. Hoe kan het dan toch?

Moet je altijd beginnen met spuiten, of gaan ze eerst je levenstijl aanpassen?

Liefs Jojoba

20. Princess81

Princess81 Fanatiek lid

May 12, 2008
    1,065
    1
    0
    Hollandia
    Balen meid! Ik denk dat het afhankelijk is van je waarden en hoe jouw ziekenhuis ermee omgaat. Ik werd alleen maar naar de diëtiste gestuurd en moet nu dus mijn koolhydraten beperken. Voor mij werkt dit prima, mijn waarden blijven allemaal netjes onder de 7 :D Ik geloof dat de andere meiden hier ook nog naar een diabetesverpleegkundige zijn gestuurd.

Ik ben overigens ook niet extreem aangekomen ofzo (7 kilo), maar de diëtiste vertelde me dat het niet aan je leefstijl/gewicht ligt of je zw-diabetes ontwikkelt. Het kan wel in de familie zitten, maar het kan ook gewoon pech zijn ;)

Moet je nu door naar de gyn?

Share This Page